A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2004)

Logan 1.4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egyszerű gép

Szöveges ítélet

A dolog úgy kezdődött, hogy kellett egy kocsi. Addig nagyon jól megvoltam a motorjaimmal, de a közeledő utód hírére autókeresésbe kezdett a család. Valami 5 személyes autót akartam, lehetőleg használható csomagtérrel. Persze egyből 20-30 év közötti Merciket kezdtem nézegetni a "mobilén", de gyorsan kisebbségbe kerültem a véleményemmel:))
Gondoltam, ha már nem veterán lesz a gép, akkor minél kevesebb kínom legyen. Olyan kocsit kezdtem keresni, ami lehetőleg 1 tulajt látott, és maximum 3 éves. Szerintem ilyen a tuti vétel. Még szinte új, de valaki már hatalmasat bukott rajta. Néztem én mindenfélét, de a rászánt 1.5 millió forint nem sok mindenre volt elég. Apósom javasolta a Dákót, mivel egy Renault szalonban dolgozott, és hozzájuk egy problémásat sem vittek vissza. A Loganklub oldalán tájékozódtam, majd belevetettem magam a keresésbe. A nyertes egy világos piros Laureate lett. Az egyből feltűnt, hogy szinte elveszek benne, és az is, hogy nagyon nem megy. De komolyan. A családban 4db 1.4-es astra is van/volt , de ez a gép még a 60lovas astránál is sokkal harmatosabban ment . Cserébe zabálta a benzint, 7.5-ös átlagokat mértem. Aztán jöttek az ötletek a márkatársaktól: ki kell kormolni...Jó pár padlógázas autópályás menet, illetve bőgázas városi ámokfutás után beállt a lelki béke a kocsiban. 6.2-6.5 az átlagfogyasztás vegyes pálya, város, országúti használattal. Menni is jóval jobban megy.(Ha megpusztul egyszer a motor, beleszekesztek egy 2.0-ás benzinest, az tuti.)
Más "gond" nem volt a kocsival. Szerintem roppant kényelmes, jó, hogy van klímája, utolérhetetlen méretű a csomagtartója, ködlámpája és hátsó majomfogója(vonóhorog). A váltó finom, a rükvercet is szépen veszi, a motorhang kicsit erős és nem túl szép nagy fordulaton húzatva,de ezen majd segítünk némi szigeteléssel. A kormányzás nagyon eltalált, a futómű pedig kellemes az még híresen szutyok utakon is. A fordulóköre jó nagy, kicsit gázos vele parkolni emiatt. Világítás ötös. A belseje nem igazán tetszik, viszont szerintem még nagynyomásúval is tisztítható. Vigyázok rá, ápolgatom sokféle szerrel kívül-belül, mosom kézzel, nem gyilkolom hidegen, 10 ezrenként olajat cserélek. Szumma szummarum elégedett vagyok vele. Meg kell még említenem, hogy nagyon lenézett járműről van szó, hihetetlen sajnálkozással tudnak az emberre nézni, amikor ki/beszáll. Szerintem sosem lesz népautó. 2006-ban kb annyi fogyott belőle, mint Merciből.
Az ítéletet folytatom később, a kilométerek gyarapodásával. Nem fenyeget sem meggazdagodás, sem cégautó, így ideális estben- nem törik ropira, nem lopják el, nem hullig darabokra- megmarad az autó a méhtelepi állapotig. Addig meg még remélem sok van hátra.


Eljött az első közös tél, és a gyerkőc beköltözött az autóba. Hátra. Asszonyka melléköltözött, és jelezte, hogy behúz az ajtón a hideg. Én egyből visszajaleztem, hogy mégis csak 123-as Merci kellett volna :-ł Komolyabbra fordítva a szót: Vaskos mínuszpont. Időközben-még nyáron- fény derült rá, hogy a kocsiban van egy "extra" fűtés, ami a váltó mellől jön. Ilyet még más kocsiban nem éreztem.

2008 december. Eljött az 50 ezer kilométer. A kocsival még mindig semmi komoly gond nem fordult elő, ezt mondjuk el is várom még 50 ezren keresztül. Az már megvételkor feltűnt, hogy a fényezés nem valami karaj. Azóta csak rosszabb lett, a motorháztető pöttyeinek sűrűságe ilyesztő mértékben nő. A héten szembesültem vele, hogy a küszöb vízszintes részéről szinte teljesen lenyalta a fényt az út pora, csak az alapozó fehérlik ott mint holmi őzsuta hátsó fele. A küszöb kapott rücsit, majd figyelem a fejleményeket.
Felfedeztem új dolgokat is. Például azt, hogy a 140es utazót autópályán 8 literes fogyasztással honorálja, sietni tehát kár. Városban kénytelen voltam 1 hónapon keresztül használni naponta motorom nemvárt elhalálozása miatt, így méricskélhettem a tiszta városi fogyasztást. A minimum 8L, extrém óvatos gázokkal, de sűrű a dugólátogatás 11-re is felviheti.
A hátsó ajtó huzatolását megszüntettük, állítottunk rajta.
Hazudnék, ha azt mondanám, beleszerettem a kocsiba, ebbe autóbuzi szerelmes maximum akkor lesz, ha majd minden sarkon elektromos járművek vinnyognak. Ettől függetlenül értékelem a helykínálatát, megbízhatóságát.
Érdekes, a múltkor megláttam egy eladó W115-ös Merci kupét, egyből megnéztem, mennyiért lehetne eladni. Kb semennyiért...

Hibalista

- Bal első izzó már kétszer, jobb helyzetjelző egyszer.

Ide hordtam szervizbe

Apósom, én

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Mindegy, csak öreg legyen
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2004 (2004)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)