Bordi a mindent elnyelő útitárs
Szöveges ítélet
Ár/érték arányban a legjobb családi autó, csúcsfelszereltséggel is szinte szégyellni valóan olcsó. Tartottam tőle, hogy a 2012-es új modell drágább lesz, ezért lecsaptam még a 2008-as modellfrissítés utáni utolsó darabra a Baumgartnernél. Végül az új verzió nem lett drágább...
Formaterve kicsit bumfordi, de én megszerettem.
Az utastere hatalmas, 5 ember tényleg elfér benne kényelmesen. A csomagtartó is hatalmas, de a nyílás viszonylag szűk és belecsukódnak a fedél zsanérjai. Ha ezzel számolva jól tud Lego-zni az ember, akkor rengeteg csomag pakolható bele.
ISOFIX és lehajtható hátsó ülés ebben a verzióban még nem volt, az újakban viszont már van. A beltérben így is utaztak 220 cm-es lécek és 180cm-es fenyőfa, mert az első ülést hátrahajtva jól pakolható.
Sok praktikus dolog van benne, amit - gyanítom - túl drága lett volna kiszedni a felhasznált Renault komponensekből, pl. fokozatosan elalvó belső világítás.
A tetőlécek csavarokkal rögzíthetők közvetlen az autóra és utána a csavarokra rázár az ajtó, így nagy a terhelhetőségük és még lelopni se lehet őket. Tudom, ócska szocialista megoldás sokak szerint, de mondjanak jobbat!
A minden tesztben szidott középkonzolon elhelyezett ablakemelő nekem jobban kézre esett, mint az ajtón levő most a Skoda-ban.
És a sok műanyag is praktikus, mert könnyen takarítható. A hátsó ajtók belső fogantyúja viszont olyanra sikerült, mintha meglökték volna a formatervezőt, amikor rajzolta... Újabb verziókban már elfogadhatóbb.
A kormány magasságállítót a kormányoszlopba süllyesztették nem úgy, mint a Skoda Rapidban...
A vezetőülés a Wartburghoz képest is magas, így jó a kilátás, és a nagy hasmagasság is jól jön, ha földútra téved az ember.
Sokan írták, hogy gyorsan felfűti az utasteret télen, ez igaz, tényleg jó a fűtése.
A Dacia megoldotta, hogy CD + MP3 + USB + AUX együtt legyen az utastérben (a legújabb verzióban is), a Skoda Rapidban vagy CD + AUX és nincs USB (régi verzió), vagy USB + AUX és nincs CD (új verzió), nekem ez fáj, mert még vannak CD-im...
4 hangfallal ígérték, de a hátsó ülések mögött nem volt, csak a helye, mert két dupla volt elöl (az ugye 4...). 15.000 Forintért lett hátul is, addig a hátul ülők nem hallgattak rádiót :-)
A ködfényszóró és tükörfűtés nagyon hasznos, soha többé autót nélküle.
Tolatóradart rögtön rendeltem bele, mert magas a hátulja, nehéz hátra kilátni. De ez manapság így van elég sok márkánál.
A csomagtartó alja nagyon gyenge, egy rétegelt lemez merevítő kellett a pótkerék fölé, hogy bírja a csomagokat, de onnantól rendben volt.
Az ablakmosó folyadék tartályát egy lemez mögé építették, így csak a nyíláson benézve volt sejthető, hogy mennyi van benne. A Skoda itt is "jobbat csinált", egy görbe cső vezet a nem látható tartályhoz, tehát még sejteni sem lehet...
Vezetési élmény: az 1.2 (1149ccm) 75 LE szívó motorral se nem a hegyek, se nem az autópályák királya, de még autópályán is lehet vele tartani a megengedett sebességet (meg még egy kicsit...) még klímával is. Mondjuk, nem az M3 Gödöllői szakaszán a dombokon...
A klíma amúgy városban is eléggé visszafogja.
Ha ugrani akar vele az ember, akkor eléggé vissza kell kapcsolni, inkább csak a városban lehet vele jól ugrálni. Elektromos tiltás kell legyen a gázpedálon, mert volt, hogy nyomtam, de nem ment. Gondolom, az Euro V norma érdekében. Így környezetbarátan gázolt majdnem le egy kamion a 4-es útra besorolva...
Az országúti előzéshez nekifutás és szemből nagy hely szükséges.
Egy 6. sebesség országúton / autópályán sokat segítene, így 4000-4500-as fordulaton igen zajos vele a közlekedés.
Az új verziók 1.2 Euro VI és 1.0 73LE (Euro VI) motorjait ezek után inkább csak városba ajánlom.
A fogyasztása viszont kiváló, 6.2 és 7.2 közötti átlag értékeket jelzett a számítógép, előbbit nyáron, utóbbit télen. A nagy átlag olyan 6.7 l/100 körül jött ki főleg elővárosi és városi forgalomban használva, csak évi pár hosszú országutat / autópályát betéve. Autópályán azért 7 és 7 felett evett inkább.
Összegezve, egy ár/érték arányban verhetetlen, kényelmes nagy családi autó, amivel türelmes ember országúton és autópályán is bárhova kis fogyasztással el tud jutni hurcolva a családot és annak összes csomagját.
Hibalista
- 5 év alatt két fényszóró izzócsere kellett csak, amit otthon az udvaron megoldottam, nem kellett szétszedni hozzá az autót :-) - Ezen kívül csak a kötelező szervizek és a 4. év után vizsga.
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner Budaörsi út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38200 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1.3 limusin | Következő autója? | Rapid 1.2 TSI 105LE |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
