Autó
Szöveges ítélet
Amikor a Loganról az els? híreket meghallottam, kíváncsi lettem, amikor olvastam, hogy milyen piaci pozíciót szán neki a cég, nagyon kíváncsi lettem, a totalcaros cikk után elhatároztam, hogy megveszem.
Ami meggy?zött, nagyjából a következ? mondat volt: "látszik rajta, hogy értünk spóroltak, nem rajtunk".
Szép mondat, értettem, meggy?zött, megvettem, és így igaz.
Az autó igénytelenségéért kifejezetten hálás vagyok. Itt van például a sokat szidott csomagtartórugó. Nem titkoltan olcsó megoldás, de szinte érzem, ahogy az árát visszacsúsztatják a zsebembe. A konstrukció pediglen m?ködik.
Ez az autó nem balatoni palacsinta, nem akarnak tojást és tejet belehazudni, azt kapsz, amit látsz.
Sorravenném az el?nyöket és a hátrányokat, az utóbbival kezdve.
HÁTRÁNYOK:
- lomha (a 16 szelepes pattogós Twingo után igazán)
- kulccsal nyitható csomagtartó- ez talán a legnagyobb hibája, egy gomb beleférhetett volna
- rosszul záródó keszty?tartó
- írhatnám még a puritán kidolgozást, a csak szereléssel levehet? hátsó üléseket, a fix hátsó fejtámlát, az ajtó fogantyújának suta megoldását, a 3 csillagos töréstesztet, az átlagnál valamivel nagyobb menetzajt, de nem teszem, mert nem felejtem el, mennyit is fizettem érte
EL?NYÖK:
- nem sok az a 6,5 l fogyasztás
- ebben a típusban már van egy egyszer? computer, így a fogyasztást és az egyéb adatokat ellen?rizhetem
- nagy autó egy kicsi áráért
- 510 l csomagtartó, ez igen nagy
- nagyon jó (!!!) útfekvés, igaz, itt már a 15"-s felnik és széles papucsok gondoskodnak err?l
- teljes érték? pótkerék
- kényelmes
- a legnagyobb el?ny: olcsó
Ennek a kocsinak varázsa van. Aki egy kicsit is alázatos, és az autót azért szereti, amiért kitalálták, nem tud benne csalódni.
Gy?löltem azt a hangulatkeltést, ami a Logan körül folyt, amiben az irredentizmus(román gagyi, francia gagyi, stb.) az ostobasággal és a kivagyisággal párosult, lefestve azt az autóstípust, aki a sokéves agyontuningolt autójából nyilatkozik, vagy éppen valmi cirkáló volánja mögül döngeti holmi hárombet?s kütyükkel a mellét.
Miért kellene egy ex-suzukisnak, wartburgosnak vagy bárkinek szégyelnie a Logant?
Jó autó, amit érdemes sokáig használni. Sokan érvelnek azzal, hogy valami nevesebb kocsit kellene venni 3 millióért, mert az még pár év múlva is ér egymilliót. Igaz, de ha az enyém pont ennyi id? múltán 0 forintot ér, akkor vagyunk ugyanott. De többet fog érni, aki használja, annak biztosan.
Az én autóm: 2,2 M forint, 2 légzsákkal, vonóhoroggal, szervóval, metálfénnyel, távirányításos centrálzárral, elektromos ablakemel?vel és tükörállítással, ködlámpával, f?thet? tükrökkel, NÉMI fedélzeti számítógéppel.
Ennyi. Lehet számolni. A kritikusok egy része azt írja, milyen jó kocsija is van neki, árat nem említ. Más részük arról ír, milyen olcsó autója is van neki. Felszereltségr?l, korról nem beszél. Tessék összerakni a kett?t, a Logan valahol az optimum.
Ha bárkinek kérdése van: kaldib@freemail.hu
Hibalista
- A hátsó ajtó gumitömítése levált, visszaraktam.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | messze lesz az még... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
