Családi mindenes
Szöveges ítélet
Miután három fős családunk egyszerre két taggal is bővült szükség volt egy nagyobb egyterű autóra. Ford focus kombi I. lett lecserélve egy Opel Zafira A -ra. Méretben bejött a csere (másban nem annyira :) ), jól elfértünk viszonylag kényelmes is volt csak már elmúlt 17 éves és volt pár műszaki kellemetlenség vele, (amit addigi fordoknál, skodáknál nem szoktam meg) így jött az új Dacia lodgy már az új 1.33 tce motorral, mint egyetlen megfizethető kellően nagy hétüléses a piacon.
Eddig még csak össz-vissz 4000 km-t mentem vele így csak e rövid idő alatt begyűjtött tapasztalatot tudom megosztani.
Röviden: nagy családnak, három gyerek mellé nagyon megfelel, csomagtere kellően nagy, gyerekülések is elférnek simán,beltéri egyszerűsége a három gyermek koszterheléséhez még előny is, az autó legjobb elemei a motor és a váltó remekül elbír a kasznival.
Bővebben:
Egy 17 éves Opel után a beltere nem okozott problémát, ahhoz képest nagyon jól fest és modern. (igazából két ford és skoda után sem) A sok műanyag és kevés kárpit három gyermek mellett inkább áldás, volt benne már minden kaja szétszórás, üdítős flakon kiborítás, sáros cipővel kalimpálás stb. Van hozzá gumi tálca a lábaknál ami segített a fenti esetekben.
A csomagtér igen nagy, ikerbabakocsi, ikerbicikli simán befért, plusz egy nagybevásárlás és még pár csomag. Hét főnél már lehet, hogy karcsú de 5-6 fővel remek.
Legerősebb elemek mégis a motor és váltó. Az 1.33 tce kellően erős, nyomatékos, még 5 emberrel és sok csomaggal is megy rendesen, emelkedőn sem érezni gyengélkedést, egy fővel meg szinte sportos, váltó pontos, könnyen működik. A fogyasztás így még gyakorlatilag bejáratás alatt is téli időszakban 6,7 -7 liter függően a megtett útszakaszok hosszától és jellegétől ami szerintem ekkora autónál rendben van. Eco módban ez 6,3 liter, de nem használom nagyon mert elveszi a fent leírt pozitívumokat a motortól, nagyon lefolytja azt.
Magas felépítése ellenére kanyarokban sincs félelem vele, Dobogókői útszakaszon lendületesen haladva sem volt kellemetlen érzés vele. Nagy szélben viszont tényleg érzékenyen, idegesen viselkedik, de ez a nagy felületnek köszönhető, erre figyelni kell.
A legtöbb tesztben kifogásolt elemek részben igazak részben nem, de ami igaz az is főleg esztétikai illetve ergonómiai, felszereltséget érintő.
Ami valós ezekből: magas építése és nagy oldalfelülete miatt erős szélben szélérzékeny.
A start-stop rendszert minden indulás után külön ki kell kapcsolni, ha nem szeretnénk alkalmazni, és a gomb elég rossz helyen, lent a kézifékkarnál van eldugva.
A tempomat jó dolog hogy van benne, de a kapcsoló itt sem a legjobb helyen van és a sebességmaximalizálóval egy kapcsoló, így könnyű összekeverni.
Az első könyöktámaszoknál elfért volna egy is kárpit.
Az ülésmozgatás is lehetne finomabb, könnyebben használható.
Az hogy a külseje mennyire jön be valakinek az egyéni, a techroad felszereltséggel sötét szürke színben szerintem egész jó, főleg ha a többi áruszállítóból átalakított kockát nézzük.
A tolatókamera és a nagy kijelző remekül működik, tiszta éles képet ad, az autó méretéhez nem is árt, a tolatóradarral együtt. A rádió, média rész nem kimagaslóan jó, de nem is katasztrofális, a kettő között van, normál használatra teljesen megfelelő.
Az ülések kényelmesek, puhább mint amihez a német márkák után szokva voltam, de gyorsan meg lehetett találni a megfelelő beállításokat a kényelmes utazáshoz.
Ami még lehetne benne az a tologatható középső sor, attól függően mennyi csomagtér és mennyi utastér kell.
Lehetne még pár dolog a felszereltségben, de a sok modern elektronika ugyebár a mai autók rákfenéje, fő hibaforrása így lehet hogy nem is baj a hiánya.
Egyszóval arra amire tervezve lett nagyon megfelelő az autó, motorikusan még többre is, vannak esztétikai és ergonómiai hiányosságai de mindent egybe véve, az árát is, nem rossz lehetőség. Egyenlőre semmilyen meghibásodás, hiba nem jelentkezett, remélhetőleg ez így is marad.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4100 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Zafira A | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
