A fehér golyó
Szöveges ítélet
Elégedett vagyok az autóval. A három gyerekülés kényelmesen elfér a középső sorban.
A legjobb része az autónak a 6-os váltó és az 1.3 TCe 130 lóerős motor. Nagyon rugalmas, jól gyorsul, dinamikus. Legtöbbször autópályán használom 3-4 felnőtt terheléssel és teljesen korrektül megy. Ez a Renault - Mercedes közös fejlesztésű motor nagyon jól sikerült. A downsizing ellenére, nincs alulméretezve. Megvan a négy henger a sima járáshoz, és egy kellő lökettérfogat is az alulról nyomatékos működéshez. 240 Nm 1600-as fordulattól.
Autópályán fura kettős érzés van, mert a karosszériával nagy a szélzaj, viszont a motorban van tartalék. 170-ig gond nélkül gyorsult és érezhető volt, hogy nem ott a vége. Az utazó tempó kényelmes 120-130 vele.
Két negatívumot tapasztaltam az autóval. Az egyik, hogy hosszú távon 2 óra fölött már kezdenek kényelmetlenné válni az ülések. A másik, hogy nehezen csukódik az összes ajtó. Még most is gyakran kell másodszor vagy harmadszor próbálkoznom, mert résnyire nyitva marad valamelyik ajtó, ha nem kellő lendülettel csinálom. Ez eléggé lehangoló tud egy 5 milliós autótól lenni.
Az egyes fokozat nagyon rövid. Kanyarodásnál visszaváltáskor, vagy lassú újrainduláskor okozott pár meglepetést a rövid 1-es. Ha nem áll az autó legtöbbször jobb a 2-esbe visszaváltani. Ez lehet, hogy csak az előző autó hosszú 1-es fokozata után meglepetés. Nagyon tetszik benne a nagy tér, és a kényelmes vezetési magasság.
A világításával éjszaka teljesen elégedett voltam. A 15 éves Xenonos (már mattuló polírozással is alig javuló) világítás után meglepően jó. (Persze nem egy Mercedes Bi-Xenon kategória.) Megfelelő magasságbeállítás mellett (amit menet közben beállítva érdemes kitapasztalni) korrektül világít.
Az ajtók nehezen csukódnak, de ez Dacia sajátosság.
Külön téligumi szettel vettem alufelnivel, tetőcsomagtartóval és vonóhoroggal.
Ezek a kiegészítők sokat javítanak az autó használati lehetőségein. (Aki ismeri, nem kell bemutatni mire jó egy vonóhorog vagy tetőcsomagtartó.)
Az extrák nagyon jól használhatóak benne, bár a tolatóradar néha sporadikusan bejelez a semmire. Az kifejezetten tetszik, hogy ebben még nem érintőképernyőről kell mindent kezelni. (Konkrétan nincs is benne :-D)
Szóval extrák a Stepway felszereltséggel : Légkondi (bár ez már alap), tolatóradar, sebességtartó és limiter tempomat, telefonos kihangosító, hátsó elektromos ablak, bőrkormány és váltó, pótkerék, 16" Alufelni, guminyomás figyelő, 7 személyes kivitel.
Összességében elégedett vagyok az autóval, bár ennek a fenntartása érezhetően drágább egy tizenéves autó fenntartásánál.
Remélhetőleg 10 évig nagyobb hiba nélkül ki fog szolgálni. Mivel 2 éves lízingre vettük, a lejárat után is szeretnék még pár gondtalan évet vele.
2021.07.27. Az autóval nagyon jó közlekedni, autópályán is meglepődnek milyen fürge néha. Ezzel a 1.3 TCe motorral telitalálat a vezethetősége.
A leghátsó üléseket szerencsére egyenként lehet be és kivenni, ezért 4 gyermek mellett is marad elegendő csomagtartó méret.
Hibalista
- -Elrepedt a szélvédő. Látszik egy kőfelverődéses mélyedés. Cascora önrészmentesen cserélték. - -Autómosás után (nagynyomású) elsőre nem indult az autó. CheckEngine sárga világítótt. Második gyújtásra rendben elindult. A Check engine lámpa gyújtáskor nem alszik el, csak motor indulásra. - -A tolatóradar néha nem működik, vagy mindenen csipog, de semmiképp sem kellemes a használata. Szerencsére a külső tükrök elég nagyok rajta.
Ide hordtam szervizbe
Renault Formont. Teljesen elégedett voltam velük, bár a Casco ügyintézés elég lassan ment. Az önrészmentességet elsőre nem igazolta vissza a biztosító, azt külön egyeztetni kellett velük fizetés előtt.Az egy éves szerviz megtörtént. Easy serviceben átvizsgálták, és pollenszűrőt cseréltek. Ezen felül lecseréltettem a szervizben az olajat és olajszűrőt. 00W20 RN17FE olaj került bele. Csak az olajcsere 59.000 Ft volt, ami kicsit sok. Szerencsére megtudtam, hogy 05W30 RN17 is elegendő bele.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15800 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ?? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
