A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Lodgy (2012)

Lodgy Stepway 1.5 dci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Röviden: nincs más

Szöveges ítélet

Miért vásároltam? Miért hét személyes?
Nagy családos vagyok, heten vagyunk, tehát hét személyesre volt szükségem. Sajnos ez a méret csak második kocsinak jó, tehát az egész család el tud menni együtt apróságok vásárolni, vasárnapi ebédre. Tehát végül is bevásárlásra, iskolajáratra és sok minden másra kerestünk második, teljes méretű hét személyes kocsit a családnak. A teljes méretű alatt azt értem, hogy 180 cm magassággal is be lehessen ülni a harmadik üléssorba. Csomagtartó jó lett volna, ha nagyobb, de ilyen a magyar piacon nincs, csak az amerikai full size hét személyesek tudják.

Miért pont Dacia?
Röviden: nincs más. A nagy egyterű kategória megszűnőben van. Második autónak 10 M forint körüli összeget kiadni kicsit sokaltam. A kisebb egyterűek alkalmatlanok 10 évesnél idősebbeknek a harmadik sorban. Ezért néztem meg a Dacia -t. Őszintén mondom nagyon pozitív meglepetés volt, első pillanatban látszott, hogy teljesen alkalmas arra a célra amiért autót szerettünk volna vásárolni. A feleségemnek nagyon tetszett, első pillanattól fogva támogatta a Dacia Lodgy megvásárlását, a gyerekek el sem jöttek megnézni, kijelentették, ha megvesszük bele sem ülnek. Nekem magával az autóval semmi bajom nem volt, de a márkanév csengése belőlem is finoman szólva negatív érzéseket váltott ki. Sokáig halogattam a vásárlást, összeállítottam mindenféle konfigurációkat, de csak nem mentem el megvásárolni, pedig a lelkem mélyén tudtam, nem lesz más alkalmas jármű. Pár hónappal később a feleségem Mazda MPV-je megadta magát, végül is ez adta meg az utolsó lökést. Tehát visszamentünk a kereskedésbe, és mivel, ha rendelünk, annak több hónap a várakozási ideje, megvettünk egy Stepway kivitelt minden extrával. Talán olcsóbbat vettem volna, ha nincs ez a lehetőség, de így sem volt drága.

Egyébként ritka egy tragacs a Mazda MPV, hely az van benne, de rozsdásodik, útfekvése szörnyű, kb olyan megbízható, mint a régi rossz hírű franciák. Ezt csak azért írtam le, mert a feleségem imádja a Dacia -t, így látjátok mihez képest.

Jelenleg pár hónap és ötezer kilométer tapasztalatát írom le.

Mint már írtam, nagyon pozitív csalódás. A belső tere, bár kopogós műanyag, de jó hangulatú és tartósnak, tűnik. Itt azért látszik több műanyag elemen, hogy az összeszerelés lehetett volna pontosabb, elálló műanyagokat könnyen lehet találni a műszerfaltól a csomagtartóig, ezért elég meglepő, hogy nem zörög semmi. Rakodó helyekből elegendő van.

A motor az erősebbik 1.5 dci, nagyon kellemes a karakterisztikája, bőven elég erős, csendes, semmi panaszom nincsen rá.

A belső tér nagy, felnőtteknek is bőven van hely a második üléssorban, igazából a harmadik sorban is, csak itt az ülőlap alacsonyan van. Hátra is jutott elektromos csatlakozó. A második sor középső ülésének a biztonsági öve a harmadig üléssor két ülése között megy előre fejmagasságban, ez egy hajmeresztő megoldás, sajnos nem csak a Dacia alkalmazza, hanem sokkal drágább kocsikban is alkalmazzák sajnos.

Az útfekvése meglepően jó, nagyon fürgének érezni, hirtelen irányváltásoknál is nagyon jóindulatú és még a rugózására sincs panaszom. Hét személlyel, terhelve is nagyon jól viselkedik. A kormányára azt is mondhatnánk, hogy túl szervózott, de én inkább azt mondom, hogy a feleségemnek ideális.

A fűtése jó, leghátul is meleg van, csak lassan megszik be, mint mindegyik modern dízel, amibe nincs kiegészítő fűtés. A ventilátor nem túl zajos. A klíma tökéletes, a hátsó sorokban is.

A fényszóró átlagosan világít, meglepő módon, nem elektromos, hanem mechanikus a magasság állítása. A nappali fény nem ledes.
Több panaszt olvastam, hogy kicsik a tükrök, ezt nem tudom megerősíteni, szerintem jók.

Az autó csendes, a kategóriájához képest mindenképp. A motor halk, húzós autópálya tempónál is kényelmesen lehet beszélgetni. Vásodban is kellemes, a hosszú 6. fokozat miatt autópályán is. Ha csak gondolsz az előzésre, válts vissza, mert 6. -ban nem lehet.

A fogyasztását Sptitmonitoron mérjük mind az öt autónknak. Ezt nagyon javasolom mindenkinek, mert a fogysztáson kívűl a kötelező karbantartarásokat is jelzi. Tudom, hogy a fedélzeti számítógépis jelzi, de a hosszú olajcsere periódusú kocsijainknál az előírtnál gyakrabban cserélünk olajat.

A Dacia Lodgy fogyaztása az összes eddigi tankolás átlaga alapján: 6,28 l/100km.
Húzós autópálya tempónál, valamint amikor a feleségem vezeti érezhetően megemelkedik, márpedig leggyakrabban ő vezeti. Nem mintha gyorsan menne, sőt inkább lassan vezet, de ez egy egyértelműen lemért tény. Ezzel azt akarom jelezni, hogy helyközi közlekedésben az általunk mért átlagfogyasztásnál szerintem különösebb erőfeszítés nálkül akár egy literrel kevesebet is ki lehet hozni.

A műszerfal szerintem szép, vagy legalábbis nem ronda. A számítógép kijelzőjével van annyi gondom, hogy kevés információt jelez ki egyszerre, sokat kell nyomkodni.

A tempomat bekapcsoló gombja és egy két másik ritkán használt gomb elég kényelmetlen helyen van, a sebességváltó előtt. A start-stop rendszer kikapcsoló gombja pedig a kézifék alatt van, ezt pedig elég gyakran /mindig/ használom, mert nem szeretem, pedig egyre több új kocsim lesz, vagy megszokom, vagy automatizmus lesz a kikapcsolás.

Az audió – navigáció rendszer kényelmesen használható, átlátható menürendszere van. Otthon egy pendrive és internet segítségével frissíthető, ha jól olvastam, csak egy darabig ingyenesen. A hangszórók nem szólnak rosszul. A bluetooth könnyen kapcsolódik, egyszerűen beállítható, nem tudom mennyit bír, de sok telefonnal használjuk. Spotify, Youtube és egyéb média fájlokat is lejátszik.
Meghibásodás nem volt.

Általában hosszú ideg megtartjuk az autóinkat, szeretném később kiegészíteni a hosszútávú tapasztalataimmal.

Azért írtam, mert velem együtt sokan tartanak a márkától, de akinek nincsen prémium beütése, csak egy jól használható kocsit szeretne, érdemes megnézni, mert nekem nagyon pozitív meglepetés volt.

2018.12.25.

A vásárlás óta több mint egy év telt el. Továbbra is teljesen elégedettek vagyunk vele, határozottan tudom állítani, hogy jó választás volt. Egyetlen egy talán meghibásodásnak is vehető problémánk volt egy év és 25 ezer km alatt, kiugrott a helyéről a műszerfalon lévő egyik levegő befúvó, amit a szervizben tíz perc alatt tökéletesen megcsináltak. Semmilyen más problémánk nem volt.


2020.09.20

57000 km

Fogyasztása, minden tankolás a Spritmonitorban rögzítve volt, tehát az 57000 km átlaga: 6,09 l/100km.

Meghibásodás eddig nem volt.

A tolatóradar vonóhoroggal kombinálva használhatatlan. Más autóimon működik.

A Media Nav új korában sem volt modern, az Android Auto hiányzik belőle, nem használjuk. A tolatókamera jó lenne bele.

Az új Media Nav tolatókamerával szerintem beépíthető lenne, de ezzel sem időm, sem kedvem nincs foglalkozni, ennyit nem ér az egész.

Továbbra is fenn tartom, hogy nagyon jó választás volt, sokáig meg fogjuk tartani.

Start-stop rendszer már három autómban van, képtelen vagyok megszokni, a gyakorlatban nálam egy másodpercnél rövidebb időkre állítja le a motort, ez így teljesen értelmetlen, sajnos néha elfelejtem kikapcsolni, talán jó lenne végleges megoldás.

Hat autómban van DPF, a többi nem Dacia. Egyik sem jelzi vissza, hogy mikor regenerál, pedig a regeneráció félbeszakadása károsítja a DPF-et. Ez azért baj, mert simán meg tudnám oldani, hogy az a jármű induljon hosszabb távra, amelyiknek regenerációra van szüksége, így visszajelzés nélkül fejben kell tartanom, hogy vajon most melyikkel kéne hosszabb utat menni.

Összefoglalva a Forint / km, Forint / év teljes, amortizációt is tartalmazó költségmutatója a méret kategóriájában a legjobb, tökéletesen együtt lehet élni vele.

Igazából nem értem, hogy az emberek miért vesznek prémium szarokat, amik nem csak a pénzt viszik, hanem az időt is, az nagyon ritka, ha a két utóbbiból valakinek mindkettő van bőven.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? MPV Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Lodgy 2012 (2012)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)