Kedves guruló családi hombárunk
Szöveges ítélet
Próbáltam olyan tulajdonságokat megemlíteni, ami a tesztekben nem szerepelnek, vagy más nézőpontból vizsgálják, mint én.
Előző autóm egy 1999-es Peugeot 106 és egy 1992-es Opel Astra Caravan volt.
Hogy miért pont ezt az autót választottuk, azt hiszem nem érdemes taglalni. Száz helyen százszor megírták. Család, gyerekek, asszony mérhetetlen pakolás-mániája :). Előítéleteim meg nincsenek.
Hibák, amikről tudtam és zavarnak:
• Ilyen nincs, különben nem vettem volna meg :)
Hibák, amikről tudtam, de nem zavarnak:
• Színválaszték borzalmas – maradtunk a meteror (igazából grafit) szürkénél. Ezen legalább nem látszik annyira a kosz.
• Tempomat hiánya – viszont van sebességhatároló, ami aktívan szabályoz is, nem csak csipog.
• Kopogós műanyagok/textil hiánya – gyerekek mellé nem is kell a minőségi beltér. Erről könnyebb letörölgetni a taknyot/ételmaradékot/hányást/sarat :).
• Nincs automata ablakemelő – hát nincs, ez tény, de mivel előző autóim mind kézzel tekerősek voltak, én még ennek is örülök.
• Gigantikus turbólyuk (dízelnél) – dízel, turbó, ez ilyen, engem nem zavar, ritkán taposok bele.
• Csomagtér ajtó gombos nyitása – előző autóim is mind gombos nyitásúak voltak, ennél legalább a központi zár a csomagteret is zárja, nem kell kulccsal vacakolni.
• Csomagtér ajtó óriásira nyílik hátrafelé – háttal parkoláskor erre figyelni kell, de a tolatóradar segít. Amint megszólal, még 20 centit hátra gurulok, és pont jó. „Kimértem” . Viszont klasszul lehet akár esőben és hóesésben is pakolni vásárlás után a bevásárlókocsiból az áruház parkolójában. Tuti nem leszel te sem és az áru sem vizes.
• Béna, franciás második üléssori középső biztonsági öv (tetőről lehúzós) – nincs mentség, kerüljük a használatát.
• Béna, franciás kürt (bal oldali kormánybajusz végén) – nincs mentség.
Hibák, amikről nem tudtam és zavarnak:
• Nincs gyorstörlés az ablaktörlőn.
• 7 személyesnél nincs csomagtér lámpa! Ez egyszerűen megmagyarázhatatlan számomra. Még ha használatban van a leghátsó ülés sor, akkor is szabadon van a lámpa helye. – viszont egy 1000,-Ft-os ledes biciklilámpa megoldotta.
• A komfortindex (ami egyébként nagyon jó dolog) kapcsolója elég hektikusan viselkedik. Könnyű túlnyomni rendes indexbe.
• Vizes úton nagyon felveri a sarat a hátsó ablakra – bár ez elvileg minden egyenes hátú kocsival előfordul. Lehet, hogy érdemes egy készlet sárfogó gumit venni? Ahogy néztem, nem is drága az univerzális.
7 személyeshez érdemes a kereskedésben gumiszőnyeget venni, vagy belealkudni, mert ezeknél a leghátsó sorba is kellhet (tehát nem négy, hanem öt darabos egy készlet).
Fogyasztás: óra szerint 6,5 liter, de számolva 5,9. Vegyes használattal. Ez állítólag még egy fél literrel lejjebb fog menni.
További előnyök (különösebben nem ragozom, sok helyen írtak róla):
• Navi nagyon jó, gyakoriak a frissítések, nemrég jött ki hozzá a teljes magyar nyelvű támogatás is.
• A combos oszlopok és a kis hátsó ablak ellenére meglepően jó a kilátás belőle.
• A magas üléspozíció miatt nagy termetemmel is könnyű a ki-be szállás.
• A távolsági fényszóró bajuszkapcsolója „beakadós”, nem „csengőkapcsolós” elven működik.
Kereskedő: Akihez mi mentünk nagyon szolgálat- és segítőkész volt. Csak ajánlani tudom. Amikor szerviz gondunk volt akkor is lelkesen segített, nem rázott le minket miután elpasszolta a kocsit.
Szerviz probléma:
Az úgy kezdődött, hogy péntek este lementem egy kicsit gyönyörködni az új autóban. Másnap indultunk volna vidékre nagyszülőkhöz. Ráadom a „gyújtást”, de se kép, se hang. A műszerfal sötét. Félórát próbálkoztam, de semmi. Akku rendben, vezetékek rendben. Az ütő megállt bennem. A vadonatúj kocsi! És máris elromlott! Lehet, hogy mégsem kellett volna Daciát vennem? Lehet, hogy mégis azoknak volt igazuk, akik húzták a szájukat, amikor meghallották, milyen autó vásárlására készülünk?
Egyből hívtam az Assistance-ot, ahol tényleg készségesek voltak, küldtek trélert. Péntek este 8-kor, szakadó hóban. Na, mindegy. Elvitték az autót, én meg paráztam, hogy a szervizbe menet (ugyanoda kértem, ahol vettem) a friss havon szét ne törjék a kocsimat.
Ráadásul, mint a telefonos kisasszonytól megtudtam, Daciák után nem jár csereautó az Assistance-tól, csak a Renault-k után. Így a hétvégi programunknak lőttek.
Másnap egész délelőtt hiába hívtam a szervizt, hogy mi van a kocsimmal. Vagy nem vették fel, vagy felvették, „rendben, utána nézünk, mindjárt visszahívjuk”, aztán persze nem. Ekkor hívtam fel a kereskedőt, akitől vettük, hogy ugyan nézzen már a szerviz körmére, mi a helyzet a kocsimmal. Nem feltétlenül siettetni akartam őket (akkor már mindegy volt, a hétvége úgyis ugrott), csak hogy egyáltalán beérkezett-e az autó épségben. Innentől már simábban mentek a dolgok.
A riasztóval gyűlt meg a bajunk. Valamilyen keveredés miatt a szerviz nem azt a fajta riasztót kapta, mint ami a típushoz való. Központi zárashoz való helyett a kulcsoshoz valót kapták, amihez külön távirányító van. Hogy a beépítő szakinak hogy nem tűnt fel a teljesen más színű drótozás és a két távirányító, azt fedje a feledés homálya. Zárójelben megjegyzem, hogy értem én, hogy nem sok autót adtak el ebből a típusból és nem volt benne tapasztalatuk, de azért mégis, ez egy márkaszerviz; nem oktatják ki őket rendesen?
Mire megjött az új riasztó és beszerelték, csütörtök lett, akkor tudunk érte menni.
Az elrontott hétvégénk és a márkába majdnem megrendült bizalmamért cserébe csak egy bocsit kaptam. Azt is a kereskedőtől, nem a szervizesektől.
Összességében pozitív volt a végkifejlet, de meggondolom, hogy legközelebb hozzájuk vigyem az autómat.
Hibalista
- Gyári riasztó (ld. hozzászólás szövege)
Ide hordtam szervizbe
Autó Triplex Budakalász
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra Caravan 1.6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
