Hétvégi igásló
Szöveges ítélet
Kezdő kilométerek.
Miután átvettük az új Dacia Lodgy-t (2018.04) nem tudtam, hogy ez jó, vagy nem jó, úgy voltam vele: az idő eldönti. Azonban így az első 10000 km után még nem akarok mindennemű konzekvenciát levonni. Azért leszögezem: szívesen ülök bele. Már a ráncfelvarrott verzió.
Az első benyomások pozitívak, feleségem is - aki tartott a kocsi méreteitől - pozitívan nyilatkozott miután vezette a forgalomban, hosszabb úton (160 km).
Ami a vásárlást indokolta:
- a korábbi Opel Astra Classic I méretei kezdtek szűkössé válni.
- a rozsda makacs ellenség, ami egy 16 éves autón már közelharcot jelent
- bármilyen jó autó is, bármennyire szeretem is az Astrát, de megöregedett…
Mire volt szükség:
- tágas
- számunkra is megfizethető
- lehetőleg garanciális, ha lehet új autó
- légkondicionálóval
- elfogadható biztonsági színvonal
Amit végül választottunk:
Dacia Lodgy Ambience (5 üléssel) + légkodni, tolatóradar, teljes értékű pótkerék, Moduláris csomag, Adventure pack és Easy Service karbantartási csomag.
/Ami benne van ABS, ESP, 4 légzsák, visszagurulás gátló, stop&start rendszer, hogy a fontosabbakat említsem/
Néztünk többféle autót, vezettünk is többet, de amire nekünk szükségünk volt és belefért a keretbe, azt itt össze tudtuk sakkozni némi mozgástérrel.
Relatíve sokat vártunk az autóra, decemberben rendeltük meg március végén érkezett.
A gyárból Nexen nyári abroncsokkal került ki – dél korai gyártó, most már tudom megnéztem. Elég jó teszteredményekkel az olcsó gumik között és elég jól vezethető is a saját tapasztalataim szerint. Téli guminak Hankook került fel, azért lássuk be, ez egy jobb gumi.
A belsőtér/autó úgy gondolom nem szolgál bemutatásra, elég sokan/sokszor tesztelték.
A motor H4M kódú Nissan származék, kvázi még bejáratós, de autópályán 110-120 körül utazva 3-3200 körül forog a főtengely és 7 liter körüli az átlagfogyasztás.
Egyik első utunkon meglátogattuk a családot és hopp beugrott egy babakocsi a csomagtartóba. Szinte keresni kellett annyi hely volt még mellette.
Másnap beleraktunk némi építőanyagot (200 kg) + 3 ember + a tetőre egy 3*11-es létra. A vidéki főúton könnyedén vette az akadályt.
Rengeteg további logisztikai feladat várt még ránk az elmúlt közel egy év alatt.
Hogy néhányat említsek:
- Megjártuk az UB-t, azaz az Ultrabalatont. Itt bringa a tetőn, cucc hátul, sőt még aludtunk is a felhajtott hátsó ülés árnyékában.
- Beraktunk egy egész – bár kis méretű kb. 190 cm hosszú – kanapét hátra
stb.-stb.
Még sorolhatnánk a különböző, a mindennapokban felmerülő feladatot, amit a mindennapokban elég jól leküzdött a járgány. Várostól, az autópályáig mindenhol elég jól elboldogul.
Ami egy ilyen családi mindenes batárnál fontos a napi használhatóság és a helykínálat. Erre az autó tökéletesen elég. Ahogy a tesztek során sokszor leírták: a spórolás mindenhol tetten érhető, kopogós műanyagok, kevéske zajszigetelés. Van összehasonlítás, mert Opel Astra J, Škoda Fabia, Peugeot 208-cal összehasonlítva azért zajosabb, fárasztóbb benne az utazás. A motortérben a szigetelések nincsenek olyan szépen helyre téve, mint egy kicsivel odébb a „családban” pl.: Franciaországban.
Fogyasztás 11000 km alatt, mint írtam: kb. 7 liter – autópályán 110-120, városban lendületesen, közúton a megengedett sebességet kihasználva.
A Start-stop rendszer megszokást igényel, ha még nem találkoztál vele, de nagyon jól működik. Az a fránya ECO üzemmód... Próbáltam használni különböző megoldásokkal, de arra kellett jutnom, hogy nem sok haszna van. Városon kívül annyival nyújtja a kigyorsításokat, hogy elveszik a termelt megtakarítás. Városban – főleg Budapesten használva – visszafogott autózásnál lehet előnyös, de én nem találtam használható eredményt eddig.
Kellemetlen apróság:
Középső tükör: többször vezetek éjszaka vagy naplementekor, így a hátulról érkező fényár egy részét szeretném elterelni a szememből. Azonban a tükör billenőgombját átkapcsolva akkorát billen, hogy állítani kell rajta, majd a visszafelé újra. Mivel ez 10-ből 6-7 vezetést érint ez elég kellemetlen.
A kormány csak függőlegesen állítható, a könyöktámasz sehogy
Apró kis segítségek:
- ha be van kapcsolva az ablaktörlő és hátramenetbe kapcsolsz bekapcsolja a hátsó ablaktörlőt
- 1. fokozatba kapcsolva, álló helyzetben megemeli az alapjáratot
Update 1.
Megtörtént a 2. olajcsere, 30000 km körül. Meghibásodásról továbbra sem számolhatok be.
Fogyasztás maradt valamelyest 7 alatt, közúton 6,2-6,3 - városban 7,5 - autópályán 6,5-7.
A kényelmetlen pont, a vezető mögötti ülésnél, a biztonsági övet rögzítő csavar enyhén érződik az ülőfelületben.
Az autó továbbra is teszi a dolgát, elviszi a családot A-ból B-be, cipeli a pakkokat. Szívesen ülök bele és használom.
Az ablaktörlő rögzítését megváltoztatták a szervizkönyvhöz képest, a ráncfelvarráskor, most csak egy egyben kapható Bosch - legalább is csere során csak ezt találta - készlet vásárolható.
Hibalista
- Hibák 2020.04-ig:
-
- Elhoztuk (péntek), pár kilométer után egy csendesebb szakaszon finom kopogó hang a hátsó féktől….
- Hétfőn vissza a szervizbe reggel, este elhoztam. Azóta nem volt gond. Elmondásuk szerint ez többször előfordult új autóknál.
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner Csepel
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Opel Astra Classic I | Következő autója? | Majd az idő eldönti... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
