Gazdaságos egyterű, (egy idő után túl sok) kompromisszummal
Szöveges ítélet
Mivel a használtautó szervízelés egyre drágábban és nehezebben volt kivitelezhető, valamint a gyermekek sem fértek el a Picasso 3. üléssorában kényelmesen, a piac legolcsóbb de tényleg 7 személyes egyterűje mellett döntöttünk. Ha már Dácia akkor legyen full (Exception), a metálfény kivételével jött az összes extra, 110 lőerős dízel, hatsebességes váltó, navigáció. Kaptunk ajándék, kerékpártartót, pótkereket. A középső könyöktámaszt nem tudták beszerelni így ahelyett ingyenes volt az első olajcsere 5000 km-nél. A telikerék szett a nagyobb első féknyereg miatt csak másodszorra jött össze.
Pozitívumok:
Bár a belső spártai, de az ülések tényleg alkalmasak a hosszú utakra is. Megjártuk vele a francia Alpokot (3000 km), Montenegro-t. A 18 éves fiam a 3 sorban ült és nem panaszkodott.
A motorteret csak ablakmosó folyadék utántöltéskor láttam, olajat nem kellett soha utánatölteni. Az olajcserék kijöttek 35 000 ft-ból, ami márkaszervízben barátinak mondható. A fogyasztás 60 000 km alatt 5.66 liter volt. A teljes adatsor a spritmonitoron megtalálható. https://www.spritmonitor.de/en/detail/853847.html
Negatívumok:
A kocsi átvétele után rögtön sárga hibajelzés jött, lambdaszonda csere sem oldotta meg. 1 hónapba telt mire használni tudtuk.
Autópályatempónál a szél és futóműzaj akkora, hogy zenével nem érdemes próbálkozni.
A kormányzás során gyakorlatilag nincs visszajelzés az út felől, az úttartás gyenge közepes, ez folyamatos koncentrációt igényel. Ha nem figyelsz kicsit, a kocsi már a sáv szélén van. Így hosszabb utakat csak váltott sofőrrel lehet megoldani A Picassoval ugyanez gond nélkül ment egyedül, akár 1500 km is egy nap alatt.
Februárban kiment a tompított kapcsoló (eset hétkor, sötétben), szerencsére egy öreg szaki átrakta a távolságira,.
+ 2 éves garancia nem drága de nem is vonatkozik mindenre, A lámpakapcsoló belefért, napellenző, kédergumi nem.
Összegezve azt kaptuk amit vártunk, egy kiváló fogyasztású 7 személyesen is használható egyterűt. Eladáskor az önerőt visszakaptuk. Így 0%-os hitellel, gyakorlatilag havi 40 000 ft ba került használata és az értékvesztés. Egy km költsége (biztosítással, casco-val stb.)68 ft-volt, ami kiváló érték.
Az autócsere során kiszámoltuk, hogy meglépjünk e úgy új Berlingot. De a 3 gyermekes támogatás felhajtó ereje (ez nekünk nem járt) és az EUR árfolyam miatt 7 millió alatt nem lehetett kihozni (XL). Ez így 4 évre több mint 100 ft lett volna km-enként. Így vettünk egy Peugeot 807-t és 3 év múlva amikor a családos Berlingok eladósorba kerülnek majd szemezgetünk belőlük.
Hibalista
- A kocsit hibásan adta át a márkaszervíz. A sárga hibajelzés folyamatosan visszatért, amit csak 1 hónap után!!! tudtak orvosolni. Kicserélték a lambdaszondát, akkor is jött, állítólag valamilyen kábelezési hiba volt. - 3 évesen - kiment az index/tompított lámpakapcsoló (garanciában cserélték) - letört az utasoldali napellenző (20%-ot térítettek bele a meghosszabbított garanciában) - mindkét oldalon elkezdett felválni a kédergumi (egyáltalán nem fért bele a + 2két éves garanciába)
Ide hordtam szervizbe
Renault Kalydi, Debrecen
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Grand C4 Picasso 2.0 Hdi 136 LE | Következő autója? | 807 2.0 Hdi 163LE |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
