Dacia lodzsa, a guruló batyu
Szöveges ítélet
Kellett egy tágas, nem feltűnő autó, ami sok embert is el tud nyelni, ha kell.
És lett!
A tesztelők imádták, én is kíváncsi lettem rá. Nem vagyok a nagy újdonságok híve, a kiforrott technikák jobban izgatnak.
Nagyon nem bántam meg! Belül esztétikailag számomra semmi zavaró nincs, minden praktikus. Ami megtisztelő, hogy nem érzem folyamatosan: a (relatíve) kevés pénzemért odaöntöttek elém egy autóparódiát.
Gusztusos a műszerfal, nincs semmi csicsa, nagy ablakok és nagy tér(érzet).
Az én autómnak egy régebbi 1.6-os Megane-motor jutott. Pörgetni kell, a légkondi bekapcsolásakor letérdel, néha a hőségben előzéskor ki is kapcsolom, sokat fogyaszt, de amúgy nincs baja. Érzésem szerint nem is lesz. Nekem BIT-lábam van: (pedál: igen-nem), szóval nem kímélem. Autópálya 150-170 (nagyjából az a vége is), előzéskor vissza kell kapcsolni 5.-ből 4.-be, de megy rendesen. Szélérzékeny, megszoktam. Fék hátul dob, semmi gondom nem volt még vele. A futómű elektronikája szuper. Télen ónos esőben megmentette az életemet. Nem egy Focus, de teljesen korrekt.
Jó extrák: hátsó középső biztonsági övek mágnessel csattinthatók fel a tiszta kilátás miatt. Hátsó (sőt a harmadik!) üléssor is kényelmes, lábtér kimagaslóan jó. Rugózás, hasmagasság a magyar utakra ideális. Kasztnija könnyen sérül, vékony. Ülései meglepően kényelmesek, (165 kiló vagyok) alattam már nyöszörögnek, de ez nem a gyártó hibája.Kell bele egy könyöklő, első biztonsági övek bekapcsolása nehézkes. Lehajtott könyöklővel lehetetlen becsatolni.
Holttér kicsit nagy. "A"oszlop elviselhető szélességű.Nincs benne motor-hőmérséklet és külső hőmérséklet mérő.
Sebességhatárolója helyett jobb lenne egy tempomat. De akkor már egy Renault lenne. A motorháztető így is teleszkóppal nyílik. Az autó ajtói nagyobb erővel csukódnak.
Pozitív: Ár-érték kimagaslóan jó
Futómű biztonságot adó.
Helykínálat: magasabb kategóriákat is veri
Minőség: megfelelő
Megbízhatóság: 100%-os
Érzés: meglepően szerethető.
Ülések könnyen kiszedhetők, a harmadik üléssorban is el lehet férni. Mögé még fér egy kis csomag. Az ülések praktikusan variálhatóak. Gumimérete olcsó gumikat enged meg, az enyémben (7 üléses) csak defektjavító van, ennek nem örülök.
Más motorral biztos jobban húz és kevesebbet is fogyaszt.
Hifi: Kimagaslóan jó. (Nincs NAVIM)
Magyarországra mi kell még?
Alanyi jogon osztogatnám.
Hibalista
- semmi -
Ide hordtam szervizbe
Láng Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Lodgy |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
