Az egyértelmű választás a családi egyterűk közül - csak nem sznoboknak! :)
Szöveges ítélet
8000 km megtétele után gondoltam, hogy megosztom észrevételeimet a kocsival kapcsolatban.
Egy dolgot tisztázni kell. Magyarországon a nagy többség autóvásárláskor előveszi a sznob énjét, így Dacia-t venni nem "divat". Pedig tőlünk nyugatra (Németo., Frao.) vagy akár délre (Töröko.) az egyik legkeresettebb márka.
Nekem előítéleteim nem voltak, csak egy dologban voltam biztos. Családi egyterűt akartam, de azt tudtam, hogy 6-7-8-14 milliót nem fogok kiadni egy VW csoportos, vagy akármilyen másik egyterűért. Nézegettem használtakat, de még jó korban lévőt, s rájöttem, hogy a legracionálisabb, ha megnézem, mit tud nyújtani a Lodgy.
Gyorsan összegeztem, hogy mi kell nekem a kocsiba:
- legyen kis köbcentis, de azért elég erővel bíró diesel motor - kipipálva
- legyen akkora, hogy egy családi bevásárláskor, nyaraláskor, nagyszülő-látogatáskor elférjen a 4 tagú család - kipipálva, óriási csomagtér
- legyen benne klíma, telefon-kihangosítós egység, elektromos ablak, menetstabilizátor, tolatóradar - mindegyik rendelhető
- ne legyen túlelektronikázva, ledezve, hókusz-pókuszozva, mert azok egyszer úgyis tönkremennek, s akkor lehet mélyen a zsebbe nyúlni - ez is OK
Úgy rendeltem meg a kocsit, hogy élőben sohasem láttam. Még szalonban sem. Amikor először beleültem, mégis úgy éreztem, hogy kézre áll minden, ismerem az egészet, és indulhatunk bele a világba (első utam egyből 1700 km volt, gondoltam, itt hamar kiderül majd, hogy összeillünk-e. Most már tudom, hogy igen. :)
Eddigi útjaim során teljesen megszerettem. A kisebbik diesel motor is szuperül húz. 5,3-5.5 körüli fogyasztással. Pedig sokat járok megpakolva, autópályán is.
Tempomat nincs, de nekem nem hiányzik. Annak a híve vagyok, hogy ne automatán menjen a kocsi, szeretem, ha a jobb lábam hatással van a vezetésemre... :) De a sebességhatárolót nagyon megszerettem. Mert csak felülről szabályoz, ha elveszem a lábam a gázról, mint normál autó viselkedik. De nincs gyorshajtás sem, ha esetleg belefeledkeznék.
Nekünk nagyon bejött az autó. A formája, kialakítása is jó, a motor ereje várakozáson felüli, akárcsak a fogyasztás. Az, hogy a belső kárpit könnyen takarítható, csak ajándék egy gyerekes családnak.
De hogy negatívumokat is írjak:
- Hiába van magasan az ülés, az orrát akkor sem látom a kocsinak (bár meg lehet szokni).
- a tükrök nagyon csalókák, nem síkok, ezért nagyon oda kell figyelni előzéskor, parkoláskor a távolságra. Bár a radar az utóbbinál sokat segít.
- gyenge színválaszték
- külső hőmérséklet kijelzés hiánya! No ez durva. Nem gondoltam, hogy gyártanak még így autót! De állítólag az ősztől a márkaszervizekben lesz gyári integrálásra lehetőség. Én nagyon remélem. A műszerfalon a lednek ott a helye, csak valahogy a mérnökök belealudtak a végén, és elfelejtettek szólni, hogy "hahó, ezt az 5 EUR-os cuccot is tegyétek már bele!"
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ibiza | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
