A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Jogger (2021)

Jogger 1.0 LPG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szódával elmegy

Szöveges ítélet

Mivel még nincsen sok vélemény a Jogger-ről, gondoltam, megosztom a tapasztalataimat.
A következő írásnak lesz egy (tőlem telhetően) objektív része, és egy szubjektív.
Kezdjük az objektív résszel. Egy benzines 1.6-os Verso-val fogom összehasonlítani, mivel arról vannak tapasztalataim.


Utastér, csomagtér:

Elől a helykínálat nagyjából megfelelő, de mivel az ajtónyílás nem elég nagy, ezért a beszállás elég beteg: először beteszem a jobb lábamat, bal lábbal guggolásba ereszkedek és bedugom a fejem és úgy szállok be - mert máshogy nem férek be, pedig nem vagyok túl magas. A Verso-ban ilyen gond nincs, ott eleve magasabb az üléspozíció is.
Bár a második üléssor nem tologatható, a Joggerben nem kevesebb a hely a hátsó sorban, mint a Toyotában, és főleg a lábak az első ülés alatt jobban elférnek.
A csomagtér sokkal nagyobb, mint a Verso-ban, pedig a Jogger csak 10 cm-rel hosszabb. És itt kivehetők a hátsó ülések, ami kedves extra.
A csomagtér roló hasonló a két autóban, a Toyotában valamivel jobban átgondolt (el lehet helyezni 7 üléses módban is).
A Dacia üléskárpitja bolyhosodó fekete anyagú és vonzza a port, szerintem egy jó üléshuzatot érdemes lehet felszerelni.
Kormány: kell rá egy bőr kormányvédő, és úgy rendben lesz.
Műszerfal: korrekt, bár a középső kijelző egyszerre csak egy infot mutat, kell kapcsolgatni (pedig kiférne több hasznos info egy képernyőre, pl. fogyasztás, üzemanyagszint és becsült hatótáv).
Központi LCD kijelző: kicsit lassú, de szódával elmegy.
Álló motornál nem lehet rádiót hallgatni, mert 2 perc után lekapcsol. Ez több, mint béna.


Motor:

3 hengeres varrógépmotor, turbóval és gázos üzemmóddal. Tartósságát nem tudom megítélni. Sajnos nem volt más motor választható, sem 4 hengeres, sem dízel.
Igazából azért választottam az LPG-s verziót, mert ez nem hengerenkénti, hanem központi befecskendezéses (eggyel kevesebb drága hibalehetőség + kokszosodás). Plusz azért, mert ha mindkét tank tele van, akkor odafigyelve lazán lehet 1200-1300 km-es hatótávról is beszélni, ez azért nem olyan rossz.
A motor hangja hallható, és nem szép. (A Toyota csendesebb is, és orgánuma is szebb.) Nem érdemes 1600 alatt hajtani, inkább 2000-től van a hasznos fordulatszám tartomány. Alapjárata magas (850, Toyota: 700).
90 lóerős (gázzal elvileg 100), tehát nem egy lóerőcsomag. A forgalmiba sajnos az utóbbi értéket írják be, nem is értem, hogy miért.
Ami a motor mellett szól: 2000-3000 között (tehát abban a tartományban, amit a mindennapokban használunk) már van nyomatéka. Ez azt jelenti, hogy például autópálya emelkedőn nem szükséges visszaváltani, és lehet bátrabban lehet előzni is vele. Összehasonlításképp: a Toyota (bár papíron 133 lóerős) ha meglát az autópályán egy emelkedőt, már akkor elkezd lassulni, és pörgetni kell a haladáshoz, az előzés vele meg kihívás (vö. "a lóerők hiányát bátorsággal pótolom").
Gyorsulás: kb. mindenki legyorsul, de mivel hamar megjön a nyomaték, azért megvan az illúziója a gyorsulásnak.
A motor induláskor rángat: ez azt jelenti, hogy egyesben indulva először nem engedi 2000 fölé menni a fordulatszámot, aztán mégis engedi, és akkor ránt egyet az autó. Elég béna hiba, induláskor jobb, ha hamar felváltunk emiatt.
Autópályán viszont alacsonyabb a fordulatszáma, mint a Toyotának (nem mértem, de kb. olyan 500 ford/perccel), vagyis halkabb és (talán) kevesebbet is fogyaszt.
Összességében, a mindennapokban használható motor, olyan "még épp elegendő" kategória.


Fogyasztás:

Benzinnel nálam olyan 6.5-7 liter között, gázzal 8-8.5 liter között fogyaszt vegyes használatban (ebben van kerékpártartós-autópályás rész is, ami nagyon meg tudja dobni a fogyasztást).
Ez azt jelenti, hogy (szlovák gázzal) kb. 20 Ft/km a kilométerköltség, ami elég baráti. A magyar LPG gáz literára tipikusan 50-70 forinttal drágább (magasabb jövedéki adó és Áfa, ugye), de az sem vészes.
A Toyotánál, úgy becsülöm, benzinből kb. egy fél literrel fogyaszt kevesebbet (nagyjából ez látható a spritmonitoron is). Abszolut hasonló méretű a két autó, de a Toyota önsúlya kb. 1500 kg, a Jogger meg 1200 kg körüli.


Karosszéria (szubjektív):

Szerintem elég jól néz ki, főleg előlről és hátulról (Volvós). Sokkal jobban, mint a Lodgy - ami egy jó autó, csak csúnya, mint a lóharapás.
Tetszik az integrált tetőcsomagtartó.
A hátsó ajtón az új (facelift utáni) felirat viszont szerintem un-do-rí-tó: nagy is, fehér is, szinte világít. Ekkora feliratot talán a Land Rovereken látni. A facelift előtti verzión szürke volt, nem ilyen harsány. Szóval jó autó a Jogger - de azért nem ennyire...
De sebaj, többen egyszerűen leszedik a feliratot vagy lefújják fekete gumis festékkel (német fórumok alapján), mindkét esetben sokkal, de tényleg sokkal jobban néz ki. A kevesebb itt több, ugye...


Vásárlás (szintén szubjektív):

Na ez inkább az a rész, ami viszi az örömöt, nem hozza.
2022 kora tavaszán rendelt autó, német fórumok alapján július-augusztusi kiszállítás (becsült, és aztán ténylegesen is. Legalábbis ott). Öröm, boldogság.
Aztán szállítás nincs, csak annyi, hogy jön az email: bocsi, a Magyarországra szánt kontingens (mind a 29 darab) elfogyott, jöjjek be átszerződni a faceliftes verzióra, kb. 800.000-rel lesz magasabb az ár. Első hideg zuhany. Szállítás majd év vége fele.
Második hideg zuhany: importőr váltás lesz, úgyhogy ezentúl minden autót az aktuális listaáron lehet megvenni, nem pedig azon az áron, ami szerződött. Ekkor ott akartam hagyni az egész kretén bagázst, sokat rágtam magam rajta, hogy kell-e így. Végül annyit ígértek, hogy a foglalót bármikor visszaadják, ráérek eldönteni akár akkor, ha beérkezik az autó.
Végül kb. 1 millióval lett magasabb az ár, mint a rendeléskori. Volt egy-két álmatlan éjszakám emiatt. Tudom, háború, meg forintgyengülés, de többet nem fogok tőlük vásárolni, és másnak is azt tanácsolom, hogy legyen körültekintő.
A szerződéseik elég egyoldalúak:
- a forint gyengülést ráverik a vásárlókra, az erősödést nem kapod meg,
- ha nem veszed át időben a rendelt autót, a kocsi értékének másfél százalékányi díjjal fenyegetnek - naponta. Ha ők nem tartják be a vállalt határidőt, hát akkor így jártál.
Vagy legalább szóltak volna, hogy kedves vásárló, rendelés után menjél el rögtön a pénzváltóhoz, és az egész vételárat told át euroba, mert az árfolyamkockázat bizony a tied, teljes mértékben, nem a mienk. (Na meg minden egyéb kockázat is a tied).


Szóval az autó tisztességes, de kell kompromisszumokat kötni. Az eredeti áron szinte ajándék lett volna, így véleményes. 1 millióval többért hirdettek például Kia Sportage-et, rendes, négyhengeres 1.6-os turbós motorral, értelmezhető törésteszttel és 7 év garanciával. Mai fejjel nem kérdés, hogy melyiket választottam volna.

Hibalista

- még semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2022
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Verso Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Jogger 2021

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)