A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Jogger (2021)

Jogger Comfort 110TCE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kocogó

Szöveges ítélet

2500km és két hónap után a véleményem:

Egy 18 éves Toyota Corolla Verso-ból (7 személyes) ültem át, amit 12 évig
használtunk. Nagyon szerettem, irtó praktikus és megbízható volt - de sajnos kezdtek előjönni a bajai, ezért a csere.


Első tapasztalataim a Joggerrel:

Minőségérzet:

-Ülés abszolút kényelmes, a második sorban _majdnem_ simán utaznak 15-16 éves gyerekek, kényelmesnek mondják. Bár a kocsi nagyon tágasnak tűnik, a második sorban három nagyobb gyerek már szorul. Jobban mint a Corolla Versoban sajnos. A harmadik sorban viszont 16 éves suhanc fiú simán elfér - de hát ezt úgyis láttátok már a videókban... Lábtér van mindenütt bőséggel.
-A csomagtartó olyan mély, hogy be kell hajolni/mászni ha valami előrecsúszik. Ez alapjában véve jó, de valami kivehető térelválasztó hálót jó lenne oda kitalálni.

-Első ülések teljesen hibátlanok, kényelmesek, bár könyöktámasz csak a vezetőnél van alapáron.
-Ajtók kulturáltan csukódnak (bár kicsit erős bennük a határoló)
-"bőrkormány" kicsit ragadós, olcsó hatású, de meg lehet szokni.
-Az "ajtókárpit" teteje slaggal mosható műanyag - menet közben nem zavar, de körbenézve rontja az összképet
-Műszeregység nagyon ízléses, profi
-Motortérben módjával festegettek, több helyen csak rá van ködölve az alapozóra a szín
-Viccesen magas és vastag a rádióantenna (hajlékony egyébként), nem tudom mit akart kompenzálni a tervező, de pont beleérhet alacsonyabb garázskapukba
-Az első hangszórók minősége kritikán aluli. Nem vagyok hifista, de ezt hallgatni fáj. Ez csere lesz. Hátul érdekes módon jobb a helyzet.


Motor (A 110 lovas benzines változatot kértem, mert a másik változat LPG volt pótkeréktartállyal - nem tudom elképzelni a külföldi nyaralást sok gyerekkel pótkerék nélkül.) Ez az első turbós motorom, tehát rácsodálkoztam pár dologra

-Bár alacsony fordulaton nagyon erőtlen a kocsi (olyan 1800-ig), az elindulást ügyesen megoldja - gáz nélkül simán elindul kupplung kiengedésre, kompenzál magától az elektronika

-Start-stop rendszer akár csutka hideg motornál (100m haladás után az első lámpánál) már leállítja a kocsit, hűvös kinti hőmérsékletnél is. Ez nem tetszik.

-A hat sebességnek (és a három hengernek) köszönhetően NAGYON halk a motor, autópálya tempónál is. Nem hangtalan, de egyáltalán nem zavaró

-A szélzaj az kb ugyanakkora mint a 18 éves Toyotának - összességében viszont a Dacia jóval csendesebb nagy tempónál (is)

-Telerakva (6 személy és fullos csomagtartó) is meglepően jól mozog a kocsi, emelkedőn is. Pályán viszont elfogy a kraft, 120 felett már kelletlenül gyorsul, bármilyen fokozatban

-A váltássegéd sztem túl hamar akar felváltatni - akárhogyis, 6. fokozat szigorúan sík úton mehet 90-től, alatta kínlódás van

-Fogyasztás városban nagyon jó (nekem 5.5l körül van), országúton 5 alatt marad, pályán kéri a 6.5-t - ami nekem nagyon jónak tűnik.



Egyéb

-Az automata klíma ha "szabadjára engedjük" akkor a klímát is bekapcsolja ha úgy ítéli meg - persze minden paramétert felül lehet bírálni kézzel.

-Tolatókamera - hát, nem egy HD minőség (padkához parkolásnál néha azért kell bogarászni hogy most hol is az út széle), ráadásul tényleg csak mutatja a képet, de nem mutat semmilyen felülnézetet (Comfort kivitel, extra media csomag nélkül)

-Van benne telefonkihangosító - na ezt nem is tudtam megrendeléskor. Ráadásul meglepően jó minőségú!

-Az ablakemelők - csak a vezetőé automata (viszont gyújtás levétele után is működnek egy ideig), a hátsó ablakok meg sajna nem mennek le teljesen, egy 2-3cm-es sáv fennmarad. Fel sajnos nem húzza becsukáskor.

-A hátsó traktus (B oszloptól hátra) sötétített - de nem csak úgy "hővédő üvegezés" szintjén, hanem rendesen, szerintem legalább 90-95%-osan. Szuper, mert így nem kell rá plusz fólia

-A futóműve meglepő - SOKKAL kevésbé pattog el kanyarban mint a 18 éves toyota (bár annak is elméletileg hibátlan a futóműve), nagyon jól fekszi az utat, miközben jóval csendesebb, és kényelmesebb is. Nem egy hajó, de rossz úton is kevésbé ráz.

-A kijelző (Android Auto is) kulturáltan, gyorsan működik

-Vannak vicces "Dacia-s" részletek - a tanksapkában egy tömítés átadáskor nem volt a helyén, ezért nehezen záródott a tanksapka - kézileg korigálva. A zsanérok mindenütt úgy be vannak zsírozva, hogy a feleslegből kijönne két Trabant futóműzsírzása is. Az első ajtók belső falcán (látható helyen) van egy csavar ami nincs lefújva színre - ez gagyi. De hát ezeken csak röhögni kell, és úgy jó! :)
-Ami inkább zavar, hogy nincs dobbetét a kerékjárati ívekben, nem lehet az ajtókat belülről mechanikusan bezárni (mi van ha elromlik a központi zár, lemerül az akkumulátor?). Illetve az, hogy esőben állandóan random bejelez a holttérfigyelő, előzéskor frászt hozva az emberre. Hogy a fényszórót nem lehet felkapcsolni álló motornál (kinyitod a vezetőajtót, és pukk, sötét lesz menten) Hogy nem lehet zenét hallgatni álló motornál (kb 2 perc múlva lekapcsol, és nem tehetsz ellene semmit). Hogy kb 1 percig(!!) ég csak a csomagtérvilágítás, utána elalszik (ilyenkor becsuk-kinyit).
-A kiegészítők nagyon drágának tűnnek. Acélfelni 37 ezerért? (darabja!) Csomagtértálca 27-ért? Utángyártott cuccok meg éppen csak érkeznek, valszeg jövőre már javul a helyzet ezen a téren.


Összességében ennyi pénzért szerintem jó vétel, de nem, a Dacia nem üti meg az átlag autó minőségét, a helyén kell kezelni.

Hibalista

- Új még

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2022
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Corolla Verso Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Jogger 2021

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)