Kocogó
Szöveges ítélet
2500km és két hónap után a véleményem:
Egy 18 éves Toyota Corolla Verso-ból (7 személyes) ültem át, amit 12 évig
használtunk. Nagyon szerettem, irtó praktikus és megbízható volt - de sajnos kezdtek előjönni a bajai, ezért a csere.
Első tapasztalataim a Joggerrel:
Minőségérzet:
-Ülés abszolút kényelmes, a második sorban _majdnem_ simán utaznak 15-16 éves gyerekek, kényelmesnek mondják. Bár a kocsi nagyon tágasnak tűnik, a második sorban három nagyobb gyerek már szorul. Jobban mint a Corolla Versoban sajnos. A harmadik sorban viszont 16 éves suhanc fiú simán elfér - de hát ezt úgyis láttátok már a videókban... Lábtér van mindenütt bőséggel.
-A csomagtartó olyan mély, hogy be kell hajolni/mászni ha valami előrecsúszik. Ez alapjában véve jó, de valami kivehető térelválasztó hálót jó lenne oda kitalálni.
-Első ülések teljesen hibátlanok, kényelmesek, bár könyöktámasz csak a vezetőnél van alapáron.
-Ajtók kulturáltan csukódnak (bár kicsit erős bennük a határoló)
-"bőrkormány" kicsit ragadós, olcsó hatású, de meg lehet szokni.
-Az "ajtókárpit" teteje slaggal mosható műanyag - menet közben nem zavar, de körbenézve rontja az összképet
-Műszeregység nagyon ízléses, profi
-Motortérben módjával festegettek, több helyen csak rá van ködölve az alapozóra a szín
-Viccesen magas és vastag a rádióantenna (hajlékony egyébként), nem tudom mit akart kompenzálni a tervező, de pont beleérhet alacsonyabb garázskapukba
-Az első hangszórók minősége kritikán aluli. Nem vagyok hifista, de ezt hallgatni fáj. Ez csere lesz. Hátul érdekes módon jobb a helyzet.
Motor (A 110 lovas benzines változatot kértem, mert a másik változat LPG volt pótkeréktartállyal - nem tudom elképzelni a külföldi nyaralást sok gyerekkel pótkerék nélkül.) Ez az első turbós motorom, tehát rácsodálkoztam pár dologra
-Bár alacsony fordulaton nagyon erőtlen a kocsi (olyan 1800-ig), az elindulást ügyesen megoldja - gáz nélkül simán elindul kupplung kiengedésre, kompenzál magától az elektronika
-Start-stop rendszer akár csutka hideg motornál (100m haladás után az első lámpánál) már leállítja a kocsit, hűvös kinti hőmérsékletnél is. Ez nem tetszik.
-A hat sebességnek (és a három hengernek) köszönhetően NAGYON halk a motor, autópálya tempónál is. Nem hangtalan, de egyáltalán nem zavaró
-A szélzaj az kb ugyanakkora mint a 18 éves Toyotának - összességében viszont a Dacia jóval csendesebb nagy tempónál (is)
-Telerakva (6 személy és fullos csomagtartó) is meglepően jól mozog a kocsi, emelkedőn is. Pályán viszont elfogy a kraft, 120 felett már kelletlenül gyorsul, bármilyen fokozatban
-A váltássegéd sztem túl hamar akar felváltatni - akárhogyis, 6. fokozat szigorúan sík úton mehet 90-től, alatta kínlódás van
-Fogyasztás városban nagyon jó (nekem 5.5l körül van), országúton 5 alatt marad, pályán kéri a 6.5-t - ami nekem nagyon jónak tűnik.
Egyéb
-Az automata klíma ha "szabadjára engedjük" akkor a klímát is bekapcsolja ha úgy ítéli meg - persze minden paramétert felül lehet bírálni kézzel.
-Tolatókamera - hát, nem egy HD minőség (padkához parkolásnál néha azért kell bogarászni hogy most hol is az út széle), ráadásul tényleg csak mutatja a képet, de nem mutat semmilyen felülnézetet (Comfort kivitel, extra media csomag nélkül)
-Van benne telefonkihangosító - na ezt nem is tudtam megrendeléskor. Ráadásul meglepően jó minőségú!
-Az ablakemelők - csak a vezetőé automata (viszont gyújtás levétele után is működnek egy ideig), a hátsó ablakok meg sajna nem mennek le teljesen, egy 2-3cm-es sáv fennmarad. Fel sajnos nem húzza becsukáskor.
-A hátsó traktus (B oszloptól hátra) sötétített - de nem csak úgy "hővédő üvegezés" szintjén, hanem rendesen, szerintem legalább 90-95%-osan. Szuper, mert így nem kell rá plusz fólia
-A futóműve meglepő - SOKKAL kevésbé pattog el kanyarban mint a 18 éves toyota (bár annak is elméletileg hibátlan a futóműve), nagyon jól fekszi az utat, miközben jóval csendesebb, és kényelmesebb is. Nem egy hajó, de rossz úton is kevésbé ráz.
-A kijelző (Android Auto is) kulturáltan, gyorsan működik
-Vannak vicces "Dacia-s" részletek - a tanksapkában egy tömítés átadáskor nem volt a helyén, ezért nehezen záródott a tanksapka - kézileg korigálva. A zsanérok mindenütt úgy be vannak zsírozva, hogy a feleslegből kijönne két Trabant futóműzsírzása is. Az első ajtók belső falcán (látható helyen) van egy csavar ami nincs lefújva színre - ez gagyi. De hát ezeken csak röhögni kell, és úgy jó! :)
-Ami inkább zavar, hogy nincs dobbetét a kerékjárati ívekben, nem lehet az ajtókat belülről mechanikusan bezárni (mi van ha elromlik a központi zár, lemerül az akkumulátor?). Illetve az, hogy esőben állandóan random bejelez a holttérfigyelő, előzéskor frászt hozva az emberre. Hogy a fényszórót nem lehet felkapcsolni álló motornál (kinyitod a vezetőajtót, és pukk, sötét lesz menten) Hogy nem lehet zenét hallgatni álló motornál (kb 2 perc múlva lekapcsol, és nem tehetsz ellene semmit). Hogy kb 1 percig(!!) ég csak a csomagtérvilágítás, utána elalszik (ilyenkor becsuk-kinyit).
-A kiegészítők nagyon drágának tűnnek. Acélfelni 37 ezerért? (darabja!) Csomagtértálca 27-ért? Utángyártott cuccok meg éppen csak érkeznek, valszeg jövőre már javul a helyzet ezen a téren.
Összességében ennyi pénzért szerintem jó vétel, de nem, a Dacia nem üti meg az átlag autó minőségét, a helyén kell kezelni.
Hibalista
- Új még
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2022 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Corolla Verso | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
