Családi futár
Szöveges ítélet
3 gyerekes kedvezménnyel vettem, így azt mondom ezt az árat megérte. Az enyém 110 lovas full extrás. Egy 2008-as Honda FR-V 2.2 CRDI-t cseréltem le erre, fejben azzal hasonlítom össze.
A Dacia nyilvánvalóan modernebb (érintő kijelző, automata segédek, kamerák, radarok, Blutooth, usb stb...). A modern cuccok meglepően jók benne, stabilan jól működnek, hasznosak (kivéve a holttér figyelő, annak szvsz nem sok haszna van, de csomagban volt).
Beltér, kidolgozottság terén rengeteget lépett előre a Dacia, de a 2008-as Honda ettől még kanyarban előzi.
Meglepően sok hely van benne, más kérdés, hogy 7 utasnál a csomagtér jelzés értékű marad. Azért 7 felnőtt férfit ne ezzel az autóval akarjatok hosszú távon fuvarozni! Néhány felnőtt, néhány gyerek viszont a világból is kiautózik vele.
Ha már autózás, benzin, 1000 ccm, 110 lóerő összevetve a dízel 2200 ccm 140 lóerővel. A Honda 1700 kg volt, ez 1200. Meglepően nem rosszabb a Joggerrel autózni. Kivéve, amikor 6-7 utas van benne, netán még tetőcsomagtartó is. Na, akkor van hogy emelkedős előzésnél kettőt is vissza kell váltani. Szeretek lendületesen autózni, lehet hogy másnak ez soha nem is lesz probléma. A Honda viszont a gőzmozdony nyomatékával pont ugyanúgy ment 6 utassal dugig pakolva is.
Fogyasztásától is féltem, de az se vészes. Ha nagyon könnyű lábú vagy városon kívül el lehet 5 liter körül bohóckodni vele. Autópályán 140 felett viszont tud 8 litert is fogyasztani.
19000 km-nél írom ezt az ítéletet (17.000 ment bele az első évben). Zömében városban volt használva, bár egy sok ezer km-es Balkán túrát is már túlélt.
A kettőstömegű lendkerék ment tönkre félelmetesen gyorsan, ezt garanciában cserélték. Most figyelem, remélem nem lesz tendencia, hogy 10.000-enként kettőstömegű lendkereket kell benne cserélni. 19.000 km-nél egyelőre semmi baja lendkerék problémának.
Ezt leszámítva eddig semmi baja nem volt, nem hagyott cserben. Lendkerék problémánál csak morgósabb, rázkódósabb a motor futása.
Összegezve, nem bántam meg a cserét, de nagyobb erősebb motort el tudnék benne képzelni.
Hibalista
- Kettőstömegű lendkerék 10.000 km-nél.
Ide hordtam szervizbe
Renault Molnár autóház Szeged
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2023 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fr-V | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
