Szahara bézs dromedár
Szöveges ítélet
2018 decemberében vettük át null kilométeresen. Gondosan bejárattam. Első olajat 3600 kilométer után cseréltettem le, a második olajcsere pedig 16500 kilométernél történt. Mivel sokáig meg szeretném tartani és elég sokat használom városban is, ezért a gyári 20 ezer km helyett 15 ezer kilométerenkénti cserére fogok átállni. Első pillanattól nagyon tetszett az autó, mind a mai napig szeretem vezetni. Comfort felszereltséggel vettük. Ezen felül pár extrát kértem csak bele: vonóhorgot, kerékjárati és oldalsó műanyag védőt, tolatóradart,szőnyegeket és persze metálfényt (szahara bézs).Később vettem bele könyöklőt, telefontartót (rádióra rögzíthetőt), légterelőt és csomagtér tálcát. Az első 1-2 ezer kilométer után kezdett megjönni az ereje. Fogyasztása min. 5,2 max. 6,5 (autópálya). Kellemes autó, egy tizenöt éves kisautóból átülve nem fáj a sok műanyag az utastérben. A hifi hangja kellemes, csak a cd lejátszót sajnálom. Ugyanilyen felszereltséghez a németeknek van benne. Akkor pár szót a hibáiról: kétezer kilométernél megjelent egy halk kis zörgés a műszerfal tetején középen. Mostanában már csak ritkán hallom. Az üzemanyag tank ajtaja csak többszöri nyitogatásra nyílt (a szerviz megoldotta). A hátsó ajtók kikoptatták a kasztnit, gariban állítottak az ajtón és fényezték a kopást. A tető bal hátsó részén megrepedt a fényezés, ez is gariban javítva. Egyszer csak megjelent egy hibaüzenet (k.b. 20 ezer kilométernél), hogy környezetvédelmi rendszer hiba van. Ezt is helyrehozták szoftver frissítéssel. A motorolaj is kb. ennél a kilométer állásnál kezdett csöpögni két helyen. Volt egy olajgomba csere, majd főtengely hátsó szimering és olajteknő tömítés csere. Nem tudták megállapítani, hogy szimering vagy tömítés, ezért kicserélték mind a kettőt. A szőnyeg tényleg gyűjti a koszt, lehetetlen tisztán tartani. Az üvegek nagyon könnyen karcolódnak. A légterelő miatt már karcos az oldalablakok felső éle. Az ablakok gumi kéderei is mintha gyűjtenék a port. Szinte fáj amikor leengedem az oldalablakot és hallom a karcolódást. Persze, ezekkel együtt lehet élni. Kárpótol a jó vezethetőség a fogyasztás meg az autó mindennapi használhatósága. Kívül nem találni rajta semmilyen krómozott felületet, ezért fekete alufelniket kapott, nagyon jól áll neki. Ahogy gyűlnek a kilométerek, majd megosztom a további tapasztalataimat is.
Hibalista
- üzemanyag betöltő ajtaja, főtengely szimering vagy olajteknő tömítés (olajfolyás miatt mindkettő cserélve), két hátsó ajtó kikoptatta a kasztnit (fényezés ajtóbeállítás), környezetvédelmi szoftver frissítés, fényezés repedése a tetőn
Ide hordtam szervizbe
Márka szerviz Dunaautó
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Dacia Fót
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | C2 1,4 hdi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
