A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » duster (2019)

duster TCe 100 Prestige LPG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dászti avagy a Román románc

Szöveges ítélet

Röviden az előzményekről:

2022 elején járunk, úgy döntöttünk, hogy lecseréljük a család nagy becsben álló 2005-ös évjáratú Dacia Logan-ját. Nem volt semmi gond az autóval, de igazából ezt nem akartam megvárni.

Sokféle típust nézegettem, és végül a Renault Fluence-nél kötöttem ki. Meg is néztünk egy példányt, de hamar rájöttünk, hogy nem a mi méretünk, főleg a hátsó sorban volt elég szerény a fejtér. Szóval ott álltam tanácstalanul, hogy hogyan tovább. 2022-es év volt az, amikor hirtelen elszálltak az autó árak, 10 éves jó állapotú autó 3-3,5 millió forint körül volt. Ekkor döntöttünk így, hogy benézünk egy Dacia szalonba.
Első körben az akkor piacra dobott új Logant néztem meg. Én minél kevesebb pénzből akartam nagy csomagtartójú új autót venni, de a feleségem rábeszélt, hogy számoljuk egyet egy Dusterre is, nem sokkal volt drágább (ha jól emlékszem fél milla) mint Logan. Logant végülis nem is forgalmazták hosszútávon, szóval jó döntés volt a Duster.

Mindéképpen benzinest akartam, kétféle motor volt elérhető TCe 130 vagy a TCe 100. Végül a TCe 100 Lpg verzió mellett döntöttem, a cél az volt, hogy minél kevesebb pénzből tudjak közlekedni. Kicsit tartottam az 1000 motortól, hogy gyenge lesz a 100 LE-vel, bár az előző autóim se lépték túl a 75 LE, mondjuk nem is az a versenyzős típus vagyok.

A motor: Most múlt 1 éves és 15.000 km mentünk vele. Megjártuk vele Görögországot, autópályáztunk is, és mindenhol megfelelt a menetdinamikája. Pályán 3 személlyel fullra pakolt csomagtartóval is kényelmesen tartotta a tempomat a 130-as sebességet. Sokat segít a 6-ik sebesség fokozat így 130 tempónál is 3000 alatt van a fordulat. Pályán tele pakolva 130-al klímázva a legnagyobb fogyasztás LPG-ből 10.5 liter volt, szerinetem az elég jó. Amúgy az átlagfogyasztása LPG-ből 8,2 liter (nem az autó adatai, én számolom a megtett táv és a tankolt üzemanyag mennyiségéből) 40% városi fogyasztás 60% a Mecsek lankái. Benzinből az átlagfogyasztás az 6,2 körül alakul. Elég nyomatékos a motor, hétköznapi közlekedésre teljesen elég, nyilván ha egy BMW-ből szeretnél átülni és a kanyar elött végig előzni az autó sort akkor azért lesznek meglepetések. Meglepően csendes, alapjáraton hidegen kicsit lehet hallani azt a bizonyos 3 hengeres hangot, de ha bemelegszik akkor semmi, rázkódás nálam még hidegen sincs.

Csomagtartó: Nekem pont elég, 3 főnek több hetes kiránduláshoz is befér simán 3 utazótáska. Ha horgászni megyek a horgász fotelt is benyeli meg az összes peca cuccot, karácsonykor pedig a 2,40-es fenyőfa és simán befér ha eldöntöm a hátsó ülést. Döntött üléssel gond nélkül elvittem 4 db felnire szerelt 17 colos gumit. Kértem rá vonóhorgot is, utánfutót nem húztam még vele, nem is tervezem, bicikli szállítót szoktam a horogra szerelni.
Prestige felszereltség: Szalon autó volt minden extra benne van, amit kérni lehetett. Így kb. 1 hónap alatt el tudtam hozni. Ekkortájban tőrt ki az Orosz-Ukrán háború, a rendelt autóra sokat kellett volna várni és minden bizonytalan volt. Szóval elhoztam.

Nézzük az extrákat, amit előtte pár hónappal a 2005 Loganomba üldögélve el se tudtam volna képzelni.

- Ülésfűtés: Téli napokon nagyon jól jön, én magamtól nem hiszem, hogy kértem volna….Ha most rendelnék autót valószínűleg már beikszelném.
- Kártyás indítás: Kényelmes meg jól néz ki, hogy amikor az autó közelében vagy felkapcsolja a lámpát, kényelmes ha tele van a kezed akkor csak pár lépés és bezárja az autót ráadásul még kettőt utánad is dudál, hogy biztos legyél abban, hogy lezárta az ajtókat. Nem létszükség, de tény, hogy kényelmes. Nem hiszem amúgy, hogy ilyenért külön fizetnék.
- Multiview kamera: Egész jó cucc, bár ha én rendeltem volna valószínű ezért nem fizettem volna külön. Párhuzamos parkolásnál, vagy ha terepen használják, jól jöhet a visszapillantókba és az elejébe épített kamera, amúgy nem sok értelmét látom.
- Medianav: Totál jó cucc, 6 hangszoró van a kocsiban korrektül szól, lehet paraméterezni a különböző hangsávokat, tényleg élvezhetően szól pedig én elég audiofil vagyok.
- Vezeték nélküli telefontükrözés működik, Android auto alkalmazás akadás nélkül megy. Nagyon profi a cucc, magasabb kategóriájú autókban is csak vezetékes telefontükrözés van, itt meg megy anélkül is. Hangvezérlés is van, bár csak angolul kommunikál. De el kell menteni a telefonkönyvben a főnököd dickhead-nek és akkor a szépen bemondod a kocsinak hogy, „CALL DICKHEAD” már tárcsázza is…..csak aztán utána vigyázni kell a telefonnal, hogy hívásnál mit ír ki, Kipróbáltam, működik.
- Telefon kihangosító hibátlanul megy, jól szól és még senki nem panaszkodott arra, hogy rosszul hallanak. Kb. 5 másodperc alatt összecuppan a telefonommal.
- Gyári navigáció is jól használható, egyszer mondjuk bevitt egy földes útra, pedig azt bejelöltem, hogy kerülje el, szóval ha tud Macskaröcsögére egy rövidebb utat azért azt nem mindig kell neki elhinni, de tény, hogy jól használható.
- Holttér figyelő…..igen egy Daciában….működik, zseniális hasznos, csakúgy mint a tükörfűtés, vagy a deréktámasz.
- Ledes menetfény hátul is magától bekapcsol, a tompított is ledes, a reflektor az nem ledes, ott maradt az izzós megoldás. Igazából teljesen jól megvilágítja az utat, előző autómhoz képest mérföldekkel jobb.

Na most jöjjön már valami negatív is, mert a végén még hiteltelen lesz az írás. Nem állítom, hogy a következők óriási problémák de azért picit bosszantó, na….!

-Nettó 800km-ert bírt ki, úgy hogy a műszerfal mögött ne zörögjön bizonyos fordulatszámon, vagy rosszabb út esetén valami csavar vagy műanyag. Engem zavar (zavart), szerintem ha lenne ilyen opció rendelésnél, hogy „ garantált zörgésmentes beltér” akkor én azért hajlandó lennék fizetni is. Halottam, hogy a Vitara is zörög, meg a TC-n olvastam, hogy a 40 millás Merci is, szóval ezt simán elnézem már neki.

-Váltóbowden szakadás: 4000km után a váltókar nem ugrott vissza a helyére, ha kihúztam oldalra ott maradt, nem ugrott vissza középre. Üzemelt így is, csak odafigyelve kellett váltani, garanciába cserélték. A szerviz elmondása alapján, volt egy olyan széria a gyártás folyamán ahol sok volt a selejtes bowden.

-Ami még megszokást igényel, hogy ha leállítom az autót (kártyás nem kulcsos) akkor még pár másodpercig tudom csak felhúzni az ablakot, kivéve ha kinyitom a vezető ülés melletti ajtót, mert akkor azonnal áramtalanít és az anyós ülésnél és hátul se fognak működni az elektromos ablakemelők. Ez néha tényleg bosszantó, párszor már ez miatt újra kellett indítani az autót, mert simán csak ha egyszer megnyomom a start gombot (ráadoma gyújtást???) akkor sem működik az ablakemelő.

Összeségében szeretem, remélem a motor is hosszú élettartamú lesz. Nem vagyok naiv, már akkor elégedett leszek, ha gond nélkül elfut 200.000 km-t. Egy kis matek a végére, 500km-ert 40 liter LPG-vel tudok megtenni (8 literes átlag) az 14.000Ft, ugyanez a táv benzinnel (6,5 literes átlaggal számolva) 19800 Ft, tehát 500km-nél 5000Ft-ot spórolok 5000km-nél 50.000Ft-ot 1 év alatt 15.000km-nél 150.000Ft-ot. Gáz üzem mellett szól, hogy 2022 nyaralásnál Görögországban (1euro=410Ft) a benzin 2,4-2,6 Euró volt, az LPG 0,9-1,1 között. Számolja ki mindenki, hogy mennyi maradt Gyros-ra a 3500km alatt.

Sose volt még 10 évesnél fiatalabb autóm, se gázos, se turbós, ez az első.
Eddig nem bántam meg, de majd updatelem a leírást időnként.
Ja és szerintem szép is, imádom nézegetni.

Hibalista

- Váltó bowden szakadás (széria hiba) 4000 km - Garanciában cserélték - - Köztes olajcsere 10.000km-nél kb. 42.000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Dacia Pécs – Nyitrai Autóház Kft.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2022
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Dacia Logan 1.4 MPI Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia duster 2019 (2019)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)