Kiforrott motor, széltoló ruhásszekrényben (1.5 dci)
Szöveges ítélet
Az ára miatt esett rá a választás egy normál kombi astra/focus/corolla/skoda autóval szemben. Bő 1,5 millióval voltam beljebb.
Tetszett a formája is. Sajnos korral jár, de a magas építés és könnyű ki/beszállás szemponttá vált.
Kipróbáltam az 1.6-os benzinest, de több mint 10 év dízelezés után nagyon harmatosnak találtam. Maradtam a gázolajosnál.
A szélvédő eleinte kicsinek tűnt, mintha tankban ülnénk. Aztán nyilván hozzászokik az ember, már semmi bajom vele. Néha dülöngélni kell az ülésben, hogy rendesen kilássak, pl. körforgalomba behajtáskor.
Vannak bosszantó dolgai, süt hogy direkt butított az autó, holott szinte mindene renault. Pl nem írja ki, melyik kerék laposabb. Nyilván kiszámolta valahogy, nyilván kapott valamelyik adatbuszán információt. Ami eleinte nagyon zavart a műszerfal állandó fényereje és hogy a kormányon a gombok nincsenek megvilágítva. Ez utóbbi még mindig hiányzik sötétben. Az övek magassága nem állítható, de nekem pont jó helyen vannak. De azért ez gáz. Még egy sanderóban is lehet állítani a magasságukat.
A motor nagyon tetszik. Ugrik, megy - bár nagyobb tempónál szerintem sokat eszik. A kaszni egy szélcsatorna harakiri. Városban és országúton viszont abszolút vállalható.
A belterét szeretem, praktikus. Kell bele plusz szőnyeg, a gyári kárpit vékony és gyűjti a koszt.
Szerintem masculin a kinézete, de vezetni nőies. Lágy a kuplungja, finom a váltója. Különösen a korábbi német autóimhoz képest.
2018 év végén 2017-es térképpel eladni egy autót szintén nagyon gáz! A vevő első dolga frissíteni, de miért nem a kereskedés teszi ezt meg? Tudom: mert így regisztrál a polgár a frissítéshez, kell az adatbázis.
A tolatókamerája tetszik, jól jön parkolóhelyről kitolatásnál is, látni az oldalról érkezőt is.
Vicces, hogy mindenhol Renault emblémás alkatrészeket találni.
4 évszakosnak mondott abroncsokkal érkezett, kompromisszummal használható volt télen is - az itthoni telenként keveseb mint egy havas nap mellett elfogadható volt.
Csomagtartóban gyengébb egy kompakt kombinál.
Az autót összességében szeretem, használati tárgyként tényleg remek.
Az 1.5 dci jobb, mint vártam. Sőt, sokkal jobb! A beltér csendes, kényelmes. Sem a DPF, sem az adblue nem okozott eddig problémát, meglátjuk mit hoz a jövő. A tempomat darabos, az eco gomb értelmetlen, a média kissé idejétmúlt grafikájú, a zene tűrhető, de kevés a hangerő.
Felárat fizettem a fehérért, de hát fehéret akartam. Ez nem kicsit agyrém, ugye?
Frissítve: 6-7ezer km után talált az autó még pár lóerőt (kezelési útmutató 6.000 km utánra ígérte.) A fogyasztása lecsökkent.
Hibalista
- Volt egy defektem.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz. Kapott 4.000 km környékén egy fakultatív olajcserét.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | opel astra | Következő autója? | vagy ez, vagy kicsit felszereltebb renault |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
