A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Duster (2017)

Duster 1.5 DCI 4x4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ennél jobb autóm még nem volt...

Szöveges ítélet

Mivel ez egy sokak által várt és kedvelt autó gondoltam, hogy a legelejétől leirom a tapasztalataimat, hogyha esetleg valaki tudni szeretné, hogy milyen is az új duster a régihez képest és úgy egyáltalán a konkurens modellekhez képest, akkor segiteni tudjak a választásban. A döntés könnyű volt mert használtam már korábban dustert és az is jó volt, az új meg a prospektusok szerint pont ott lett módósitva, ahol a legnagyobb szükség volt rá. Akinek terepen is jól használható, megfizethető, teljes értékű autó kell nem sok választása marad a dusteren és a vitarán kivül. Mivel a vitara megbizhatóságáról semmi infóm nem volt, valamint a terepjáróképessége is sokkal korlátozottabnak tünt, ezért nem volt kérdés, hogy a duster lesz a befutó.
No de mi is a különbség a régihez képest:
Futómü: továbbra is puha de valamivel keményebbre vették és a 16-os felnik helyére mostmár 17 került a csúcsváltoyatban, igy aztán már nincs halálfélelme az embernek élesebb kanyarokban. Pontosan annyit keményitettek rajta amennyit kellett.
Motor: Ugyanaz a jól bevállt 1.5 dci változó geometriás turbóval és jelentősen csökkent étvággyal(kb 0,5-1 literrel fogyaszt kevesebbet mint az elődben). Elegendő dinamizmussal mozgatja az autót de ne számitsunk egy alacsonyabb épitésű 1.6-os dizel kompakt által nyujtott robbanékonyságra.Tud egy olyan kunsztot, amit eddig csak bmw-ben tapasztaltam webasto olajkályhával. Télen -10-ben kb 1 kilométer után szaharai forróságot áraszt. Egy Dácsia. Ezt nem hittem volna, és még csak meg se emlitik a prospektusban, nemhogy reklámkampány része lenne.
Váltó: Talán egy leheletnyit hosszabb áttételű mint az elődben de alapjában véve nagyon rövid fokozatokkal. 1-es tulajdonképpen felező. Sokkal pontosabban és könnyebben jár mint az elődben de néha zavaróan sokat kell váltogatni. Ez van. 6-ban 2000 fordulaton kb 100-at megy.
Karoszéria: Ez változott a legtöbbet. Sokkal csendesebb, finomabb lett a beltér, kényelmesebbek az ülések, jobb a fedélzeti számitógép, magasabbra került a medianav igy akkor mostmár látni is lehet, jó a fehér műszerfalvilágitás. Van vizhőfokmérő, akinek arra van szüksége és nagyon OK a központi kijelző. Az üzemanyagvisszajelző kb. két napja megbolondult, összevissza jelez és a fogyasztásmérő nagyon pontatlan. Történjen bármi 4.9 és 5.3 liter közötti fogyasztást mutat miközben a reális tankolás alapján mért fogyasztás 5.5-7.5 liter között van. Az ajtópanelek akármelyik renaultban elmennének a kormány meg talán egy prémiumautóban is helytállna. Hangrendszer már 6 hangszórós és sokkal jobb minőségű mint az elődben volt. Csomagtartó nem lett nagyobb de végre nem egy ólajtót nyitogatunk egy retesz segitségével, hanem egy finoman nyiló soft touch kilincsel nyilik az ajtó. Szél vagy motorzaj 130-ig egyáltalán nincs, fölötte egy pici szélhang meg kb 90-től van egy ikaruszos diffihang terhelésváltáskor de összességében nagyon jó a hangszigetelése. Autómata klima autómatikusan be illetve ki kapcsolja légkondit ha szükségesnek érzi. Ilyet se láttam még semmiben. Ha a medianavba dugja be ay ember a telefonját soha nem töltődik fel, igy én vettem egy cigigyujtóba való adaptert is.
Fékek: Ugyanaz mint az elődben. Elől tárcsa hátul dobfék. Jó és elég. Dobfékek ugyanugy rozdásodnak kivülről mint az elődben csak itt a 17-es fekete felniktől jobban látszanak meg a kontraszt is erősebb. Szerintem nem kell egy ilyen teljesitményű autóba hátul tárcsafék, mert az csak drágábbá tenné a fenntartást de azért jó lenne, ha a dácsiás tervezők tennének egy szakmai körutat mondjuk Togliattiba a Lada gyárba és megkérdeznék, hogy annó ők hogyan sikerült a VAZ 2101-nek olyan fékdobot csináljanak, ami nem rozdásodik 20 évesen sem nemhogy urambocsá... fél évesen.
Kormányzás: Hoppá itt történt valami. Ez a kormány változó rásegitéses vagy mi, mert ha lassan mész, 0 erővel forgatható, a sebesség növekedésével meg bekeményedik. Zseniális. És még tangagomb se kell mint a fiatokban. Rosszminőségű utakon az előd vette ki a kezedből a kormányt, ez meg nem.
Terepjárás: Ez nem változott az elődhöz képest vagyis szuper. Felezőként funkcionáló 1-es, 21 cm hasmagasság, 4wd lock állásban kikapcsolt menetstabilizálóval nagyon hatékonyan imitálja a diffizárakat. Egyszóval kategóriájában nincs ellenfele. Nem elhanyagolható tény az sem, hogy nem zavar ha gumicsizmásan, munkaruhában letekert ablakkal befröccsen egy kis sár az ajtóboritásra hiszen egy mozdulattal letörülhető. Miután hazaértél csak egy kis gőzborotvás mosás kell és indulhatsz is az adriára a családdal.
Extrák:
Holttérfigyelő: Én meg nem venném mégegyszer, működik de nem igazán hasznos.
Kulcsnélküli inditás: Zseniálisan müködik, nincs mikrokapcsoló, csak közeledsz az autóhoz a kártyával a zsebedben és nyilnak az ajtók. Majd távolodsz és csukódnak egy harsány dudaszó kiséretében, ha bent vagy csak egy nyomás a gombon és indul a motor, majd mégegy és leáll. Egy gond azért itt lenne, mert ha leállitod a motort kis idő múlva nem tudod fölhuzni az ablakot csak ha elinditod a motort, azt nem értem miért van igy.
Kamerák. Van 4 kamera de 360 fokos képet nem adnak. Talán az kellett a nissánnak. Nem baj mert elég jó a képük és könnyen használhatóak. Taxist az örületbe kergettem, amikor betolattam elé és 2 centire tőle megálltam, mert azt hitte elütöm miközben és centire pontosan láttam, hogy mit csinálok.
Összegzés: Ez az autó továbbra is egy jó terepjáró de a közuti tulajdonságai sokat javultak. Nem nagyon értettem azokat akiknek semmi szükségük terepjáróra de mégis dustert vettek megane, fokus vagy astra helyett, de mostmár kicsit jobban meg tudom érteni hiszen sokkal jobb lett a futóműve, kormányzása, hangszigetelése és kapott pár modern extrát is de ez továbbra is alapvetően egy terepjáró és mint olyan jár bizonyos kompromisszumokkal a használata. Én imádom, mert ezt az autót nekem tervezték. Gyakran járok terepre de néha autópályán meg városban is menni kell. Olyan autó edig nem volt, ami 6 litert fogyaszt, szinte bárhol elmegy, autópályán viszonylag csendben tudja a 140-et és teljesen fölszerelve kevesebbért adják mint 6 millió. Tartósságáról még nem tudok nyilatkozni de ahogy gyülnek a kilométerek és a problémák jelentkezem.

Hibalista

- Még semmi, mivel szinte új.

Ide hordtam szervizbe

Dácsia márkaszerviz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Skoda octavia 1.9 TDI Következő autója? Alfa Romeo Stelvio
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Duster 2017 (2018)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)