Duster bácsi
Szöveges ítélet
Alapvetően ez egy jó autó, főleg ezért az árért. Nyugati technika (tehát nem egy leporolt Lada) némi olcsósítással, de alapvetően teljesen vállalható, ehhez azonban tisztában kell lenni néhány kompromisszummal.
A vezetőülésének oldaltartása kifejezetten jó, az ülőlap két szélén kifejezetten tart, de el tudom képzelni, hogy ha valaki jóval nagyobb darab az átlagnál, főleg széltében, akkor épp ezért ugyanez az ülés vélhetően már nem számít kényelmesnek. A beltere abszolút vállalható, sokkal de sokkal jobb az elődmodellnél. Sok ugyan a kopogós műanyag, de jóbarátom magasan felszerelt Octaviájában majd’ ugyanennyi műanyag van - dupla áron. Az üléspozíció kifejezetten magas, nagyon kellemes a rálátás a forgalomra. A kormány bőr (?), kellemes tapintású, és nagyon finoman is jár, élmény vele minden kormánymozdulat.
Kisgyermekes szülőként kifejezetten jó, hogy az első ülések hátlapja műbőr, amiről a legnagyobb sarat is egy kézmozdulattal le lehet simítani vizes ronggyal.
A rádió semmi extra, és így is kiváló a hangminősége. A kormányról szabályozható hangerőt szerencsére átörökítették a Renault-ból, persze egy fokkal ergyább verzióban. De van!
Pozitívum még, és praktikus, hogy a csomagtérben vannak szatyrok rögzítésére szolgáló kampók. Ezek is elég viccesen vannak megoldva, de sok más modellel szemben itt legalább vannak!
A csomagtere valamivel kisebb, mint egy Octavia, Astra vagy Focus kombié, de így is sok mindent elnyel, négyen mentünk kempingezni minden szükséges cuccal és nem pakoltunk az ablak vonala fölé.
Olcsósítások – mitől Dacia, és nem Renault: sokan írták már előttem, hogy agyrém helyen, a kézifékkar alatt van a tempomat kapcsolója. A bal első ajtó kicsit nehezen csukódik, egyszer mosásnál csak akkor vettem észre, hogy nem kattant be rendesen, mikor már itt-ott habos volt a beltér is... Ha működtetem az ablakmosót, és nincsenek felhúzva az első ablakok, pár másodperc múlva bejön a víz. A fényszóróállítás kifejezetten gagyi, bowdenes.
A motor valószínűleg tartós lesz, megbízható láncos Nissan technika, finoman jár, még 150-nél sincs igazán motorzaj, nagyon csendes, kulturált. Viszont ami a teljesítményt illeti, hát az egy nagyon gyenge pont. Bárki, aki nem Trabantból, vagy ezerkettes Corsából fog átülni, az nagyon is harmatosnak fogja érezni. Az euro 6.2 miatt totálisan, ész nélkül le van fojtva, városban persze ez kit érdekel, de országúton, autópályán gyorsításkor nagyon elfogy, emelkedőn nulla ereje van 4000-es fordulatig, és ott sem hűde rózsás a helyzet. Tényleg gyenge.
Összességében azonban, szeretjük - amikor nem előzni kell vele épp ;) - mert 3.4 millióért (10 hónapos korában vettem) ez az autó egy józan választás megbízható motorral, nagy csomagtérrel, miegymás.
Hibalista
- Megkergült a fedélzeti computere és változatos hibaüzeneteket írt ki, kétszer is. Volt rá gyári visszahívás, megcsinálták, azóta jó.
- Mostanság valami kotyog benne, a Renault Baumgartner nem vette a fáradtságot, hogy érdemben megnézze.
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Garanciaidő lejártával a márkához értő privát szerelőmhöz fogom vinni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 7500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane 1.4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |