Duster, a hűséges mindenes
Szöveges ítélet
A Dustert azért vettem, mert 186cm vagyok, van kutyám, búvárkodom, síelek, kerékpározom és általában sok cuccot viszek, és a garázsba nem fér be egy 5m-es kombi autó. Ezen kívül vidéken élek ahol eszméletlen kátyúsak az utak és én az autót használati tárgynak tekintem, nem pedig körülötte forog az életem és óvom-védem. Az is döntő fontosságú volt, hogy a próbaúton a barátnőmnek nagyon tetszett. Megjegyzem, az ár egyáltalán volt a lényeg, viszont az sokat számított hogy beszélgettem előtte a helyi autószerelővel - aki szintén Dustert vett - és egy olyan kereskedőt ajánlott ahol nagyon tisztességes ajánlatot kaptam, minden extra benna van ami létezik + vonóhorog es belefert 4 millioba. A kedvencem a visszagurulásgátló és a tolatókamera. A párom imádja az ülésfűtést.
Fontos: az 1.6-os benzines motor autópályán gyenge, de ezt előre tudtam, mégis ezt vettem, mert olcsó a fenntartása és megbízható. A gyári 170km/h végsebességet az Outdoor felszereltséggel nem tudja az autó, gyorsulása közepes.
Viszont: az autó eszméletlen stabil a kanyarokban és átmegy mindenen, a hóbordás jeges utakon, hegyen-völgyön, ugrattam is vele tévedésből, meg sem kottyant neki. 90-es tempóval tudtam menni abban a hóesésben ahol mindnki 50-60-nal araszolt. Az alacsony fokozatokban rendkívül erős, vontattam vele egy G Astra kombit 120km-en keresztül tempomattal, sima ügy. Nagyon jól kormányozható, méretét meghazudtolóan jól lehet vele a legszűkebb helyeken navigálni. Kényelmes, tágas, nagyon jól kilátni belőle és jól pakolható. A fogyasztása nagyon érdekes, sehogy sem tudom bevinni 7.2 alá (eco módban sem ami szerintem értelmetlen) ugyanakkor ha őrült módjára megyek vele, akkor sem megy 8 fölé. Nekem ez megfelel, a takarékos Hyundai Accent tudott 5.8-at (1.4 benzines) de autópályán bizony 7.2-7.6 volt a tipikus, de az egy kis autó ehhez a batár monstrumhoz képest. A Duster 118km/h-nál eszik 7.6-ot. A szalonban amúgy megnéztem a Renaultkat is, a Duster Outdoor szerintem hozza az alap Renault szintet beltéri minőségben (bőrkormány, majdnembőr ülések), a Lodgy, Sandero, Logan MCV, Dokker kicsit fapad. Az új Scenic (9milla) vagy Megane (7milla) viszont egy más kategória, azok Star Trek űrhajók a Dusterhez képest. De a Clio-ban a Duster feeling köszön vissza, más tészta, hogy beszállni csak nehezen tudok egy Clio-ba, mindig beverem a fejem. Még egy utolsó érdekesség... nem tudom, hogy tök véletlen-e, de a Dusterben minden kézre áll, akárcsak a Hyundai-ban. A céges Renault-oknál (Clio, Megane) pont ellenkezőleg volt.
Hibalista
- eddig még semmi
Ide hordtam szervizbe
Renault Formont - Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 2004 Accent 1.4 LS Cool | Következő autója? | még nem tudom, de elektromos lesz, az tuti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
