Zsír!
Szöveges ítélet
A legjobb benne, hogy magas, elmegy szinte bárhol, ahová az ember nyugodtan bemerészkedik.
A fogyasztása nagyon rendben van, vegyes használatban 4,7 l százon.
Ez a gyengébb verziós dízel (előnye, hogy nincs benne kettős tömegű, míg a 110 lovasban van), viszont a COOL-ban a fedélzeti számítógép nem létezik! Csak egy napi számláló, és az össz km számláló van benne. A Clio 2 kijelzőjét kapta, ami ettől sokkal többre is képes (lehet, hogy szoftveresen áthangolható, ennek még utánajárok). Se átlagfogyasztás, se átlagsebesség, megtehető km-ek, semmi.
A teljesítmény elég bele
Persze ez inkább csak úgy zavaró, hogy ezekhez már hozzászoktam.
Hely rengeteg van benne, biztonságos érzetet nyújt. 3 csillagra törték, de a gyalogosvédelem volt benne gyenge, az húzta le.
Gyárilag négyévszakos gumival adják, ezzel is vettem használtan, egyelőre jó (Continental CrossContact 215 65 R16 méret). Elég drága méret, de még nem kopott. Már 63000 van bennük, műszaki csont nélkül átmentek, a szerelőm szeint még a következőn is átmennek, ha ennyit megyek velük (évi 10 ezer)
Duda az indexkar végén, kicsit furcsa megszokni, hogy nem a kormányon van, de együtt lehet élni vele.
Nem autópálya autó (inkább közút, földút). A pályázást 6 literes fogyasztással "bünteti", ami csak a 4,7-hez képest sok egy kicsit. És persze 130-nál hangos is (elég magas a bódé). Viszont 90-nel nagyon jó utazni benne.
250 centis állóóra simán belefér, még utazni is lehet mellette, szóval a belső méretek is rendben vannak. Tettem bele tolatóradart, sokkal könnyebb vele a navigálás, parkolás. A kalaptartó egy ponyvaszerű valami, igazából néha hasznos (ha olyan tárgyat visz az ember, ami nem fér el a kalaptartótól (hosszabb horgászbot), mert mellett simán ki lehet bújtatni). A csomagtér küszöbrésze burkolatlan, de mivel az autó fekete, meg a vasak is, így nem zavaró a karc. A kocsi sötét színe miatt a klíma megküzd a meleggel, de azért megfelelő. Hidegben fűthetne erősebben is. A fogyasztása télen kicsit magasabb, de 5 liter fölé akkor sem megy (nálam).
Vezérlést 120 ezer/6 évnél kell cserélni (jövőre 6 éves, kora miatt cseréljük), úgy tűnik nem vészes az ára. Egyébként semmilyen (éves karbantartáson felüli) szervizlátogatásra nem volt szükség. A vezetett szervizkönyv szerint az első tulajnál sem. Még csak 72 ezer van benne, de ez nem rossz, eddig még ablaktörlőt sem kellett cserélni, a gyári gumikat is azért cseréltem le nemrég, mert sírtak, jobb a békesség alapon.
Hibalista
- Az aksi megadta magát a négyéves szervíz után (eredeti Nissan volt), de a szerelő szerint valamit mókoltak már vele, mert a felfogatása nem volt gyári (kétévesen vették, szerintem eladás előtt kicserélték egy másik autó aksijára, ami mondjuk a szervízben dolgozójé lehetett...)
Ide hordtam szervizbe
Maszek
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Szegedi Renault, az aksi vélhető cseréje miatt (náluk vettem a gépet) már egy kicsit árnyaltabb a kép. De azt is mondhatnám, hogy a négyéves szervíz 45 percig tartott (a kocsi mellett lehettem), összesen 2 órát akartak elszámolni. A kocsi 9 órára volt bejelentve, a szerelő morogva hagyott ott egy emelőn lévő Octaviát (fél 10-kor), mondván így nem lehet haladni, mindenki szabin van, ő meg itt szív, szóval nem volt bizalomgerjesztő.Az átvizsgálás abból állt, hogy megkérdezte, van-e baja a kocsinak (nincs), akkor rendben. Azért megkértem, hogy legalább nézze meg a fékbetéteket, forgassa meg a kerekeket, stb. Lesújtó pillantással megtette, majd ugye megmondtam felkiáltással semmi baja lett a diagnózis.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28700 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Duster II. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
