A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Duster (2010)

Duster COOL 1.6 16V 4x4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vegyed a benzines összkerekest nyugodtan!

Szöveges ítélet

Gyakran járok vadászni, így sokat megyek mellékutakon, és terepen is. Terep alatt pedig nem a hegyi pincéhez vezető murvás utat értem. Kellett egy összkerekes autó, na.
Az igények adottak voltak; 4x4, klíma, elektromos ablak, állítható kormány-vezetőülés-biztonsági öv, ködlámpa, peremes gumiszőnyeg, gallytörő. Jól jött volna egy tempomat is, de az csak az Arctic csomagban, vagy attól felfelé rendelhető, ezeknél viszont színre fújt a lökhárító. Az meg nem igazán szerencsés terepre. Maradt a Cool felszereltség, és a fehér szín.

Egy '99-es 1.4 16V Renault Mégane-ból ültem át, így nem kellett újra megszokni a kezelőszerveket. Minden ugyanúgy, vagy jobban működik. Néhány nemvárt extra is a felszereltség része, ezekről előzőleg a Dacia honlapján sem találtam infót. Sebességváltásra figyelmeztető rendszer, guminyomás-ellenőrző rendszer, nappali menetfény, hegymenet-asszisztens (HHC), ECO-üzemmód. A központi zár pedig beállítható, hogy menet közben automatikusan záródjon, vagy ne. Az ablakmosó/törlő kétféleképpen működik. Álló helyzetben, vagy lassú menetben először az ablakmosó folyadékot spricceli, és kb. fél másodperc múlva automatikusan töröl, menet közben pedig rövidebb a spét. Három automatikus törlés után pár másodperccel jön egy negyedik is. Tolatáskor, ha bekapcsolom az első ablaktörlőket, automatikusan megindul a hátsó is.

A beltér műanyagtenger, de nálam speciel kifejezetten előny a könnyű tisztíthatóság. A szellőzőventillátor 3-as, 4-es fokozatban elég hangos, de jut friss levegő hátulra is. A klíma eléggé visszafogja a teljesítményt, előzésnél érdemes kikapcsolni. A pakolási lehetőségek jól kitaláltak, két pohár/dobozosüdítő-tartó, 1.5 literes üdítőtartó, ajtózsebek, kesztyűtartó.
A váltó fogása jó, szeretem, ha egy kicsit előbbre van, nem pedig mellettem. A fokozatokba beklattyan, mintha nem is Renault váltó lenne...:). Sík úton, kis terheléssel elég 2-esből indulni; az 1-es nagyon rövid, kifejezetten terepre való, vagy lejtőn elindulásra. Az ülés kényelmes, magassága 3 fokozatban állítható (extra, de érdemes beikszelni). Állítható deréktámasz nincs, de nekem így is jó. Az ülőlap hossza szintén. AZ eddigi összes - általam vezetett - autóban (Maruti, Mégane, Seat, Mazda, Merci C-Klasse, BMW 318) 200 km után megfájdult a jobb térdem. Ebben nem. Hátul szintén kényelmes, és tágas. A csomagtartó is kellőképpen nagy, még a teljes méretű pótkerékkel is elegendő.

A benzinmotor szándékos választás volt, mivel sokat hallani a modern dízelek problémáiról, magasabb szervizigényéről. A dCi motorok ráadásul alapjáraton eléggé kerregnek, és hiába jó a hangszigetelés a beltér felé, kívülről hangos. A benzinmotorral bezzeg alapjáraton elketyegek az erdőben, szinte hang nélkül. A dinamikája 14 000 km után az 1.4-es 95 lovas Mégane-hoz hasonló. 130-nál pont négyezres fordulaton megy. A végsebessége a katalógus szerint 160, így szerintem az autópályatempónál gyorsabban nem kell kínozni. A sebességmérő elég pontos, kb. 3%-kal mutat többet. A fogyasztása bejáratás után hasonlít a katalógusadathoz, nyáron 7,9, télen 8,2 L vegyes üzemben, terepen meg úgysem számolom.
A terepképességeivel eddig elégedett vagyok, a gyári Continental 4 évszakos SUV gumik elég jól fognak sárban is, bár oldalra engedik csúszni az autót.
A hajtás az utastérből menet közben is kapcsolható, lehet 2 kerék, automata 4 kerék, vagy fix 4 kerék 60 km/h-ig. A menetstabilizátor (ESP) kikapcsolható, de 50 km/h felett automatikusan visszakapcsol. A motortér alulról fémlemezzel tisztességesen burkolva, egészen az első tengelyig. A fontosabb alkatrészek szintén, egyedül a kipufogó van szabadon.

A hepehupás magyar főutakon, és felháborító állapotú alsóbbrendű utakon szerintem felesleges drága autót tönkölni! A korábbi Mégane-om valószínűleg lö átlagos européennes utakra készült, így a futóműalkatrészek cseréi egy idő után mindennapossá váltak. Egyébként érdekelne, hogy hány baleset történik közvetve, vagy közvetlenül az úthibák miatt Magyarországon? Persze külön statisztika valószínűleg nincs, talán "beépülnek" a relatív gyorshajtás rubrikába, vagy csak simán gyorshajtásként szerepelnek. A Dusterrel ezen a problémakörön simán felülemelkedtem. Nagyok a kerekek (215/65 R16), jó a futómű, szinte mindent hang nélkül átlép, vagy kirugóz. Egyedül a keresztbordákat nem szereti kanyarban, nagy sebességgel; ilyenkor egy kicsit "elmászik" a hátulja. Állami támogatással kellene árulni, mert mióta megvettem, sokkal többet figyelek a közlekedés többi résztvevőjére.

A 4x4 télen hatalmas előny, de célszerű az első havas napon egy elhagyatott parkolóban kitapasztalni az autó viselkedését ki-, majd bekapcsolt ESP-vel is.

Végül néhány negatívum. A tükör a vezető oldali napellenzőben zavaró, az utasoldaliból meg hiányzik. Nincs vízhőfokmérő a műszerfalon. A klíma zajos, és visszafogja a teljesítményt. Hidegindításkor a motornak kell egy fél perc, míg magához tér, addig gázadásra ingadozik a fordulat.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Megane RN Cool 1.4 16V Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Duster 2010 (2010)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)