A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Duster (2010)

Duster 1.5 dci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sörnyitó a sárban

Szöveges ítélet

Demoautó volt, a szalonvezető használta. 2014 tavaszi vásárlás volt, mert kellett a négykerék-hajtás (birtokra kijárós autó kellett). Így 600e-rel beljebb volt az ára, a listaár Artic felszereltséggel, ezzel a 110 LE-s dízel motorral 4,8 körül ketyegett akkoriban.

Egy 1,4 TSI faceliftes Octavia Combi II-t váltott a drága, hát elég nagy flash volt elsőre.

Amit mindenki leír: az elő fokozat tényleg olyan rövid, hogy sík úton kettesből indulok vele, megpakolva is. Emelkedőn ezt már nem játszom el, kíméletből. Ahhoz képest, hogy 4,35 centi az egész bódé, elég jó hely van belül, bár az én 186 centimhez jó lenne még pár, főleg, ha a gyerekülés gyerekestül mögöttem van. Ilyenkor a ded lába védelme érdekében muszáj vagyok picinykét előbbre húzódni (a jobb egy mögött is gyerek csücsül...). Amúgy koppig hátra, magasságállítás közepesre és kész. Ja, kormány szerintem mehetne lejjebb, de ez csak hosszabb távon zavaró - utazóautónak meg nem jellemzően Dustert vesznek a népek).

Ami azonnal feltűnt az Octi után: lágyan ringat, mint a tenger. Jól csillapít, de azért a rugózása egy "lapos" és pláne "német" kocsihoz képest ég és föld. Na nem is veszünk minden derékszöget hetvennel...
Másik: FÜLRE egyáltalán nem lehet vezetni. Ha fülre kapcsolsz, folyamatosan visít a zöld lámpa a műszerfalon, hogy pakold egy fokozattal lejjebb a sebváltót (ami hatos). Az az érzésed, hogy magasabb fordulaton forog a motor, mint kellene, ha a füled után mész, de nem. Olyan 1500-tól van rendben, alatta nem szereti, plán nem, ha onnan terheled.
Nincs benne parkradar, így az elején egy fél méterrel mindentől távolabb álltam meg, mint illett volna, belülről nézve már koppanok, kiszállva látom, hogy még van 65 centi. 23 éves jogsival....szégyen :) De bele lehet jönni, bátorság... :)
Tank-feeling: pláne annak, aki először ül SUV-ba egy sima kocsi után. Megnyugtató az a 21 centis hasmagasság, de azért ez nem egy G-osztály. Cserébe városban és parkolóházban is elférsz vele.

Ami nekem hiányzik: +5 centi tengelytáv és plusz 80-10 l a csomagtérből. Persze ez is relatív: Octi után a 415 liter nekem kevés, másnak bőven elegendő. Az 500 kilós terhelhetőség viszont szerintem rendben van.

Olajat előírás szerintinél rövidebb időközönként cserélem (20e/15e km); pedig életének 70%-át országúton tölti.

Fogyasztás: országút. szigorúan 90-nel: 5,2-5,5. Város: 6,5-6,8. Pálya (130 km/h): 6,5-6,7. Én átlagosan-lendületesen autózom, könnyebb lábú sorőrök ennél simán tudnak jobbat szerintem, ami egy üresen is 1300 kilós vastól nem rossz érték.

Terepjáró képességek: a birtokom egy 800 méteres, helyenként szar, esős időben RENDKÍVÜL szar földúton tudom megközelíteni. Mezei lapos autóval nem szabad odamenni, Dusti viszont röhögve tör át mindenen. 4 év alatt egyszer kellett AUTO állásból nekem kapcsolnom a 4LOCK állást a kapcsolón. Tengelyig érő sárból is kijön, erre is egyszer volt példa. Esküszöm, élvezi a sarazást, de minimum nem finnyog tőle.

Még valami: tartja az árát, mint a bolond, de így 4 év és 70e km után már tudom, miért. Nem tervezem cserélni, csak ha nyerek a lottón :)

Hibalista

- Kormánymű. - "Ilyet még nem b@sztam" kategória, gyári szerelők szerint is. Garanciában csere. Ja, négy év gari, ha valaki nem sajnál 48 000 Ft-ot a plusz két évért. Én nem sajnáltam, megérte.

Ide hordtam szervizbe

1) Fekete Ferenc, Érd, gyári minősítéssel rendelkező Renault-Dacia szerelő. Szuper ember és ért a vasakhoz, nem ma kezdte a renault-ozást...a munkadíjból jótékonyan hiányzik a szalon fenntartásának költsége (csak műhely van).

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Kwick-Fit szervizek (olaj, szűrő és egyebek cseréje, Kerepesi út). Korrektek, nem drágák, normálisak, bátran ajánlott kategória.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 9000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Duster 2010 (2010)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)