Nekem találták ki
Szöveges ítélet
Ford tata megmondta: a legjobb autó az új autó!
Vártam rá 1/2 évet, de megérte. Nagyon jó érzés a magas üléspozíció, kitűnő a kilátás, a ki és beszállás, csak a széles küszöb miatt kell vigyázni a ruha tisztaságára. A bejáratás alatt betartottam amit a könyv javasol. (max 2500 ford 3000km-ig) Az egyes tényleg nagyon rövid, normál körülmények között nincs rá szükség. A fogyasztás 6.2 ről indult, most pont 6. A használat teljesen átlagos. Kicsi város, kicsi autópálya, kicsi utánfutó. A 4x4 kapcsolóját aut. állásban használom, de csak azért, hogy ne világítson a 4x2 lámpa a műszerfalon. Egyébként az aut állásban szerintem túl sokat engedi pörögni az első kerekeket, mire elindul a hátsó hajtás. Ezért, ha a talaj engedi, inkább a 4x4! A műszerfal egyszerű, logikus, bár visszajelzőből van vagy 15, néhányat csak találgatok, hogy mit jelez, de amíg elalszik mind, addig nem érdekel. A fed. számítógép jó, az előző Megane-hoz képest pontos fogyasztást mutat! A fényszórómagasság állítás bowdenes, nincs vele semmi baj. A lámpák égve maradnak a kulcs kivétele után is, ezt kicsit nehezményezem, bár hanggal persze jelzi. A külső tükrök szenzációsak! Ráadásul elektromos, fűtött. A középre helyezett ablakemelőket hamar megszoktam. A hátsókat is, de azért kicsit csuklótekerős a mozdulat. A motornak hidegen elég nyers hangja van, főleg erős gyorsításkor. Aki ismeri ezt a dci-t, nem fél ettől, aki nem, az nagyon megijed. Bejáratás után sokkal kultúráltabb, lett, kellően harap. Személyautóhoz képest az utastér zajszigetelése nem komoly, ezt le kell nyelni. 100-as tempótól már jelentős szélzajról is beszélhetünk. A kormányszervó hagyományos, de elektromos hajtása van. Kicsit hallani a hangját, de hamar megszoktam. Még néhány érdekesség: Az ablaktörlő lapátok lehetnének hosszabbak, elférne. Az ablakmosóval nem indul el a törlő. Én nem bánom, legalább nem karistolja az üveget, amíg jól el nem áztatom. Csak egy szakaszos ütem van, de ez nem zavaró, valahogy nem is hiányzik több fokozat. A hátsóablaknál a mosóval elindul a törlés is. Viszont hátul nincs szakaszos törlés, csak folyamatos. A motortérben elég jól el lehet igazodni. Izzócserével tuti, hogy nem kell szervizbe menni. Azért egy vezérműszíj cserének nem állnék neki. Nagyon profi az egész, jó nézni mindent benne. A szervizciklus 30000km, vagy 2 év. A futómű ezekkel a ballonos kerekekkel szenzációs. A fekvőrendőrnél lassítás nélkül huss! Vájtfülüek hallani vélik a hátsóhajtás moraját, én nem hallok semmit. A hajtáslánc ugye Nissan, régi, bevált darab, ahogy a kasztnin kívűl az egész autó, ezért nem tartok meglepetésektől. Az ülések jól tartanak Kicsit fura, hogy magasságállításkor tehermentesíteni kell az ülőfelületet, de hát egyszer beállítjuk ugye, aztán csapunk a kezére annak aki odanyúl. A hátsóülés osztott, dönthető.A klíma átlagos, a fűtés jó. A pótkerék mellett rengeteg apró kis rekesz van, itt minden elfér.(mentődoboz, izzókészlet, háromszög, vontatókötél, bikakábel, stekklámpa, szerszámok, láthatósági mellény, plusz csavarok a pótkerékhez (lemezfelni, azért)Az emelő és a kerékkulcs egy praktikus oldalrekeszben van. Az ajtók nagyon finoman záródnak. Jelenleg 7000km van az autóban, még jelentkezem.
23000km-nél járunk. A turbócsőnél volt egy kis olajszivárgás, gariban cserélték. Pollenszűrőt és izzót cseréltem eddig, percek alatt megvoltam vele. Egyébként semmi, kezd unalmassá válni, hogy nincs mit bütykölni. Terepen is fantasztikus, utcai gumikkal is elmegy bárhol, ahol a hasa nem akad fel.
Hibalista
- Előző autóm után tudatosan kerestem a turbócső olajszivárgását: nyertem, könnyezett. Gariban cserélték, más semmi, most 70000-nél járunk.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane II | Következő autója? | Hol van az még? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
