Megfizethető SUV
Szöveges ítélet
2013-ban vettem,nekem az autó leginkább hobbi eszköz. Az autó már a 2010-es megjelenése óta nagyon tetszett,és bevallom, hogy ebben fontos szerepet játszott a kedvező ára is. Fantasztikusan jól eltalálták a formáját, egy igazán jó kiállású és vagány járgány, amit csak szeretni lehet.
A motor teljesítményét 10-re értékeltem, ami egy 1.6-os és 105 lóerős szívó benzinmotor határain belül értendő. Minden szempontból a legjobb teljesítményt hozták ki belőle. Dinamikusan gyorsul, a nagy súly és légellenállás ellenére sem érzem lustának. Nagyon jól össze lett hangolva a motor az öt sebességes váltóval, és van egy nagyon kellemesen morgós hangja.
Autópályán max. 120km/h vele a kellemes tempó, felette már nagyon sokat pörög, szinte kínozzuk a motort, ami olyankor a fogyasztáson is meglátszik.
Amit még kiemelnék még, az a futómű. A gyakran rettenetes minőségű kátyús és folt hátán folt utakat példásan jól tolerálja. Olyan utakon, ahol egy (pláne új)átlagos kis- és középkategóriás autóval közlekedni szinte fáj, mert úgy érezzük hogy mindjárt szétesik, az a Dusternek mind rutinfeladat. Azon kívül hogy SUV,a román hegyvidéki rossz- és földutakra kapta az alapkiképzést.
Miután én nem vagyok szakember, csak annyit tudok leírni, hogy igazán kellemes vezetni, és az olcsó kategória ellenére igenis beszélhetünk a Duster esetében egy nagyon kellemes vezetési élményről.
Mivel ez még a "régi" ráncfelvarrás előtti verzió, a belső tere némileg olcsóságot sugall a nem túl modern stílusú műszerfal és a full műanyag beltér miatt. Engem ezek egyáltalán nem zavarnak, pozitívum, hogy nem zörög semmi. A műszerfalon minden elérhető típus kijelzője megtalálható, ha nem dízel vagy összkerék hajtású, akkor is benne vannak az izzítást jelző és a 4WD ikonok is, csak ebben az esetben azok nincsenek bekötve.
Ezen utóbbi dolgok gondolom az egyszerűsített és az olcsóbb gyártási eljárás miatt vannak. Fontos szempont lehet az is, hogy éreznie kell egy Renault tulajdonosnak, hogy Ö az emblémán és a borsosabb számlán kívül egy kifinomultabb és részletgazdagabb árut kapott.
Összegezve és mindent egybevetve ez egy nagyon szerethető autó. Kényelmes,szép külsejű, kellemesen és dinamikusan vezethető SUV optimális fogyasztás és vételár mellett. Nekem fontos az is, hogy nem néznek rá irigy szemmel. Mérete, és tankos megjelenése miatt van tekintélye a nem túl jó közlekedési morállal megáldott magyar utakon is. Az egyes részleteiben elnagyolt jellege mellett amúgy egy jól megtervezett,jól összeszerelt és megbízható autót kapunk kedvező áron.
Hibalista
- Mindjárt az első napokban a légzsák hibajelző ok nélkül kijelzett, a szervizben gyorsan és készségesen helyrehozták, egy kontakt-hibás csatlakozó volt a bűnös. Később a kuplung pedál elkezdett nyikorogni, a szervizben egy kis zsír-spray befújásával 1 perc alatt orvosolták. - Ezek tényleg apróságok voltak, de ezen kívül más probléma nincs vele.
Ide hordtam szervizbe
Renault-Dacia Fót
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | HR-V | Következő autója? | DUSTER |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
