Megbizhato tars
Szöveges ítélet
A rancfelvarrot Duster igazabol az altalam kigondolt Octavia helyett lett valasztva, felesegem kampanyolt mellette, es az utananezes es kiprobalas utan vegul egy 1.2 Tce Artic modellt vasaroltunk. Az elethelyzet jelentos valtozasa miatt kiderult hogy megis jobb lett volna amit elozetesen gondoltam, de a jovobe nem lattunk, igy ezt mint tenyezot nem is vezem figyelembe a Duster megitelesenel :)
Maga a jargany nem okozott csalodast, megbizhato, az uleslahajtassal hatalmas rakterenek mar joparszor hasznat vettük. Hosszu tavon, sztradan is kenyelmes, 12-16 oras utakra is alkalmas (2+2 före), koszonhetoen a jokora belso ternek, es annak, hogy az ülesei meglepöen ergonomikusra sikeredtek.
Az bizony igaz hogy az oldaltartasa minimalis, es eleg rovid az ules, viszont, es nekem ez a lenyeg, igen hosszu, a fent emlitett 12-16 oras utakon is kello utazasi komfortot nyujt. Ezeknek az utaknak ~ a felet vezettem, es szunetekben nem csak kiestem az autobol, hanem mozgaskepes maradtam, az autoban töltött idö hosszahoz merten meglepö mertekben, nyak, hat, vall sem zsibbadt, fajt, holott ez joval dragabb autokban nem egyszer elofordult.
Ezt ugy lehet jobban ertekelni, hogy nem vagyok kicsi (190/100), fiatal sem (50 sajna kozelebb mint 40). A leghosszabb, oda es vissza is 16,5 oras utakon 4-5, 15-20 perces megallo volt csak, tehat lett volna ido hogy teljesen elgemberedjek.
Szoval ez nekem hatalmas pirospont, mert hiaba nem derektamaszos borules, valamit nagyon jol eltalatak az ules kialakitasanal.
A masik erdekes tema a felszereltseg. A vezetesrol gyakran csak a figyelmet elterelo, es azt nem segito extrak hianya nalam mas megiteles ala esik mint a profi autoteszteloknel, mert epp elegge zavar amikor a berautokban neha ugy erzem magam mintha pilota lennek, szoval a mindenfele kütymüsz hianya, amit hibanak tartanak sokan, nekem pozitivum. Az jarulekos hatas mar csak, igy a meghibasodas eselye is kisebb . Aki tehat a mindenfele elektronikaert es hi-tech kiegeszitoert odavan, annak a Duster rossz valasztas.
Az 1.2 Tce motor elönye, hogy meg ECO modban is olyan dinamikus, hogy az akar lampanal indulasnal, akar elozesnel kello gyorsulat biztosit (nyilvan nem egy Porsche-val összevetve). A fogyasztasa is igen jo- ha az ember nem akar hosszasan sztradatempoban autozni, mert ez nem a Duster erossege. Mit jelent ez bovebben? Ha beerjuk 100-110-es tempoval, akkor 6 l alatt tarthato a fogyasztas ami nem rossz ertek, sportos vezetesnel, 130 feletti temponal a hatar a csillagos eg, szerintem akar a duplajat is fogyaszthatja a kocsi, „koszonhetoen“ a rossz formatenyezo okozta legellenalasnak. Na de ez sem rejtett hiba, elore tudhato, aki sokat utazik sztradan ezzel a modellel, az vagy keszuljon a nagy fogyasztasra, vagy szanjon ra elegendo idot. Pontos erteket itt nem tudok mondani, kevesszer szaguldoztam a Dusterrel 150-el, de akkor nem is neztem mit fogyaszt, ott az ido volt a tenyezo.
Akadnak bosszanto aprosagok, ezt a különbözö tesztoldalakon barki elolvashatja, van olyan amit egy ev utan sem tudtam meg megszokni. No de ezzel együtt tudok elni, föleg hogy az arahoz kepest mit tud, a sokat emlegetett ar/ertek aranyat nem veletlenul szoktak kiemelni.
A 18 000 km alatt mi hibasodott meg, mit költötttem a kocsira? Volt egy olajcsere (20 000-nel lenne az elsö, de ezt a periodust sokallottam), valamilyen szoftverkompatibilitasi gond a radio es a mobil között, ill. a tolatoradar meghibasodasa, ez utobbiak meg ingyenesek voltak. Ennyi problema szerintem böven belefer.
Hibalista
- A mobil es a radio kozott kompatibilitasi problema lepett fel, a szerviz altal javasolt valamilyen alkalmazas ingyenes letoltese utan ez megszunt. - - A tolatoradar elromlott kb. 10 honap utan, uj autorol leven szo ingyen javitottak.
Ide hordtam szervizbe
Autó Triplex Dél-Pest
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
