Medvebarna kátyúkisímító
Szöveges ítélet
Nem gondoltam volna, hogy valaha még veszek Daciát, miután az előzőt még az 1990-es évek elején jó áron sikerült eladnom - vissza az anyaországba.
A Dacia Duster-t megelőzte a híre, jön, jön, jön! A koncepcióautó kellően futurisztikus volt, onnantól kíváncsian figyeltem minden hírt, ami a kocsival volt kapcsolatos. 2011 januárjában hűséges autóm egy átvizsgálás során futóműproblémákat mutatott. A szervízköltség nem volt magas, de elgondolkodtatott, hogy a használat módja (kátyús vidéki országutak, rázós, nyomvájús földutak, romániai hegyi köves kaptatók) nem ennek a típusnak valók. Itt jutott eszembe a Duster. Hétfőn kíváncsiságból elmentem megnézni egyet élőben, szombaton már meg is rendeltük. Napsütéses január 15-én. Kerek 5 hónappal később vehettük át, köszönhetően annak, hogy tőlünk nyugatabbra kevesebb sznob él (vagy több nem-sznob) és a gyár nem képes az igényeket kielégíteni.
Vacilláltunk a 4x4 és a 2x4 közt, de a többletfogyasztás és az off-road versenyek iránti érdektelenségem miatt maradt az egyszerűbb kétkerékhajtás. Tapasztalataim szerint ép ésszel felfogható körülmények között ez is megoldja a feladatát.
2000 km után elgázosíttattuk (+210 eFt), így a benzines fogyasztásról csak halvány emlékképeim vannak, az is bejáratós időszakból. Azóta 15-16 Ft/km költséggel járok, kompromisszumok nélkül (Na jó, mélygarázsba nem állhatok)
Az autó kívülről teljesen rendben van, arányos bakancsforma, nekem tetsző sárvédődomborításokkal. A Kesudió szín a kakabarna és aranybarna közt változik, megvilágítástól függően. Praktikus, jól áll neki egy kis sárfelverődés is, már-már terepjárós. :)
Belülről érződik az ár, funkcionális, egyszerű műszerfal, a Logan, Sandero ugyanígy néz ki, nem csúnya, csak nem követi a mostanában divatos űrhajó-stílust, nem akar másnak látszani mint ami. Nem 140 gomb közül kell választani azt az 5öt, amit használok is :)
Az ülések a Citroen után kifejezetten kemények, ez hosszú úton esik nagyon jól, nem zsibbad a lábam. A keménységet ellensúlyozza a rugózás, ebben veri az általam vallásos áhítattal rajongott franciát.
Kreszt-t betartani elég a motor, esztelen száguldozáshoz a dízel kell. Előzni még lehet vele, a bírságok meg sokba kerülnek, így ez nekem pont jó.
Vannak apróságok, amik hiányoznak (villanytükör, tempomat, ESP, fóliázott hátsó oldal ablak és szélvédő) de ezek egy részét lehet utólag pótolni.
Magas üléspozíció, jó fogású, jól állítható kormány, az autózáshoz minden adott.
Lakva ismeri meg az ember a másikat, ez itt is érvényes, az első 10.000 km alapján azt kaptam, amit vártam.
Hibalista
- 10.000 km után? Megette a fene, ha elromolna bármi...
Ide hordtam szervizbe
Meszlényi Autó - BékéscsabaCsak üzembehelyezés és kiegészítők beszerelése.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |