A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Duster (2010)

Duster 1.6 benzin 4x4 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Igazi vidéki családi mindenes

Szöveges ítélet

Egy 8 és fél éves 1.6-os Ford Focus eladása után ültem át ebbe a ráncfelvarrott 4x4-es 1.6-os Dusterbe. Előtte két évig figyelemmel kísértem a Duster fórumot, minden tesztet elolvastam és végül kipróbáltam, kétszer is teszt vezetésen. Az autóba mindent kértem, ami akkor elérhető volt, így nem hiányzik nekem a vezetéskor semmi. Hat szalonból kértem árajánlatot. Volt egy hely ahol a kocsi új árából elengedtek 230 ezer forintot és még grátisz beletették a gyári könyöktámaszt is. Igaz 280 kilométerre kellett mennem a lakhelyemtől, de megérte.
Az autó kényelme számomra megfelelő. Nagy a fejtér még vadászkalapba is beülhetek, pedig közel 180 cm vagyok. Hátul is nagy a lábtér és a szélső üléseken sem birizgálja a tető a hajamat. Az ülései kényelmesek, talán az ülőlap lehetne egy kicsivel hosszabb. Végre van a térdemnek is helye ,mert a fókuszba ezt a sebességváltó box eléggé elfoglalta. Az első ülés állítása nem épp korabeli megoldás de egyszer beállítottam és kész. Nekem az ülés oldaltartása éppen elég. A hat sebességes váltó jó, de sokat kell kapcsolgatni, viszont a jól megválasztott fokozatban mindig érezni erőt az autóban. Persze nem egy gyorsulási bajnok, az előzést alaposan át kell gondolni és a sebesség fokozatot megtalálni. Van Eco motor üzemmód mód is, de ilyenkor a gyorsítás elég gyengécske. Én ki is kapcsoltam. Az utastér szerintem 80-100 km/h sebességnél nagyon csendes, csak a szél és útzaj hallatszik, a motor hangját csak sejteni lehet a háttérben. 120-130 környékén már hallatszik a motorzaj is kicsit, de főleg a szélzaj. Nem éreztem egyszer sem hogy szél érzékeny lenne. Az autó eddig mindig megbízhatóan indult, erősebb mínuszokban is.
Menetkomfortja szerintem jobb, mint az alsó közép kategóriás autók többségének. A hosszanti úthibákat szépen kirugózza. A fekvő rendőrökön óvatosan kell átmenni mert ha már 20 km/h-val hajtok neki akkor keményem üt a futómű. Ugyancsak nem szereti a keresztirányú és sűrűn lévő útbordákat, ezeken képes berezonálni az utastér. A kanyarokat nagyon jól veszi a futómű, ebben is kellemeset csalódtam, én nem érzek kaszni billegést. Mondjuk nem egy kanyarvadász vagyok.
Az érintőképernyős GPS navigációs, telefon kihangosítós, rádió nagyon jól működik. A gps beszél magyarul- vannak autó márkák ahol a navigáció nem tud magyarul- a telefon kihangosítót jól lehet érteni és engem is jól hallanak. Tempomat és sebesség határoló jól működik.
A visszagurulás gátló nekem kiváló, mivel a házamtól a közútra egy kb. 35 fokos emelkedésű hídról tudok kihajtani és szinte minden alkalommal a forgalom miatt ezt az opciót használnom is kell. A klíma megfelelően működik. Van teljes értékű pótkerék, ami sok 8-9 milliós autóban sincs. Akinek már 8-as csavar hasította ki a gumiját, a lakásától távol, az tudja, hogy olyankor a defektjavító mit sem ér. Az meg hab a tortán hogy a teljes értékű pótkerék a kocsiszekrényben van és nem alulról kell a kocsi alá bújva kihalászni porban, sárban, esőben. Az ülés fűtés a két első ülésen nagyon gyorsan bemelegíti az ülőlapot és a háttámlát.
A négy kerék hajtása szuper. Vadászni van egy másik terepjáróm egy régebbi Suzuki Vitara, de többször megpróbáltam és a Duster is ugyanazt nyújtotta sáros úton mint a másik. A tolatóradar is nagyon jó ugyanis nem igen látni az autó háta mögé a hátsó ablakon, legalább is egy 4-6 éves gyerek nem lenne látható. A tolató kamera az nekem hiányzik belőle. Fogyasztása általában 7,8 és 8.5 liter között mozog, de a legtöbbször 8 literre jön ki megmérve a kúton. A fedélzeti számítógép csal 3-4 decit lefelé. Összességében szerintem egy jó kis autó funkcionálisan mindent tud. Az ugyanilyen felszereltségű, hasonló nagyságú nagyobb presztízzsel rendelkező autót a Duster vételárától 2.5 millióval vagy még annál is többért kaptam volna meg
Negatívumok: Esőben és hóesésben ha kint áll az autó, a hátsó ajtók nyitásakor, az ajtó felső részén a gumi kéderen lévő eső és hó, az mind a hátsó ülésen landol, nem is levés mennyiségben.
Esőben és havas latyakban az első ülésről való kiszálláskor nagyot kell lépni, mert a nadrágot szoknyát a küszöb össze sározza. Az érintő képernyős média nem tartalmaz CD lejátszót .
Az autó műszerfala vállalható, de a konkurens márkáknál általában jobbak a műszerfalak és az anyagok.

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Zalaegerszegi Renault Dacia szervíz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus Következő autója? Tucson
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Duster 2010 (2010)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)