Igazi vidéki családi mindenes
Szöveges ítélet
Egy 8 és fél éves 1.6-os Ford Focus eladása után ültem át ebbe a ráncfelvarrott 4x4-es 1.6-os Dusterbe. Előtte két évig figyelemmel kísértem a Duster fórumot, minden tesztet elolvastam és végül kipróbáltam, kétszer is teszt vezetésen. Az autóba mindent kértem, ami akkor elérhető volt, így nem hiányzik nekem a vezetéskor semmi. Hat szalonból kértem árajánlatot. Volt egy hely ahol a kocsi új árából elengedtek 230 ezer forintot és még grátisz beletették a gyári könyöktámaszt is. Igaz 280 kilométerre kellett mennem a lakhelyemtől, de megérte.
Az autó kényelme számomra megfelelő. Nagy a fejtér még vadászkalapba is beülhetek, pedig közel 180 cm vagyok. Hátul is nagy a lábtér és a szélső üléseken sem birizgálja a tető a hajamat. Az ülései kényelmesek, talán az ülőlap lehetne egy kicsivel hosszabb. Végre van a térdemnek is helye ,mert a fókuszba ezt a sebességváltó box eléggé elfoglalta. Az első ülés állítása nem épp korabeli megoldás de egyszer beállítottam és kész. Nekem az ülés oldaltartása éppen elég. A hat sebességes váltó jó, de sokat kell kapcsolgatni, viszont a jól megválasztott fokozatban mindig érezni erőt az autóban. Persze nem egy gyorsulási bajnok, az előzést alaposan át kell gondolni és a sebesség fokozatot megtalálni. Van Eco motor üzemmód mód is, de ilyenkor a gyorsítás elég gyengécske. Én ki is kapcsoltam. Az utastér szerintem 80-100 km/h sebességnél nagyon csendes, csak a szél és útzaj hallatszik, a motor hangját csak sejteni lehet a háttérben. 120-130 környékén már hallatszik a motorzaj is kicsit, de főleg a szélzaj. Nem éreztem egyszer sem hogy szél érzékeny lenne. Az autó eddig mindig megbízhatóan indult, erősebb mínuszokban is.
Menetkomfortja szerintem jobb, mint az alsó közép kategóriás autók többségének. A hosszanti úthibákat szépen kirugózza. A fekvő rendőrökön óvatosan kell átmenni mert ha már 20 km/h-val hajtok neki akkor keményem üt a futómű. Ugyancsak nem szereti a keresztirányú és sűrűn lévő útbordákat, ezeken képes berezonálni az utastér. A kanyarokat nagyon jól veszi a futómű, ebben is kellemeset csalódtam, én nem érzek kaszni billegést. Mondjuk nem egy kanyarvadász vagyok.
Az érintőképernyős GPS navigációs, telefon kihangosítós, rádió nagyon jól működik. A gps beszél magyarul- vannak autó márkák ahol a navigáció nem tud magyarul- a telefon kihangosítót jól lehet érteni és engem is jól hallanak. Tempomat és sebesség határoló jól működik.
A visszagurulás gátló nekem kiváló, mivel a házamtól a közútra egy kb. 35 fokos emelkedésű hídról tudok kihajtani és szinte minden alkalommal a forgalom miatt ezt az opciót használnom is kell. A klíma megfelelően működik. Van teljes értékű pótkerék, ami sok 8-9 milliós autóban sincs. Akinek már 8-as csavar hasította ki a gumiját, a lakásától távol, az tudja, hogy olyankor a defektjavító mit sem ér. Az meg hab a tortán hogy a teljes értékű pótkerék a kocsiszekrényben van és nem alulról kell a kocsi alá bújva kihalászni porban, sárban, esőben. Az ülés fűtés a két első ülésen nagyon gyorsan bemelegíti az ülőlapot és a háttámlát.
A négy kerék hajtása szuper. Vadászni van egy másik terepjáróm egy régebbi Suzuki Vitara, de többször megpróbáltam és a Duster is ugyanazt nyújtotta sáros úton mint a másik. A tolatóradar is nagyon jó ugyanis nem igen látni az autó háta mögé a hátsó ablakon, legalább is egy 4-6 éves gyerek nem lenne látható. A tolató kamera az nekem hiányzik belőle. Fogyasztása általában 7,8 és 8.5 liter között mozog, de a legtöbbször 8 literre jön ki megmérve a kúton. A fedélzeti számítógép csal 3-4 decit lefelé. Összességében szerintem egy jó kis autó funkcionálisan mindent tud. Az ugyanilyen felszereltségű, hasonló nagyságú nagyobb presztízzsel rendelkező autót a Duster vételárától 2.5 millióval vagy még annál is többért kaptam volna meg
Negatívumok: Esőben és hóesésben ha kint áll az autó, a hátsó ajtók nyitásakor, az ajtó felső részén a gumi kéderen lévő eső és hó, az mind a hátsó ülésen landol, nem is levés mennyiségben.
Esőben és havas latyakban az első ülésről való kiszálláskor nagyot kell lépni, mert a nadrágot szoknyát a küszöb össze sározza. Az érintő képernyős média nem tartalmaz CD lejátszót .
Az autó műszerfala vállalható, de a konkurens márkáknál általában jobbak a műszerfalak és az anyagok.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Zalaegerszegi Renault Dacia szervíz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Tucson |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
