Igazán szerethető jószág
Szöveges ítélet
2011. márciusban került hozzám az autó. Márkakereskedéstől vettem, teszt autó volt. 2010. augusztusában helyezték forgalomba. Az új árából 600 ezer forintot elengedtek. Az óra szerint 5 ezer kilométert futott.
A második Duster volt a városban, ezért nagyon sokan megnézték, érdeklődtek az autó felől. Voltak megjegyzések is rendesen, "Tesco gazdaságos részlegén vettem", "ülések is vannak bent", "kurblival indul".
Aztán többen mondták szép autót adnak 2,7 millióért, mikor említettem, hogy az ára majd 5 millió nem igazán hitték el.
Egy hét használat után valami ciripelő zörgés jött a műszerfal felől. A szervizben elismerték a zörgést, de hogy azt mi csinálja nem tudták megállapítani. Tüzetes átnézés után felfedeztem a zörgés okát, a lámpa állító bovden volt a bűnös. Egy kis szigetelő szalag és a zörgés végleg elmúlt.
Ez év februárjában észre vettem, hogy a hőfok nem megy föl két csík fölé. Az üzemi hőfok négy csík. Szervizben ment a mellébeszélés. Ez az üzemi hőfok, ez ilyen stb. Várjam meg a nyarat, lesz jobb is. 30 ezres szervizen júliusban ismét szóltam az üzemi hőfok miatt, kint 30 fok, városban gyötröm a csík meg kettő. Bemérték a termosztátot, nem találtak semmi problémát. Elvittem egy másik város szervizébe. Bemérték, a termosztát volt a hibás. Garanciában cserélték, azóta boldog 4 csík tulajdonos vagyok.
Szeptember végén, menet közben együtt kigyulladt az ABS, ESP, kézifék visszajelző lámpák. Azonnal leálltam, a motor újraindítása után nem adott hibajelet a fékrendszer. Elvittem szervizbe, a fékkel sem jó rizikózni. A számítógépen megtalálták a hibajelzést. Garanciában kicserélték az ESP vezérlést.
Az ülés kényelmes, az autó jól vezethető. Egyes fokozatot nagyon ritkán használok, nagyon rövid csak ordít vele a motor. Kettesből úgy indul mint a "normál" autó egyesből. Ötödiket 45 km/h környékén már kapcsolni lehet, simán viszi. Autópályán bírja a 130-at, két Horvát úttal a háta mögött tudom ezt mondani, fogyasztása légkondival, 3 fővel, csomagokkal, 6 literre jött ki. Városi fogyasztása 6-7 liter körüli, ezt produkálja télen is. A teljességhez tartozik, hogy az esetek 90 %-ban Ausztriában tankolok.
Terepen 5-6 alkalommal voltam vele, számomra is hihetetlen volt először, hogy milyen terepet elbír ez az autó.
Ha az útjainkat nézem, lassan terepjáró kell mindenhova, a Duster verhetetlen ezeken az utakon.
Hibalista
- termosztát - garanciában cserélték - ESP vezérlés - garanciában cserélték - Indulás után 3-as fokozatba rángatást éreztem, ami kis idő múlva megszűnt. 6-os fokozatba 100 fölé nem lehetett emelni a sebességet. Olyan érzésem volt, hogy nem megy a turbó. Egy kis idő elteltével az autó felgyorsult, előzni lehetett, semmi gondod nem észleltem. Mint egy 25 kilométer megtétele után kigyulladt a sárga motorjel a piros motorjellel együtt. A pirosban a STOP felirattal. Azonnal megálltam. A hangján semmi változás nem volt. Kis idő múlva próbáltam újraindítani. A motor hang normális volt, a jelek továbbra is kint voltak. Felhívtam az asinstancia szolgáltatást. Ott közölték, hogy ne indítsam el az autót, max 15 perc és jön az autómentő. Egy kis busz húzta a trélert, hogy bennünket és a csomagokat is tudja szállítani. Ebben a szolgáltatásban nagyon kellemesen csalódtam. - A probléma okozója a turbó túlnyomást biztosító vákuumcső T elosztója volt. A szerelő szerint öntési sorja került bele. A javítás kb. 10 perc volt.
Ide hordtam szervizbe
Szombathely
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Zalaegerszeg
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Meriva 1,4 | Következő autója? | ????? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |