Brummogó macika
Szöveges ítélet
Régóta nézegettem a terepjárókat és mindig is vágytam egyre. Tetszik a formájuk, a magasságuk és szocialista autókon nevelkedett ember gyanánt a kocka forma szeretete is belém ivódott. Tudom, ez amit én vettem a 4X2-es hajtással nem kimondott terepjáró, de úgysem lenne szívem kivinni terepre, maximum földút ami még szóba jöhet, hisz én is mint oly sokan családi kocsinak vásároltam és nem a természet meghódítása volt a célom.
Előző autóm egy thalia volt és folyton valami kényelmesebbre, jobban pakolhatóra vágytam. Aztán egyszer csak megjelent a piacon a duster, kedvező áron szép magas építéssel és kényelmes utazásra csábítóan. Folyton csak nézegettem és álmodoztam róla míg aztán egyszer csak sikerült összehozni az álom megvalósítását.
Dízel az alacsony futásteljesítmény és sok rövid út miatt nem jöhetett szóba, így maradt a benzines változat és, hogy ne kelljen sokat várni egy a kereskedőnél készleten lévő kesudió színű modell.
És most a "rövid" bevezető után jöhetnek a tapasztalatok, észrevételek, bár az együtt töltött 1 hónap és 900 km még csak az ismerkedés és összeszokás időszakának mondható.
Be és kiszállási kényelem az parádésnak mondható. Annyira nem magas, hogy felmászni kelljen rá, viszont kiszállásnál meg nagyon szuper, hogy nem a földről kell feltápászkodni hanem csak kiteszi az ember a lábát és már kinn is van. A széles küszöbre azért nem árt vigyázni mert sáros időben összekenheti az ember nadrágját, de pár ki és beszállás után már tudja az ember, hogy mekkorát kell lépni.
Vezetési kényelem és élmény is nagyon jó. Kellemes hangja van a motornak és nem is tolakodó a motorzaj. Amin én meglepődtem, hogy a széles (215) gumik ellenére milyen kicsi a gördülési zaj.
Ha már a zajnál tarunk meg kell említeni, hogy az elektromos szervónak érdekes hangja van, de azt csak akkor hallani nagyon diszkréten ha a motor alapjáraton ketyereg, vagy kicsit erősebben ha kiszállunk és az autó mellé állunk.
Az úthibákat nagyon jól kisimítja, a magyar utakra pont ilyen kocsi való, viszont az erős oldalszélre a magas építés miatt elég érzékeny de azért nem tragikus. A kormányzási visszajelzések megfelelőek, pontosan lehet irányítani a kocsit. Az ülések kényelmesek és bár ehhez a felszereltségi szinthez nem jár ülésmagasság állítás,mégis rögtön megtaláltam a kényelmes vezetési pozíciót. SŐT! Végre egy olyan autó amiben beülés után nem kezdtem újra meg újra tologatni, emelni, süllyeszteni az ülést, kormányt mert még mindig nem az igazi, hanem rögtön meglett az ideális üléshelyzet. Ezért csillagos 10-es neki a 10 pontos skálán! Kilátás is nagyon jó, a magas üléspozíciónak csak előnyei vannak a forgalomban. Az elejét nagyon jól lehet érezni, látni, a tolatás már kissé nehezebb de a jó tükröknek köszönhetően nem megoldhatatlan feladat. Viszont a magasság miatt a kis autók eltűnnek mögötte, nem látni a motor vagy csomagtartójuk végét csak a vezetőfülke tetejét. A szélesség miatt még az oldaltükrökben sem látszik egy kisebb autó, csak saccolni lehet, hogy hol van. Na ezért aztán bekerült egy tolatóradar, így már nem fenyeget az a veszély, hogy letolatom más vagy a magam szeretett kocsiját.
Csomagtartó nagyon jól pakolható és elég méretes is. Ülésdöntéssel jól bővíthető, szükség esetén a jobb első ülés is lehajtható, ilyenkor jó hosszú dolgok is beférnek. Ami ezzel kapcsolatban apró hibának mondható az csupán annyi, hogy a kezelési könyv szerint a hátsó ülésnél csak a támla hajtható le. Ennél sokkal jobb ha az ülőlapot is felhajtjuk. Viszont ekkor kiderül, hogy az ajtót nem tudjuk becsukni az ülőlaptól. Azonban ha azt egy mozdulattal kivesszük és otthon hagyjuk máris egy hatalmas és sík csomagtartónk van. Előző autómban ez ugyanígy működött tehát nekem gondot nem okoz.
Ami nekem még nem tetszik az autón az csupán a pótkerék elhelyezése a hasa alatt. Jobb lett volna ha csinálnak egy mélyedést a csomagtartó alján és abba teszik a pótkereket. Az ilyen megoldást azért szeretem mert akkor a pótkerék belsejében utazhatnak az apróbb kacatok. Itt most az ilyen dolgok elhelyezésére a csomagtartó jobb oldalában kiképzett rekeszben az emelő mellett van lehetőség.
Ez összesen két hiba,ezekkel tökéletesen együtt lehet élni, főleg mert a legtöbb ember nem is hurcol magával "kacatokat" csak a kötelező felszerelést. A csomagtartó döntögetés meg így is működik, tehát ezzel megint együtt lehet élni.
Csomagtér takaró érdekes egy megoldás ezzel a hajtogatós módszerrel. Azt hittem majd ez nem fog tetszeni, de aztán pillanatok alatt megszoktam és semmi gondot nem jelent.
Fogyasztásról még nagyon nem tudok nyilatkozni egy tankolással a hátam mögött. Az autó még bejáratós így nem tudom, hogy az első tankolásnál kijött érték mennyire lesz reális. Ez 7,76 liter volt teljesen vegyes üzemben. Volt benne város, országút és elővárosi közlekedés. Autópálya viszont nem.
Összesítve az egészet: Nagyon szeretem ezt a kocsit, imádom a kényelmét, sima suhanását az úton,legszívesebben ki sem szállnék belőle:)
Akkor most frissítsünk. Első vélemény óta eltelt majd három év és 26000 km. A fogyasztás az több lett, a legtöbbet rövid városi-elővárosi utakon használom és itt bizony 8,5 l a fogyasztása ami télen hidegekben felmegy 9 fölé is. Országúton 100 körüli tempót tartva el lehet lenni 7-7,5 literrel.
Kalaptartó: Nos eleinte nem zavart a bugyuta hajtogatós megoldás, de most már kicsit ferde szemmel nézem. Ami hiányzik a cool felszereltségből és bizony néha jó lenne az a tükörfűtés és az osztva dönthető hátsó ülés. Az elektromos tükörállítás is jó lenne mert a jelenlegi tapogatós állítás egy vicc és ráadásul minden mosás után újra be kell állítani, vagy nagyon finoman kell mosni és akkor nem állítódik el.
Aztán közben arra is rájöttem, hogy bár méretes a csomagtartó, azért egy kombival nem veheti fel a versenyt. Utánfutózni viszont tökéletes, gond nélkül húzza a megpakolt futót is.
Gyárilag az ajtóban vannak a hangszóróknak a helyek, és hiába kerültek bele pioneer hangszórók és fejegység nem mondható egy zeneteremnek az utastér. (előző thaliaban sokkal jobb volt a hangzás)
Meghibásodás még nem fordult elő, hamarosan jön a 3 éves szerviz és utána vége a garanciának.
Kényelmével elégedett vagyok, a magas üléshelyzetet nagyon szeretem.
Amivel nem lettem elégedett az a fogyasztás.
Ezért meg mert a csomagtartó is lehetne néha kicsivel nagyobb, meg pár extra is jó lenne (osztva dönthető ülés, elektromosan álltható, fűthető tükör, tempomat, kormányról vezérelhető rádió kihangosítóval) szóba került a cseréje egy Logan MCV-re. Azért erre mert a márkában nem csalódtam, elégedett vagyok a daciával, de az igényeinknek és használati szokásainknak meg a fenntartási költségeket figyelembe véve az 1,2-es vagy 0,9-es turbós MCV lenne az optimális választás. A dustert inkább a szívemmel választottam, ha a ráncfelvarrás után esetleg átnyergelünk MCV-re akkor azt pedig az eszemmel teszem.
Hibalista
- Ennyi km után?? Semmi:)
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner Szombathely. Eddig csak a kötelező szervizek voltak valamint, tolatóradar, vonóhorog és rádió beszerelése.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Thalia 1.2 | Következő autója? | Logan MCV |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
