Álruhás ár-érték bajnok
Szöveges ítélet
Tisztelt (netes) Érdeklődők!
Mindenekelőtt megjegyzem, hogy ez az első autóm, amelyről úton-útfélen (parkolóban, autómosónál stb)érdeklődnek, kérdezgetnek barátok, vadásztársak, ismerősök és teljesen ismeretlenek(!) is szép számmal; talán kísért a múlt és az előítéletektől nehezen szabadulunk...(jómagam is kb.: 1 évig rágódtam a : ...tényleg egy dacia-t akarok..(?) kérdésen) ...de eldőlt a kérdés ÉS NAGYON KELLEMESEN CSALÓDTAM (eddig). Értékelés:
Külső:
Pozitívumok: az autó eleje szerintem nagyon jól sikerült, hátulról kicsit már egyszerűbb viszont arányos és fekete-metál színben mutatós is; összességében szép az autó. A kf felnik és az ezüst színű dekor elemek nem olcsó hatásúak. Kényelmes apróság a teleszkópos motorházftető.
Amin még lehetne javítani: a hátsó lámpák formája és a rádió antenna, amelyik szerintem túl hosszú, viszont jó, hogy állítható.
Belső:
+ : könnyű beszállni, állítható az ülés és a kormány magassága, nagy a tér (a hátsó lábtér is!), nagy a csomagtartó, rugalmas a csomagtérfedő, nagyon jól belátható az autó, kézre áll a váltó, a rádió, amelynek van kormány mellett is kezelő-panelje.
- : a vezetőülés lehetne kicsit hosszabb ülőlapú, de nem vészes, hosszú távon is kényelmesek az ülések csak nem célszerű a támlát nagyon dönteni, furcsa, de megszokható, hogy az ülés magassága csak tehermentesítéssel együtt emelhető; a szellőzés-klíma kezelői kicsit mélyen vannak; a bőrülés napon nagyon fel tud forrósodni;
Motor (teljesítmény): a régóta, már több renault típusban jól bevált 1.5 dCi erősebb verziója (81kW) hajtja az autót: tökéletesen, hibátlanul; teljesen megfelel az autóhoz ez a motor, nem versenyautó, de nem is ez a szerepe, ha kell tartósan bírja a 150-s tempót, de 130-ig kifejezetten halk és ekkor még a fogyasztás sem lépi át a 7 litert, egyébként normál használat mellett 6.5 az átlag; családdal és tele csomagtartóval folyamatosan klímázva autópályán 7 fölött evett ami szerintem egy ekkora autótól elfogadható (anno a nejem kis 1.1-es seicento sportingja is képes volt ennyit inni sztrádán);A 6-os váltó 1-s fokozata nagyon rövid, többször (sík terepen) 2-essel indulok és kanyarodásoknál is elég a 3.;
- : ...nem tudok rosszat írni...
A használhatóság: szerintem az ár-érték mellett ez az amiben verhetetlen a duster, mivel a "jó" magyar utakat nagyon jól bírja, kényelmesen suhan át a kátyú-tengeren és ha kell a terepviszonyoktól függetlenül elvisz bárhová (kis túlzással, mivel még nagyon durva terepre nem vittem, de nem is akarom, pedig állítólag azt is megoldaná...)
... sportvadászként többször voltam már könnyebb-nehezebb, száraz és dagonyás földutakon, eddig talán egyszer kellett bekapcsolnom a 4x4-et (túlzott óvatosság és kíváncsiságom miatt) utóbb úgy gondolom feleslegesen; nem mellesleg megnyugtató, hogy a vezető szabályozhatja a hajtást (2WD, automata összkerék vagy fix 4x4 )ami több jóval drágább SUV - ben sem biztosított opció ...
ÖSSZESSÉGÉBEN: SZERINTEM A DUSTER A MA MAGYARORSZÁGON KAPHATÓ ÚJ AUTÓK KÖZÜL ÁR-ÉRTÉK ÉS HASZNÁLHATÓSÁG VALAMINT PRAKTIKUM BAJNOK; CSALÁDOSOK, TERMÉSZETJÁRÓK, VADÁSZOK, HORGÁSZOK IDEÁLIS VÁLASZTÁSA
Hibalista
- Az autó szalonból történő elhozatala óta (1,5 hónapja) még semmi probléma nem volt, nem romlott el semmi az autóban.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | clio | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
