A fehér bokorugró
Szöveges ítélet
Nos arra gondoltam, hogy elkezdem megosztani a tapasztalataimat az autóval kapcsolatban. Teszem ezt azért, mert gyanúsan kevés ítélet van az autóról, pedig valahol olvastam, hogy kb. 1000 magyar rendszámos Duster van már az utakon.Ehhez képest van 6 ítélet!? Hmmm....vajon miért?
Akkor az autóról: A vásárlásnál az alapvető cél, egy a magyar utakra tökéletesen alkalmas jármű beszerzése volt, amivel el lehet menni 3 embernek is, cuccal együtt horgászni is, és ha esik egy kis eső, akkor nagyobb eséllyel tudjak a partról kijutni, mint egy 2 kerék meghajtású járművel. Tekintettel a fura névre és származásra rengeteget töprengtem azon hogy kell ez nekem vagy nem. Aztán figyelembe véve, hogy nyugaton viszik mint a cukrot, valamint megnézve rengeteg videót az autóról (a youtube-on) belevágtam. Egyenlőre azt kaptam amit vártam (1300 km van az autóban). Egy agyonüthetetlen használati tárgyat, semmi többet. És aki nem vár tőle többet az úgy vélem nem fog csalódni! Az autó, a kategóriájában olcsónak számít, és ezt lépten nyomon tetten lehet érni. Például a folyamatosan csörgő műszerfal, vagy a nyiszogó karosszéria lemek kapcsán. Ezek ellenére úgy érzem, nem ezek a szempontok minősítik majd az autót (mondjuk a szűnni nem akaró műszerfalcsörgés halálra idegesít). Úgy tapasztalom, hogy az autó könnyen kezelhető, fordulékony. Egyáltalán nem számít zajosnak. Ha elfogadjuk a képességeit, nagyon lehet szeretni. Télen, jeges úton viszont egy életveszély. Hiába a kapcsolható összkerékhajtás, a 16"-os kerekek, és a magas súlypont miatt állandóan "jön-megy" alattam a csúszós úton. Ez nagyon rossz élmény volt, de ez nem a Dacia hibája, hanem ennek az autótípusnak a sajátossága, ami az építés jellegéből fakad. El kell fogadni és kész.
A fogysztása egyenlőre 6,5 és 7,0 liter között van. Ez nyilván nem mérvadó, mert egyrészt a mínusz 10 és 20 fok közötti hőmérséklet egyébként sem fogysztást javító tényező, másrészt a motor bejáratós. Ezeket figyelembe véve én jónak tartom. Ráadásul egy 1.5-ös motor mozgat egy 1294 kg-os tömeget.... De jelenleg egy budapesti úttal a hátam mögött (belekerült a tempomat) a komputer 6,5 l/100 km-t mutat, mindezt úgy hogy maradéktalanul be van tartva az az előírás, hogy az első 1500 km-en a fordulatszám nem haladhatja meg tartósan a 2500-at. Ez hatodikban 105-110 km/h-t jelent. A komputer pontosságáról egyenlőre nem tudok hitelesen szólni, mert 2 tankolás után egyszer 0,3 l/100 km-t egyszer 0,1-et csalt, fölfelé. Az utóbbi nyilván tökéletesnek számít, az előző értékről mindenki döntse el hogy mennyire tartja pontosnak?!
Jut is eszembe, ha valakit érdekel, tudok olyan vállakozót, aki 3 óra alatt hibátlanul működő tempomatot szerel az autóba aminek még sebesséhatárolós funkciója is van (bár szerintem ennek semmi értelme).
No hát egyenlőre ennyi jutott eszembe. Ha nem cenzúrázzák a "mondókámat", és újabb tapasztalatokra teszek szert (fogyasztás, terepjáró képesség, stb), meg fogom osztani a tulajdonos kollégákkal.
Mindenkinek balesetmentes autókázást kívánok.
Hibalista
- Sajnos attól a pillanattól kezedve, hogy kigurultam vele a szalonból, a bal oldali szellőző nyílás környékén folyamatosan csörög a műszerfal
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 1300 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | octavia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
