Odafigyelésre igénylő
Szöveges ítélet
Ez a Daciám még a papámtól van aki nem sokat használta, vigyázott rá, és garázsban tartotta. 57000km van benne, ehez képest voltak vele gondok. Sajnos vannak e típusnak sajátos betegségei pl:hűtő,vízpumpa,féltengelyek (ennek megoldása tutommal az lenne ha wartburg féltengelyt tennék be). A 13000km alatt 1x nem tudtam vele tovább menni(karburátor dugulás) de azt a helyszínen orvosoltam. A Daciákról való vélemények nagyon különbözőek valaki útálja, valaki szerette őket. Nem mindegy hogy ezt az autót az illető használtan, vagy újonnan, és hogy kitől!!! vette. Voltak amelyeket hetente el kellett vinni szerelőhőz, de sokszor az új alkatrészek voltak a hibássak. Én kétszer is megjártam az új alkatrészekkel: az egyik 1 megszakító csere volt, minden össze lett rakva, beállítva, majd beindítva, de úgy járt mint egy traktor, majd ez ismét kicserélve lett jó, a másik a vízpumpa volt: csapágyas lett kb.55000km-nél, már a vízet is kifelé kezde nyomni, de szerencsére otthon volt egy zsír új(gondoltam) kicseréltem-> minden szép és jó volt kb.500km-ig aztán dölt belőle a víz. Így 1 gyárít újítottunk fel ami még most is zavartalanul müködik. Jó tulajdonsága az autónak hogy viszonylag könnyen szerelhető, nem kell célszerszám, az autó fogyasztása alacsony, kényelmes, tágas, és kis teljesítményű motorjához képest nagy sebesség érhető vele el. Sajnos alkatrészt nem lehet olyan sok helyen szerezni, és nem is értem hogy sokan azt írogatják hogy olcsón pl. főfékhenger 14000ft, vízpumpa házzal 20000ft ... . Amit még megfogadtam hogy olyan alkatrészt ami az állástól is tönkremehet fékmunkahengerek amiről már tudom hogy legalább 5 éve ott áll nem veszek így jártam egy fékerő szabályozóval amit megvettem fél áron, haza vittem beszereltem és ömlött belőle a fékolaj, szét se szedtem azonnal vissza vidtem a boltba ahol az eladó rám fogta hogy én biztosan szét szedtem mivel az alkatrész záró csavarja nem gyári volt (utólag esztergált), és ezek után még én voltam a csaló aki a pénzéért jött azóta se járok oda.A Daciámat megtartom még egy pár évig, és ha nem lesz vele oly sok gondom akkor meg is tartom, mert amennyit adnának érte, annyiért inkább otthon porosodjon (10 év múlva jó kis nosztalgia autó lesz)
Hibalista
- Vízpumpa kétszer is, hátsó fékmunkahengerek, betétek, főfékhenger, tolatólámpa kapcsoló, hűtő, vízpumpa ház és egyéb aluminium csőcsatlakozások (teljesen megette a fagyálló),fűtéscsap ami helyett IFA fűtéscsapot szerkesztettem rá, úgyan úgy szabályozható belülről a fűtés mint eredetileg csak ez megbízhatóbb, cserére érett a hátsó kerékcsapágy, más nem jut hirtelen az eszembe.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam & Fater
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
