Nyugati kényelem Keleten
Szöveges ítélet
2004 telén vásároltam egy szentesi Skoda-kereskedésben ,ahol beszámított autóként hagyta ott előző tulaja.Rögtön első útján,amikor fölhoztuk Pestre kb.150 kilométer után elkezdett rángatni a kocsi, mint később kiderült a bezintankból gyártástechnológai problémák miatt ujjnyi darabokban vált le a festék-és a rozsda-ami bejutott a karburátorba, dugulást és rángatást okozva.Természetesen a benzinszűrő cseréje is indokolttá vált.Amikor ezt sikerült orvosolni, akkor alapjáraton történő leállásokat kezdett produkálni a kocsi.Ennek oka az alapjárati csavar hiánya volt,hogy ezt a karburátor szétszedése, avagy megintcsak gyártási pontatlanság okozta, nem tudni.Produkált még néhány meglepetést az autó, például 80 -as tempóról való fékezésnél elrepültek a fejtámlák, vagy említhetném azt is,amikor éjszaka maguktól kigyulladtak a fényszórók.
És most néhány szót a kocsi erényeiről is.Eszméletlenül kényelmes volt,nekem például nagyon kézreesett a könyöklő a bal egyes pozicíóban .Masszívak és jó minőségűek voltak az ülések, kitűnő a műszerezettség, mely a fordulatszámmérőn kívül tartalmazta a voltmérőt(!),és az olajnyomásmérőt(!) is.Ne feledjük a TLX a merkuros idők egyik álomautója volt( a Skoda 120 GLS és a Lada 2107 mellett).Gyárilag ötgangos volt a váltója, amely egyébként kifogástalanul műkődött,hatalmas volt a csomagtartója, volt már hátsó ködlámpája is.Személyes kedvencem volt a gyári felni, amely szerintem gyönyörű volt, formára bármilyen alufelnivel felvette a versenyt.Sajnálatos volt ugyanakkor viszont, hogy az automata öveket és a hátsó biztonsági övet sajnálták belőe a gyáriak, ellentétben pl. a sminktükörrel.A benzintank, amelyről már eset szó, 50 literes volt, ez kompenzálta a szerénynek nem mondható, de amúgy átlagos fogyasztást.Különben remekül gyorsult, jó néhány alap-Astrának,Golfnak,Escornak okoztam meglepetést vele.
Amikor már kezdtünk volna összebarátkozni,kaptam egy ajánlatot rá,és az autó hamarosan Erdélybe költözött.
Konklúzió:nem volt rossz autó,de még jobb is lehetett volna, ha a hanyag gyártástechnológia nem keseríti meg a vele töltött amúgy édes perceket.
Hibalista
- Karburátor alapjárat csavar,benzinszűrő, bezintank
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Imerős
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 186000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120 GLS | Következő autója? | Renault 18 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
