Mindig bütykölni kell
Szöveges ítélet
Ez volt a negyedik Daciám, 95-ben vettem, 76 ezer kilóméterrel. A rozsda már akkor látszott rajta, kezdtem a sárvédők cseréjével, aztán motort váltót cseréltem, mert a benne lévő fődarabok már a végét járták. Aztán 97-ben lefényztettem, de a szép külső nem tartott sokáig, mert ezután szépen apró hólyagocskák jelentek meg pár hónap múlva a sárvédőíveken, az ajtók alján, szóval a kritikus részeken. Mivel dolgozni jártam vele, szükségem volt rá, hogy mindig üzemképes legyen, ezért rendszeresen szervízeltem. Az olajat ette rendesen, mint minden Dacia. A románok nem tettek bele szelepszár szimeringet, így nem csoda, hogy 1000km-enként csaknem egy liter olajat benyelt. A rozsda ellen "reménytelen" küzdelmet folytattam, a végén már nem is érdekelt, mert rájöttem ez az autó ilyen. Aztán 2001 elején a váltó elkezdte be nem venni a kettes fokozatot. Mivel alkatrész nuku, így bontva kellett vennem egyet, amiért egy nepper féreg román 30ezret kért, de egy idő után az is el kezdett bajlódni, az az egyes fokozatot nem akarta bevenni. Végül kiszereltem, és a kettőből csináltam egyet. Hihetetlen küzdelem volt, legalább hatszor váltó ki-be, mire végre sikerült megcsinálni. Aztán a sors fintora, hogy azt a váltót ugyan annak a románnak adtam el, akitől vettem, hírdetés útján, és ugyan annyiért. Aztán 2003-ban a motor elkezdett kopogni. Ismertem a jelenséget, volt már tapasztalatom, de a hiba valódi okára soha nem jöttem rá. Cseréltem hüvelygarnitúrát, aztán jó lett, de tényleg, semmi zörej, szép hang, jó teljesítmény. Azután még rengeteg alkatrészt (féltengelyek, kerék csapágyak, kuplung stb ) kellett cserélni, egy könyvet lehetne írni, mennyit szívtam vele.A legjobban az idegesített, hogy eső után lapátolni lehetett belőle a vizet, de soha nem jöttem rá a beázás helyére. Már körbe sziloplasztoztam az első, hátsó szélvédőt, de a román szemét ugyan úgy beázott, és körbe körbe elkezdett rohadni az első szélvédő is. A beázástól a padlólemez el kezdet rohadni, de nem vártam meg hogy kilyukadjon, kiszedtem a padló szigetelő anyagát, azt a bitumen szerű fekete anyagot, és lefestettem a padlólemezt. Ezután határoztuk el, elég volt ! Aztán 2007-ben elhatároztuk veszünk inkább egy új autót, mert a karosszéria már rohamosan kezdett rohadni. Már a fő tartó szerkezeteket, rugótornyokat, első futómű tartó szerkezetet is megtámadta a rozsda. Ekkor mondtam elég volt a Daciá-ból. Haza vittük az új autót, de még használtuk a román átkot egy évig. Aztán meghírdettük a neten, és sokadik alkudozásra jött egy román cigány, és elvitte 100 ezer forintért. Nem sajnáltam, mivel 22 éves volt, és rengeteg időm és szenvedésem ment rá erre a román átokra. Vissza gondolva nem is tudom mi vitt rá, hogy ennyit szívjak egy autóval. De elment, végleg, lejárt az ideje. Vannak még megrögzött Daciá-sok, de véleményem szerint ezek az emberek inkább afféle állandóan bütykölni akaró, unatkozó emberek, akik azt szeretik, ha állandóan buherálhatják a Daciát, mert azt hiszik attól jobb lesz a kocsi, pedig tapasztalatból tudom, ez nem igaz. Én úgy tekintek vissza rá, mint egy rossz házasságra. A belé fektetett energia soha sem térül meg, jobb tőle megszabadulni, végleg !
Ennyi .........
Hibalista
- Szinte minden ki lett cserélve rajta
Ide hordtam szervizbe
Én szereltem, de sokszor szenvedés volt
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nincs
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 76000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Dacia | Következő autója? | Suzuki, Renault |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
