Kék villám, a román gépsárkány
Szöveges ítélet
A keleti kényelem igazi nagykövete. Puha, kényelmes, hatalmas ülések szimbolikus oldaltartással. Elöl a hely félelmetesen nagy és még hátul sincs panasz. Bizonyos határokon belül kifejezetten dinamikusan vezethető, amennyiben a beutaltak képesek tullépni a halálfélelem érzésén. Kényelmes utazósebessége 90-110. Efölött az a baj, hogy a levegő már inkább alatta megy mint fölötte, ilyenkor a Francia tervezésű Román kivitelezésű futómű már csak jelképes kapcsolatot tart fenn az úttestel. A régi victoria gumikkal nagyszerűen lehetett vele keresztbe autózni, de az új SAVA-kon inkább szeretne borulni, azért némi provokálás után ezeken is megindul a kicsike kilincsel előre. Igazi jó mentor módjára megtanít autót szerelni. Ha van nálad gyertya, elosztó, és szerszámosláda akkor nem fogsz lerohadni vele. Minden egyéb hibájával hazavánszorog. A csomagtartó nagy, de nehéz cuccot nem kell bele rakni, mert akkor az égre mereszti tekintetét. Volt már, hogy alattam elment a fék, beragadt a gáz, szétesett a váltó és egyéb apróságok melyekkel az ember egy idő után már nem foglalkozik. A váltó például akkor esett szét amikor teljes gyertyacsere utáni próbaútra vittem. A motor hazafelé már gyönyörűen szólt, azonban a váltó olyan volt mint fakanál a lekvárosfazékban. Legalább hármasban maradt, bárhova tettem, igaz a leejtőn való elindulás kicsit kuplungszagúra sikerült. Előfordult, hogy óra szerint 90-nel álltam egy parkolóban. A legkomolyabb probléma a rozsda, egyszerűen kirohad belőle az anyag. A dolog jó oldala, hogy így egyre könnyebb lesz és a súly/lóerő arány az évek múlásával egyre javul. Amióta jogsim van ezt vezetem, és jobban érzem benne magam mint a testvérem 206-osában. Minden út után megsímogatom mert lelke van neki.
Hibalista
- gyujtáselosztó,kuplungkinyomócsapágy, féltengely, néhány műszer /benzin, sebeség, vízhő/, ablaktörlő, váltó, az egész megvan 22 000-ből még napjainkban is. KKcsapágy nélkül akár 15-ből is.
Ide hordtam szervizbe
Helyi szakihoz hordom /Baja, Ónodi mester/, több kevesebb sikerrel veszi fel a harcot a precíz román szakmunkával. Csak Renault alkatrészeket mer beletenni. Olcsón dolgozik.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 67000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Fiesta 1.4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
