Kék(?) Shrek
Szöveges ítélet
Az autó 20 évesen került hozzám apósomtól, aki igazi vasárnapi sofőrként 20 év alatt mindössze 95.000 km.-t tett meg vele. Ezalatt sajnos több sérülést is sikerült összeszednie, aminek következtében pl. a csomagtartó fedél nem zár (van Dacia amelyiknél igen?), és az autó hátsó sárvédői kissé szokatlan szöget zárnak a kasztnival, ennek köszönhetően a jobb hátsó ajtó kissé nehezen nyitható.
Ez egy kifejezetten ronda gépjármű, és ezen a meghatározhatatlan kék árnyalatú fényzés sem tud segíteni, sőt.
Korábbi élete során az autót különböző helyi buherátorok gányolták (Romániában irgalmatlan sok Dacia-szakértő él, gyakorlatilag bárki az, akinek valaha is volt egy). Szó ami szó, rendes üregvédelmet kapott, van neki örökéletű inox kipufogórendszere, aminek alapanyaga a helyi vegyipari kombinátból származik, ugyanakkor a fényzése full amatőr kezekről árulkodik.
Miután hozzám került egynapi gyors javítás után működni kezdett a villamosság (lámpák, visszajelzők, kürt), az ablakemelők, a zárak, kapott hátsó biztonsági övet - hogy beszerelhessem a gyerekülést - meg jobboldali tükröt, mert gyárilag nem járt, és nagyjából ennyi.
Azóta lezavartam vele kb. 10.000 km.-t, volt benne Marosvásárhely-Budapest-Marosvásárhely 1.000 km-es túra is, és dícséretére legyen mondva, az egy lerobbant benzinpumpán kívül semmilyen gondot nem okozott. Az előbbi kivételtől eltekintve a motorhoz egyszer sem kellett hozzányulni, összességében kb. 1 liter olajat töltöttem utána, ami egy ennyi idős autónál nem semmi. Ezért lehet szeretni.
Kényelem gyakorlatilag nulla, egyedül az epedás ülést lehetne dícsérni, ha volna bármilyen oldaltartása. De legalább viszonylag magasan ül az ember. Van benne annyi hely, mint egy mai kiskategóriás autóban.
Teljesítmény: mit lehet elvárni egy 21 éves 1,3 literes motortól? Az is nagy szó, hogy indul, megy, megérkezik. 110 km-es utazósebesség az, amit erőlködés nélkül tud. Ha lendületbe jön tud 140-et is (mértük), ennél jobban én nem mertem nyomni. Viszont cserébe 120-nál már gyakorlatilag határon autózik az ember.
Mindezt 7 literes átlagfogyasztással.
Biztonság: 0. Szervófék, de tényleg ennyi. A malomkerék méretű kormány közepében egy méretes anyacsavar figyel ott, ahol manapság légzsák szokott lenni. Ezzel az autóval Zsigulit fogni sem életbiztosítás, belegondolni is rossz, mi lenne, ha egy SUV jön szembe.
Megbízhatóságán kívül nincs tulajdonsága, amiért szeretni lehetne, ezért viszont nagyon.
Hibalista
- Benzinpumpa, kb. 9500 megtett km. után. Új ára (Romániában) kb. 3800 ft. Szerelési költség: 0 ft. (jómagam, 1 drb. csillagkulcssal + 1 drb. csavarhúzóval, kb. 15 perc.)
- Ablakemelő, kb. 5000 megtett km. után. Javítás költsége: 0 ft. (jómagam, 1 drb. csavarhúzó + 1. drb. fogó + 1 drb. drót, kb. 20 perc.)
- Ablaktörlő motor, kb. 4500 megtett km. után. Új ára (Romániában) kb. 4000 ft. Szerelési költség: 0 ft. (jómagam, 1 drb. csillagkulcs, kb. 1 óra + némi káromkodás).
Ide hordtam szervizbe
Saját magam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Volvo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
