A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina (1969-2004)

1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1310 TX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Háziállat

Szöveges ítélet

Hibalista

- A kocsit 1983 nyarán vettem át a megboldogult MERKUR csepeli telepén. Kett?b?l lehetett választani, a vajszín? mellett döntöttem, és kés?bb kiderült, hogy a másik csak rosszabb lehetett volna.
- A gépet 17 évig birtokoltam, de volt közben 5 év, amikor cégautóval jártam, és akkor fészerben állt, kivonva a forgalomból. Aztán visszament a forgalomba.
- Kényelmes volt, mint egy hintó, felépítettem vele egy házat, voltam vele dolgozni Észak Afrikában, szóval, mondhat bárki bármit, ez az autó az akkor választható autók legjobbika volt .
- Akkor lássuk részletesen a hibalistát, mert hiba, az volt b?ven.
- Átvétel után irány a Dacia szervíz, Kaszáló utca, ahol a jósorsom összehozott Benk? Pál mesterrel (ma Benk? Suzuki) akire azóta is nagyon jó szívvel gondolok vissza.
- ? átnézte, és megjavítgatta, ami akkor hibaként felmerült. Nem volt sok, és nem életbevágók. Nyilván nem hétf?n gyártották.
- Kis bosszantó dolgok, kb 20-ig írogattam ?ket, de aztán abbahagytam.
- Ilyenek: beázott az els? szélvéd?, meg kitikkadt a generátor diódája, csúnya volt a fényezés a csomagtér ajtón, ezért visszakaptam 2,5%-ot a vételárból, stb. stb. Típushibák sora: a rettenetesen bonyolult vízcs?rendszer állandó kipukkadása, amit, ha volt kéznél másik cs?darab (és miért pont az ne lett volna kéznél, amikor szinte mindent tartalékoltam) gyorsan javítható volt, a folyton repedt elosztófedél, amit egy eredeti Renault darabbal 1986-ban egy életre megjavítottam, a szivárgó h?t?, amit az Aradi utcai mester (ma már nincsen ott ) megjavított, a túlterhelt biztosítékrendszer. Na, meg az állandó hadakozás az önindítóval, és a többi, ami most nem jut eszembe, de ha igen, majd pótolom.
- Csoda dolgok is voltak benne, korát megel?z? fícsör volt a potméteresen szabályozható m?szerfalvilágítás, ami kb. 2 hónapig m?ködött, aztán csak hobbiból próbáltam javítgatni, kevés sikerrel. Egyébként nagyon jó gyakorlat volt barkács készséggel megáldott tulajdonosoknak a vele való bütykölés, mert egy csavarhúzóval, és kombináltfogóval csodákat lehetett m?velni vele. Ez volt az utolsó autóm, amihez még hozzá lehetett, és érdemes volt nyúlni, a siker biztos tudatában.
- Az els? komoly baj akkor ért, amikor 17000 km-nél szétment a kuplung. A rugók, mint függönykarikák potyogtak ki bel?le. A második kuplung szétmenés 35000-nél következett be, akkor harmadikként egy Valeo gyártmány került bele, azzal elment még kb. 100.000km-t. Azért kb, mert voltak id?szakok, amikor a km óra spirálja el volt szakadva. Akkor egy második Valeot tettünk bele, azt hívén, hogy majd még ezt is lelakjuk vele, de az Élet más forgatókönyvet írt.
- Gömbfejeket kellett id?nként cserélni, de az eredeti lengéscsillapítók voltak benne eladáskor, csak balkanyarban morgott az egyik. Természetesen kipufogórendszert is, de összességében az alkatrész árak nem voltak az egekben, utángyártott min?ség megfelelt. A motorral semmi baj nem volt, igaz, hogy mindenki ostobának tartott, amikor 5000km-ként Shell olajat cseréltem benne.
- A fékrendszer id?nként magától fogni kezdett, ilyenkor a hátsó dob bels? oladalán egy négyszögletes csavart meg kellett tekerni valamerre.
- Jellemz? a vele való szerencsémre, hogy 1986-ban, amikor É-Afrikában voltam vele, egy hétvégi 4000 km-es szaharai kirándulást úgy teljesített, hogy a nyári 45 fokban állandóan járt a h?t?ventillátor, és nem volt baj. Amikor 2 hónap múlva haza jöttem, a Boráros téren ez a ventillátor leállt, és csak annyit kellett tenni, hogy a Bakács utcai Dacia boltban egy relét vettem, és azt kicserélve tovább lehetett menni. Szóval, lehet ez szerencse, de az biztos, hogy ez a gép mint háziállat m?ködött nálunk. Néha makrancoskodott, sokat kellett ápolgatni, szeretgetni, de úton soha nem hagyott, és amikor 17 évesen üzemképesen, ámbár forgalomból (másodszor )kivont állapotban egy neppernek 11500 Ft-ért eladtam, igazán nagyon sajnáltam. Már csak azért is, mert kb. 2500 Ft ára benzin is volt benne. El kellett adni, mert korábban a jobb els? kerék defektje alkalmával történ? emelés azt hozta, hogy a kocsi nem emelkedett, és az emel? vége bent volt az ülés alatt. Kampec. Ennél többet az új korában elvégeztetett alváz-üregvédelemt?l nem igen lehetett várni.
- Na, szóval egy kiszolgált háziállat tért vissza a nepper által szül?helyére.

Ide hordtam szervizbe

Dacia szervíz, Kaszáló u. Benk? Pál mester 10-es
Csepeli Autószöv 8-as

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1983
Kényelem (8) Használati időtartam 17 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 601 Lim. Special Következő autója? Fiat Uno
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1969

További ítéletek (119 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)