Ez van még most is (ócsó, de van típus)!
Szöveges ítélet
A család első kocsija ,volt nekem előtte suzuki nem is egy , ugy hogy nem kellett autószerelőnek is lennem,de családi okok miatt(válás) vissza kellett ülnöm a kidobás előtti, de még müszakival bíró izébe(de gurul még tipus).Azóta ugy megszerettem ,hogy még ma is ezzel járok az ország észak-keleti részén, tehát a románok kedvence vagyok szlogenük(Mennyiért adja főnök?).A kalapos sötér bőrű vevőknek persze mindig nemet mondok, a következő indokok miatt:0,5.No Lizing 1.a jármű a,-ból b,-be el tud vinni kényelmesen. 2.Fogyasztása országúton 6l városban 8-9l /100km. 3.Kényelmes(fotelban vezetsz) 4.Nem probléma egy kisebb karc ,nagy kárt senki nem tud benne tenni (nem kell görcsölni ilyen miatt.) 5. Nyugodtan bele tudok rakni bármit(mész,trágya,számitógép akármi,kimosod és mész tovább) 6.Állandóan toppon tartja a műszaki ismereteidet(mi akar elromlani kérdéssel ,mert már megint zörög valami..) 7. 8. pont kimarad, mert ezek volnának a megbízhatóság és a biztonságosság menüpontok.
Tehát a gép fenntartása folyamatos odafigyeléssel és szervizháttérrel(garázs szerszámokkal,műszaki hozzáértéssel) bagó a mai csodákhoz képest.A kocsit a kezdeti 82e-km es megörökölt állapothoz képest tottálisan felújitottam egy gépésztechnikus barátommal, gyakorlatilag restauráltuk.Minden csavar átnézés funkció volt.Ez két éve volt..Ennek ellenére az alkatrészek minőségének nullasága miatt 3-szor kellett kivennem a motort,egyszer hengerfejtömitést cserélni,termosztátot 2 szer cserélni, meg benzincsövek teljes cseréje is megtörtént.Egy egy ilyen nagygenerál általában 15 munkaórát vett el az életemből. Listát irtam a hibákról,de már a végén járok a kijavitásukban ,hál isten. A géppel amúgy napi rendszerességgel járok, komolyan bajba még nem hagyott, lassan már retrófílingje van,az ócsóságáról már nem is beszélve(persze csak ha a szerviz helyet maga szereli az ember,de csak szakszerűen.)Ha mindent megcsinálok rajta akkor biztosan sokáig el fogok még vele közlekedni, mert ócsó és van típus.Apropó 165 km órát már tudtam vele menni,de nem tartósan, mert ugye nem szabad, és azért egy ilyen szerkezet azért nem igazán biztonságos a szerviz ellenére sem(féltem már benne....)
Hibalista
- Kezdeném az autó elejétől, a végén befejezem mármint a vonóhorognál.(Ez a hozzámkerülési állapot volt)Eleje: az irányjelzők kiesnek a fényszórókkal együtt. Kontakthiba mindennapos lehet(irányjelzés belül kattog a relé, csak más nem látja.. stb).A díszburkolat leesik, ha nem figyel az ember.A kaszni rohadása mindenhol alól felül.. .A motor orrán-száján engedi az olajat,a hűtő lyukas persze,termosztát viccelődik néha(hol zár hol nyit, persze amikor nem kéne).Szelepek csattognak.Bowdenek akadnak(kiakad a gáz.szivató).Gyújtáselosztó elrepedve.Sokszor 3 henger megy csak.Csúszik a kuplung,fűtéskapcsoló csak a motorháztető felnyitása után működik(be van rothadva a bowden).Féltengely tipikus problémája(kopog),a gumiharang leszakadva róla plusszba.Csavarok innen onnan hiányoznak.Motor totálisan a motorsárban bujkál (kenés 0).Nyáron ha esik bejön az eső, télen a hó a szigetelés csapnivaló(gyárilag). Kormányszerkezet totál kikopva(gyárilag szar volt).Zárak hol működnek hol nem.Csomagtartó beázik, benzin 10 liter után kifolyik a csomagtartóba..Na hát ennyi volt, de megcsináltam. Nap mint nap alakulnak a hibák ennek ellenére...Listakészítés kötelező!!!Ha menni akarsz.
Ide hordtam szervizbe
Magam egy egész szervizet épitettem köré.Műszaki leirások tömkelege,teljes felszerszámozás,alkatrészauto. Amúgy anyagi katasztrófa volna.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | Ez marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
