Egyszerűen csak AZ AUTÓ
Szöveges ítélet
Az autó 1989 januárjában vette meg a Faterom, zsír új volt, és tképpen Keletnémetországba szánták. A bejáratás után rögtön le is padlózta, ment is 140-et úgy, hogy 5 felnőtt és 3 gyerek volt benne (igaz kicsit felelőtlenség volt), de ment. Én 1998-ban kaptam meg a kis kombit. Azelőtt is vezetgette, de ezután... Elvitt és hazahozott mindenhonnan, egyszer hagyott úton, de akkor is én voltam a hibás, nem volt nálam pár filléres csereaélatrész. Mindig akkor állt le, amikor már a feladat teljesítve volt. Hazavitt, kipakoltam, aztán még elugrottam volna valamelyk haverhoz, és akkor már nem akart indulni. Szóval lelke volt. Olyan helyekre mentem vele, ahová már csak a terepjáró vagy traktor ment el. Bele lehetett pakolni majd. egy tonnát is, emiatt aztán egy hátsó rugót és a két hátsó lengéscsillapítót kellett benne kicserélni a kb 17 év alatt amíg nálunk volt. Rohadni k...vára rohadt, többször bádogoztuk, egyszer főtengelyt és 2-szer motort cseréltünk benne.
Haverom Jettáját (1.6d) simán otthagyta, és egyszer majdnem kifogtam egy 1500 Ladán is, de a végén azt meg kellett tolni, hogy újra induljon, az enyém meg pöccre indul. A fűtés kissé rapszódikus volt benne, fogalmam sincs, hogy mi alapján döntötte el, hogy mikor mennyire melegít. Fogyasztott 5-t is de egy ideig, a porlasztó úgy beszennyeződőtt, hogy, csak kompresszorral lehetett kipucolni állandóan 10-et evett 30-nál, 50-nél, 110-nél, jobban meg nem ment. Aztán kipucotuk, és ami a csövön kifért. A rekordot én értem el vele 150 felett egy kicsivel, igaz akkor már szinte repült, nem tudom volt-e tapadás :). Ha hátul volt egy kis súly nagyon feküdte az utat. Persze azért voltak rossz tulajdonságai, de nekem első autóm volt, és sok kellemes időt töltöttem el vele+haverokkal. (hétvégente bulira mentünk, és elég sok csajszi is megfordult benne :))).
Aztán úgy döntöttünk, hogy eladjuk, kicsit fájt is a szívem, (igaz a mostani Megane-om sem piskóta) de tudom ki a tulaj, és szegény autó most is dolgozik keményen és bírja. Ha lesz rá anyagi lehetőségem, még az is lehet, hogy visszaveszem majd.
Ja igen, a fékkel szinte alig volt baj, még a kézifék is, türelmes bütykölést követően szuperül fogott.
Hibalista
- Féltengely 2X, elektromotor szénkeféi, főtengely, kaszni, és még sok apróság
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Lada 1200 (2 hónapig) aztán Renault Mégane |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
