Családtag
Szöveges ítélet
Mivel eredeti állapotban maradt meg, nagyon fílinges kocsi. Nagyapámé volt, most már én használom, de mivel sokadik autó a családban, elég keveset. Tökéletesen elfogult vagyok iránta, de azt gondolom, ilyet csak hobbi célra érdemes venni, illetve ha lehetséges, megtartani. Piaci értéke, presztízse nulla.
Az első nekifutásra írtakhoz hozzá kell még tenni, hogy az autó a 26 nálunk töltött év alatt egyszer újra lett fényezve. A rozsda is jelentkezett itt-ott, az első sárvédők cseréje után két évvel a hátsó ívek is cserések lettek. Utóbbi alkalommal az elsőre szarul megcsinált, gányolt lakatosmunka adott okot az újabb beavatkozásra. Sajnos még mindig nem az igazi, de az előzőnél valamivel jobb.
Közben nekem is volt egy sajáthibás koccanásom vele, aminek következtében elem ugyan nem sérült, de az autót huzatópadra kellett tenni. Elég óvatosan egyengették, nem sikerült maradéktalanul.
Napi használatra már senkinek nem ajánlom, legalábbis szerintem egy ilyen autó már nem való évi 10e km megtételénél többre, de az is leginkább vidéken, kisebb kirándulások vagy telkezés keretében javallott. A forgalom ritmusa simán tartható vele, de mindenki meg akarja előzni, aki nem túl béna, annak sikerülni is fog előbb-utóbb... a többiekre figyelni kell.
Az autó elég szélérzékeny, főleg 100 km/h felett. Kanyarokban erősen megdől, és az orrát tolja. Modernebb hangolású futóművekhez szokott, érzékenyebb gyomrú utasok mindezt nem kifejezetten szokták értékelni. Az üléseknek oldaltartása nincs, a sebességmérő óra gyári kerekekkel is sokat csal 80 felett. Pl. 130-nál kb 110-115 a valós sebesség. Emelkedőkön elfogy az ereje, lejtőkön melegszik a féke. Mindkettővel gazdálkodni kell.
Mondom családtag, vazze. :-)
Én továbbra is imádom. Megtartjuk.
Hibalista
- Önindító 2, összes vízcs? 1 alkalommal cserélve, gyújtáselosztó-fedél 4-5x (szar min?ség? pótalkatrész!!!), gyújtáselosztó-tengely kikopott - beszabályzás, kuplungtárcsa egyszer bontottra, egyszer újra cserélve (+szerkezet), féltengelyek párban, váltónál lév? szimmering, vízpumpa, els? futóm? szilentjei (futóm?vet elég nehéz állítani rajta, nem is nagyon szoktak érteni hozzá) csere, karburátor alapjárati fúvóka tisztítás, h?t?tisztítás, néhány ékszíj, termosztátcsere. Hátsó lámpabúrák 2x, első helyzetjelző lámpabúrák 1x csere. Valaha az ősidőkben az első szélvédő kapott egy kavicsot, az is cserélve lett. Kipufogódobok: hátsó 3x, középső 2x cserélve (kondenzvíz rulezik).
-
- Amint látható, az autó állásában is használódik...:-)
Ide hordtam szervizbe
Csak mióta figyelemmel kísérem: Balogh, Marics, Asbóth, Bábel, Szhely
Egyik se volt rossz, de mindnél akadt valami apróság, ami miatt tovább álltunk. Van olyan is, aki már nem praktizál. Utolsónál azt hiszem, nagyapám máig oda viszi.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Kasznisok, fényezők.
Általános szerviztapasztalat: a típust nem sokra becsülik, van ahol egyenesen utálják. Ezt a láthatóan megkímélt darabot azért jóindulattal fogadják, ha nem vernek át, akkor olcsón és nagyjából jól megcsinálják. Szerencsére eddig igazi feketeöves pancser alig nyúlt hozzá, vagy legalábbis csak kisebb károkat okozott.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 26 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | említésre méltó : Lada 2104 | Következő autója? | mellete Skoda 110R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
