Bukarestparádé, avagy a pistesti csoda
Szöveges ítélet
Az eredeti renault motorra nem árt vigyázni, mert a román motor kopog és nem megy olyan jól. A sebességváltó szinkronokar is oda kell figyelni mert egy felújított váltó akár 60-70.000 Ft.-ba is kerülhet. Amikre nagyon oda kell figyelni és nem árt kicserélni a jjobb eredmény elérése érdekében: gömbcsukló és szilentcsere a futóm? kopogás és kormányhiktjáték elkerülése érdekében. A gyújtásmegszakító ellen?rzése 5000 Km.-ként és szelephézagok ellen?rzése. A hátsó rúgók cseréje kombira hogy ne üljön le 5 személy és némi csomag alatt a fara. A féker?szabályozó szelepjét nyitott állásban lehgegeszteni a jobb féker? és a megégetett fékbetétek elkerülése érdekében [tip: a mechanikus kézifék lecserélése hidraulikusra, nagyon ott van a szeren :-)]. Lengéscsillapítókban az olaj csere sokkal s?r?bbre (keményebbek lesznek a lengéscsillapítók. egyre figyeljünk az olaj mennyiségre, mert ha többet öntünk bele akkor rövid id?n belül szétnyomja szimeringet és elfolyik bel?le az olaj. A féltengely meger?sítése a bolygóm? és csillag csapágy sornál 1 lemezt kell felhegeszteni a szétszakadás ellen. Karosszériázás után a fémtiszta felületet lealpozzuk majd horganyalapú festékkel átkenjük éztán jöhet 2 rétegben az alvázvéd?. Az üregvédelmnél pedig a küszöböt 15-20 cm-enként megfúrjuk 6-os fúróval. A furatokon keresztül pedig púrhabbal kitöltjük a járatot. Majd a furatoka behegesztjük és jöhet az alvázvédelem. Ugyanezt meg lehet csinálni az els? és háts? nyúlványnál is. A púrhab kikeményedés után semmi nem? folyadékot, párát nem enged be a járatokba és így nem fog lerohadni. A gyári összetételeknél nem árt szerel?pasztát alkalmazni mert ott is szeret rohadni a kaszni.Utóljára pedig a szélvéd?ket nem árt kiszedni és beragasztani újra mert a románok sajnálták bel?le a ragasztót+a motorháztet?t és a t?zfalat kibéleljük üveggyapottal és ezt lefedjük h?álló papírral akkor a menet és motorzajt is tompíthatjuk. Ha folyamatosan karbantartjuk lévén, hogy nem fiatal autókról vanszó és a fent leírtakat alkalmazzuk akkor egy igazán kényelmes és megbízható autót kapunk, amivel megmocskolhatjuk a mai autókat is.
Hibalista
- Kuplungszerkezet: csere renault 12 (gyári)
- Sebességváltó: 3x. A harmadik Renault 12.
- Motor: 3x (1x 1999-ben a 2-es henger hajtókarja ütötte ki a blokk oldalát csere, 2x 2003-ban teljes felújítás, 2005-ben második motor csere renault 12 románoktól)
- Féltengely:2004 1x és 2005-ben 2x
- Fékrendszer: 1x 2005-ben
- Karosszériázva utóljára: 1997-ben és 2005-ben
- Futóm?: szilent, gömbcsukló , irányítókarok, hátsórúgó csere 2005-ben.
- Villamosság: önindító perselyezése és bronzkefe csere évente 1x és generátor diódasor cser.
Ide hordtam szervizbe
saját magam
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Villamossági szerel?: Balogh Attila
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1975 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 205849 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
