A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina (1969-2004)

1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1310 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

(B)Ringó Hintó

Szöveges ítélet

Atyámé volt ez a technikai Predeal , melyet újonnan vásárolt meg. Közel 40 évesen szerzett jogosítványt és vásárolta meg a Daciát , melynek az átvételében segített nekünk egy ért? ismer?s. Szükség is volt a sok szemre, az átadó személyzet minden mozdíthatót megpróbált eltulajdonítani bel?le.... Nagy csoda volt ám AUTÓÁTVÉTELRE MENNI 1984-ben ! Atyám (és kés?bb alkalmanként én is) 16 éven át használta a Dácsját , amely 10 - 12 éves koráig meglep?en üzembiztosnak bizonyult . Igaz hogy az öreg különös gonddal ápolta és karbantartotta az autót, gyakorlatilag hobbiból kitanulta az autószerel? szakmát. Ez azonban eltartott neki egy darabig, így tudatlanságával visszaélve a rövidke 1 éves garanciaid? alatt a fél autót "kicserélték" a jóravaló szakemberek. Ma már tudjuk hogy inkább csak bizniszkedtek a garanciával,ez is hozzájárulhatott az autó legendás rossz híréhez . Mert a kés?bbiekben ugyan el?fordultak kisebb nagyobb hibák (h?gomba,3-4 évente féltengelyek...stb), de mondom 10 éves koráig egész jó volt.
Atyám évente lefújatta az alját és az üregeket, ezért az els? kasznizásra csak 12 éves korában került sor , de az aljához akkor sem nyúltak.
kb. ebben az id?ben jártam a kocsival Romániában és mivel a f?tengely szimeringeknél éppen szivárgott az olaj, betértem egy maszek szerel?höz ott ahol nyaraltunk... olyan árat mondott, hogy a fülemnek sem hittem . Végül egy hétre ott hagytam az autót .Ezalatt 2 szaki - akik még ittasan is tökéletesen eligazodtak az autón - folyamatosan rajta dolgozott. Gyakorlatilag a futóm?vet,a fékeket , a motort , kuplungot full-full felújították.
Az alkatrészeket én vettem meg, mindig megmondták hol és milyet vegyek.Az egész akció nevetségesen olcsó volt, munkadíjra a két ember részére (egy hétre !) ha jól emléxem 10 000 forintnyi lejt adtam át magamban pironkodva. Szuper is lett ! Még a fék is tökéletes volt legalább 3 hónapig ! (mer egyébként mindíg hátul fogott , puha volt a pedál, miegymás- de azért meg lehetett vele állni)
Egy apró mal?r történt, az utólagosan beszerelt magyar elektronikus gyújtást (ami 16 évig hiba nélkül m?ködött) nem sikerült pontosan beállítaniuk, így rossz gyújtással jöttem haza a hegyek között ... csodálkoztam is milyen szarul megy az új motor. Itthon aztán be lett állítva és utána még majdnem 5 évig használta atyám a kocsit. Ezalatt az 5 év alatt én még többször megjártam vele Romániát, de a vége felé er?sen kezdett kiütközni rajta a kor, utóbb már minden úton lett valami apró baja ami miatt nem lehetett tovább menni . Ezeket minden esetben a következ? faluban orvosoltattam , mindig fillérekért (generátor csapágy zsírzás meg ilyesmik)

Végül az autó teljesen letérdelt , az alja porrá rohadt, a kuplungja elhasználódott és csúszott, vizsgája lejárt és hát a világ is megváltozott, nem volt már gazdaságos megjavítani. Ekkor atyám fájó szívvel eladta ... persze hogy Romániába vitték ... Atyám két héten belül választott egy szemre jobb állapotú , friss vizsgás sötétkék kombi Daciát, amit olcsóbban vett meg mint ahogy a másikat eladta.
Na az 2 évig volt meg neki, idén tavasszal adta el...Ezzel aztán megtanulta a románok istenét ! A két év alatt az ára többszörösét költötte javításra (motor-váltó, meg minden), ráadásul többször ottmaradt az út szélén...szerencsére ? már messzire nem utazott vele, max. 50 km-es távolságra. A repeta szörny? volt....

Összegezve : A maga korában - és ez itt a kulcsszó - egy nagyon kényelmes, kultúrált autó volt, amit nagy odafigyeléssel ( és szerencsével ? ) lehetett üzembiztosan üzemeltetni . Nem fogyasztott sokat , viszont a billeg?s futóm? miatt nem volt jó érzés gyorsan (100-120 fölött) menni vele. Pláne a vége felé én inkább a 80-90-t éreztem biztonságosnak benne ....

Azóta az öregem egy t?lem származó Renault Cliot hajt, nem értem miért lett hirtelen olyan sok menni valója ...:-))
Ezért ma már ? sem tartja a Dacia 1310 - est olyan autónak ami korunkban beleférne a "megfelel? " kategóriába....De azért nincsenek rossz emlékeink róla...

Hibalista

- 150000 km alatt sokminden cserélve volt..

Ide hordtam szervizbe

AFIT , majd midenféle más helyek, még Romániában is járt felújításakor..

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1984
Kényelem (8) Használati időtartam 16 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Renault Clio , Honda Jazz
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1969

További ítéletek (119 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)