A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina (1969-2004)

1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina Dacia 1,3 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

Atomot neki!

Szöveges ítélet

Ki nem alltam ezt a szart. Amig nalam volt, csak bajom volt vele. Minimalis konfort, szar teljesitmeny. Nyaron nagyon meleg, telen meg lehet benne fagyni (szo szerint). Allando fraszban eltem, hogy mikor hibasodik meg rajta valami, nem mertem elhagyni vele a megyet. Lehet, hogy en voltam tul pretencios, mert dacia szinvonalon az en autom nagyon is rendben volt tartva, ahogy hallottam valami kopogast rajta, maris csereltem amit kellett. A cserealkatreszek katasztrofalis minoseguek, de van lengyel, cseh es nemet utangyartott, amelyek viszont kategoriakkal jobbak a gyarinal es sokszor meg olcsobbak is. A legtobb bosszusagot a valto okozta, a lenti hibalistaban (ami mar tenyleg egy igazi lista) emlitett tervezesi hiba miatt csak nehany napig, esetleg hetig volt preciz, azutan ujra kerregett es morgott. Rengeteg gondom volt a gyujtassal es a karburatorral. Az auto teljesitmenye nagyban fuggott a karbi helyes beallitasatol, ha jol be volt allitva, akkor meg harapott is a motor es daciakat meghazudtoloan ment, bar ez a temerdek raforditott penznek es idonek is koszonheto, mert egy atlag dacia bizony nem megy, hanem inkabb kopog es daral. Az enyem feltunoen csendes volt. Az auto eladasaval eladtam a balszerencset is, ami vegigkiserte az auto tulajdonlasat. Az uj gazdaja nem ert haza vele, utkozben a 35 fokos hosegben leragadt a termosztat es felfott a motor. Soha de soha nem kell tobbet dacia. Ebbol az esetbol tanultam. Azt szeretnem, ha soha tobbe nem is talaloznek daciaval, meg ebben a szerencsetlen romaniaban sem, ahol tenyleg minden utcaban parkol legalabb 1. Szerintem a romanok ne gyartsanak autot, de mega franciak sem! Abbol a draga nyersanyagbol rengeteg fazek, baldogvodor es egyebb hasznos targy is keszitheto ami nem okoz ennyi bosszusagot a tulajoknak!!! A jelenlegi es a jovobeni daciatulajoknak uzenem, hogy amig beindul az ´auto´ es megall fekezeskor, addig semmit se csereljenek, mert total penzkidobas, ugysem halalja meg a turelmet es az anyagi aldozatot. A vetelar duplajat koltottem ra es baldogosmunkat nem is csinaltam rajta ebbol a penzbol, csak uvegszalgittel javitgattam. A vegso konkluziom az, hogy a rendszeresen raforditott penzbol fizethettem volna egy uj auto havi reszleteinek legalabb a felet, vagy osszessegeben vehettem volna egy fiatalabb es jobb autot is, emi persze nem dacia :)

Hibalista

- Vasarlaskor meg nem tunt fel rajta sok minden, leszamitva a borzalmasan tonkrement uleshuzatokat es a repedt muszerfalat, de mvel nem ettol megy az auto, nem szamitom fenttartasi koltsegnek.
- -meg a regi tulaj kicserelte az elso uleseket VW ulesekre, mert a regiek szetmentek
- -eladas elott valtojavitas
- -Eloszor a rez uzemanyag vezetekekeket (tour-retour) kellett cserelni, valahol csepegtek es 20L fogyasztasom volt tole.
- -fektarcsak+fekbetetek+fekcsovek+feknyeregbe rendszeresen beletort a gyari levegozteto.
- -futeskapcsolo (mechanikusan, egy kabellel kapcsolodik a futescsaphoz. amitol allandoan leugrott a kabel a kapcsolorol)
- -valtoban szinkrongyuruk (ezeket 3 ev alatt 2-szer csereltem), joreszt a kulso valtoszerkezet tervezesi hibajabol adodik a problema, mert nem gömbön, hanem perselyen csatlakozik a kar a valtorudazathoz es mivel mar gyarilag nem fedi sem gumiharang, sem egyebb mas, igy a por es sar kb 2-3 het alatt megeszi es ujra jelentkeznek a problemak.
- -generator, komplett gyujtaseloszto, gyergyakabelek (evente), akksi, platina (evente 2-szer), kondenzator.
- -olaj+olajszuro+levegoszuro 3000 km-nkent
- -izzok, feklampa boritas (kiszivta a nap a szinet)
- -onindito felujitas (szenkefek, bronzperselyek, bendix) 2-szer. nagyon hamar elkopik az elso persely es ilyenkor a kefek eggyike nem eri rendesen a forgoreszt.
- -ajtoablak tomitok minden tavasszal
- -ablakmoso motor
- -porlaszto javitas-allando jelleggel, mert rozsdazott a tank, igy feszt eldugult
- -hütö eldugult, kilyukadt
- -hengerfejtomites kiegett 2-szer (1-szer azert mert gyari hibas volt)
- -termosztat (leragadt)
- -motor+hengerfej generalozas
- -vezermulanc+fogaskerek+hidraulikus megfeszito
- -vizpumpa felujitas
- -olajpumpa
- -rendszeresen kellett szelepet allitani, mert a szelepemelo palcak lassankent elgorbultek es nott a hezag.
- -szelephimbatengely
- -szelepemelo palcak, mind a 8
- -csomagtarto keder (ettol eltekintve rendszeresen beazott es szetrohadt a keder es a potkerek alatt)
- -osszement az elso szelvedo keder es a talalkozasi pontnal ujjnyi res keletkezett, ahol rendesen beazott az auto
- -küszöb, ajtoborito, lablemez, hatso belsosarvedo,lampatok es motorhazteto rozsdasodas
- -kormanykereszt
- -indexrele (evente)
- -index
- -"hatramenetszenzorrol" rendszeresen leszakadt a kabel es hozzaert a valtohoz, amivel letestelt es kivagta a vilagitas biztositekot (persze ezt mindig este, zuhogo esoben csinalta)
- -valtokar es valtomechanika
- -gazkabel
- -szivatokabel
- -generatorszij
- -töltörele (a gyari helyett raktam elektronikust es azzal mar nem volt baj)
- -elso-hatso lengescsillapitok
- -szilentek, lengokarok, gombfejek, csapagyak elol-hatul
- -fütötest kilyukadt. nem csereltem
- -elakadasjelzo kapcsolo (rendszeresen eltort,mert rendszeresen kellett hasznalni)
- -kormanytengely megvezetopersely
- -kormanymu teflonperselye
- -kezifekkabel
- -motorhaztetozar
- -leblokkolt a csomagtarto zár. egy rugassal kinyilt.
- -2 ev utan zabalta az elso gumik kulsejet, igy futoszogallitas is volt.
- -fekszenzor a fekpedal alol
- -olajgomba
- -homersegletszonda
- -rendszeres rovidzarlatok az elektromos rendszerben
- -nagyon erzekeny volt a kuonbozo benzintipusokra, igy rendszeresen kellett gyujtast allitani, mert kulonben utangyujtasom volt
- -gyujtaseloszto fedel (3-szor, mindig megrepedt es ossze-vissza ment a gyujtas es megegette a platinat. ezt persze rendszerint a jelzolampanal vagy forgalmi dugoban tette)
- -megvakult a bal elso fenyszoro
- -porlaszto bemeneten a benzinszurojenel az elso rendesebb szoritas utan elrepedt a foglalat es folyt a benya
- -benzinpumpa
- -szelepdekni tomites
- -kuplungtarcsa+nyomolap+nomocsapagy
- -valtorogzitocsere 2-szer 3 ev alatt
-
-

Ide hordtam szervizbe

Szerelte ezt mar mindenki, de amikor nem kellett akna a javitasahoz, akkor tobbnyire magam csinaltam.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1990
Kényelem (1) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? R5 Következő autója? Nissan Almera, Mitsubishi Space Star
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1969

További ítéletek (119 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)