A kicsi Bordó
Szöveges ítélet
Nezzek el nekem,de csak jot fogok meselni rola. O mar csaladtag. Sosem adjuk el,ebben biztos vagyok. Megszakadna a szivem ha elvinnek tolunk,es ha arra gondolnek hogy par ev mulva bedaraljak valahol.
Az autot 1973 ban gyartottak,mar elottem a csaladban volt.A szuleim autoja meg ma is. Ezen kezdtem a vezetest 6 evesen apu oleben uldogelve,aztan amikor mar leertem a pedalokat akkor egyedul is. Az volt am az erzes.Szegeny bordo amit kibirt a kezem alatt az azert nem mindennapos. Elkezdodott mar ott amikor 15 evesen futottam le a vederrel a lepcsohaz moge autot mosni,aztan a vege mindig az lett hogy kiprobaltuk termeszetesen,hadlam jo lett-e a mosas :) Akkoriban minden kanyarban huztuk a kezifeket mert az tetszett. Aztan amikor meglett a jogsi 18 evesen,akkor az egesz haveri kor ebben pislogott. Egyutt hallgattuk hogyan ordit a sport-hatso dob 5500-nal,es egyutt magyarazkodtunk a rendoroknek hogy ez az ert nem olyan hangos na. Rosszabb esetben egyutt alltunk sorban a kasszanal,es egyutt pengettuk ki a buntetest amit rank szabtak. Mindig voltunk benne legalabb 5en. Es toltuk neki,ahogy a csovon kifert. Volt 2 banim mar futottam le es vettem 2 deci benzint ra. Toltuk mi neki rendesen.Eloztunk mi mindent,de termeszetesen minket senki,csak akinek megengedtuk nagyritkan,vagy akit nem vettunk eszre De tenyleg jol ment. Egyszer uldoztunk egy Golf IV SDI-t es aztan le is nyomtuk 160-nal.Aztan tobbszor megismeteltuk. Igaz ezek mar a hulyeseg hatarat suroljak,epeszu ember nem igy jar vele. Neki a 90-100 a normalis utazosebesseg. Az felett megno a szelzaj,megallni is nehezebb mar.Nagy elonye hogy mindenki ert hozza nalunkfele. Meg en is. Olcso hozza az alkatresz,de van boven.Evente egyszer-ketszer kidobunk belole minden diot-mogyorot es megint nincs baj egy darabig. Fillerekbol megvan az egesz.Uton sosem hagyott meg senkit. Figyelni kell ra,apolgatni es akkor meghalalja.Joo,nem autopalyara van kitalalva,igaz apuek voltak mar vele Magyar-Cseh-Nemetben (negyen,akik kozul egyik keresztanyam volt,aki akkor kb nyomott ugy 120 kilot) es nekik sem voltak nagy gondjaik az autoval. Aki ismeri az oregem az tudja,hogy O sem alszik az uton,volt kitol orokolnom. Persze a bordonak is voltak gyenge napjai, ejszaka leteszem az autot, megy mint az agyugolyo,masnap reggel meg nem akar indulni,aztan ha megis akkor nyeklik-nyaklik.Aztan belejon.Szerencsere ritka az ilyen. Garazst csak ujkoraban ha latott,mindig kint alszik a draga.4-5 evente ujrafenyeztessuk mert elegge megviselik a kornyezeti tenyezok. Igy a rozsdat is kikuszoboljuk. Kicsit bosszant hogy neha-neha kinyitjak az ajtoit es megfujjak az MP3-at belol,meg ami keznel van.
Mostmar csak masodik autonak hasznaljuk,hetvegi hazhoz jarunk vele,kempingezni stb.Kimeljuk a dragat. Kozben tobb auto is volta csaladban,es lessz is, de ez maradni fog.
Azthiszem akkor voltam igazan boldog ember amikor a bordoval jartam.
Hibalista
- van meg par alkatresz amin irja hogy Made in france. Ezeken kivul nagyjabol minden cserelve lett az idok folyaman.
Ide hordtam szervizbe
Regebb mi javitgattuk,aztan lett par autoszerelo haver akik apoljak.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1973 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 24 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ez volt az elso | Következő autója? | Ez marad/barmi ami jo arban van |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |