A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina (1969-2004)

1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1.3 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

A jóságos tanítómesterem!

Szöveges ítélet

Igazi szerelem!A legels? autó volt amivel kapcsolatba kerültem életemben, ezen tanultam vezetni, ebben ültem órákat az udvaron 6 évesen.
A faterom, a 3 éves nagynehezen kivárt 1200 es Zsigáját cserélte le(azért csak akkor,mert annakidején nem lehetett eladni autót csak 3 éves kora után.) egy már akkor 8 éves, de még Francia összeszerelésü Dacia(renault12)-re.Ez az els?, ami 1974-es gyártmányú volt!!! (UI-33-61) Az az autó hihetetlen volt, sosem felejtem el a fekete b?rüléseket hátsó könyökl?vel(imádtam azon ülni) és a 3 csöves müszerfal órát benne. Az autó bejárta egész Nyugat európát fullra pakolva, 6,5 literes átlaggal. A németek már 1984-ben sem nagyon akarták elhinni hogy azzal fogunk hazamenni. 87 ben pedig 80 márkát akartak érte adni. :-) Négy személyel a kint autópályán akasztotta a 160-as órát a gép.Az akkor id?kben gy?ztes örök nyer? 1500 as Lada nem volt ellenfél neki gyorsulásban.Azt autóban több mint 400000 km volt komoly motorbontás nélkül.
Annál még a féltengelyproblémák sem voltak vészesek míg a gyári el nem kopott.Aztán kapott Wartburgot és örök lett.
Gyerekfejjel édesapám mellett ezen az autón tanultam meg az autószerelés alapjait. Cseréltünk kuplungtárcsát ketten egy éjszaka alatt, úgy hogy másnap indultunk volna nyaralni és a telepakolt autóval áltam be a garázsba este, és csatt! Aki csinált ilyet,tudja mir?l beszélek ( váltó leszedése egy 1m mély aknában, és utánna vissza! huh). Megtanultam féket légteleníteni, ami ennél a tipusnál még csak 1 körös volt úgyhogy nagyon kellett vigyázni nyugaton a "madzagfékünkel" az akkori autók között. Az autót otthon tartottuk karban, szinte minden nyáron, az udvaron volt hokedlire borítva és csináltuk neki az alvázvédelmet. Nem is rohadt, még 16 éves korában sem amikor végül is el lett adva. Aztán jött a másik ami 1981-es gyártású volt, Román. Na az meg sem közelítette motorikusan a régit, de különösebb problémák azzal sem voltak, pedig azt már én is hajtottam kezd?jogsival elég sokat. A legutósó müszaki vizsgáján csodájára jártak az állapotának 1999-ben.
Szóval mi nagyon szerettük a franciás kényelme és a viszonylagos finomsága miatt. A keleti autók között akárki akármit is mond akkoriban a legkomolyabb volt.

Hibalista

- Kuplungtárcsa 3-4 szer
- Féltengely
- Kipufogó
- Sokminden apróság, de nem ez a lényeg.

Ide hordtam szervizbe

Csak otthon mindent!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1974
Kényelem (9) Használati időtartam 20 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 300000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 1200 Következő autója? Dacia 1300s
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia 1300, 1310, 1320, Liberta, Berlina 1969

További ítéletek (119 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)