Csepel, tehát jó. (Amúgy nem)
Szöveges ítélet
Kb. 17 éve a MH keretein belül találkoztam, és küzdöttem a tipus vagy 80 példányával. M zárolt készlet üzembe helyezése, kb. 10 - 20 km-es próbajáratása, vagonírozása, és más állomáshelyre való szállítása volt a feladat. Egy másik értékelésben már említették a fék megragadását, ez nem a katonák hanyagsága, hanem hosszabb állást követő tipusprobléma, sajnos a javítás után kb. az esetek felében használat során is visszatérő gond volt. Előfordult, hogy a felizzó fék az alu. plató aljáról leolvasztotta a festést. Vicces volt az oltás, hűtés HK malacokkal bemálházva. A torziós rugózás miatt a futómű terepkövetése semmire való, a kortárs Uralok, de sajnos még a politikailag köpködni való DAC-ok is klasszisokkal jobbak voltak. A torziónak talán egy előnye van, hogy ezzel aztán semmi probléma nem jött elő, bár a rendszeresen használtaknál mástól hallottam rugótörésről . A fülke rögzítésében a legkisebb hanyagság is megbosszulta magát, mivel rugó löki fel előfordult, hogy terepen - egy gyorsszervíz után - felbillentem vele. Egyrészt a szűk helyen a családi ékszerek biztonságát veszélyezteti a lebukó kormánykerék, másrészt a megállásig eltelő néhány másodpercben valószínüleg megbolondul a fűtés is, mert hirtelen nagyon meleg lesz a fülkében. Becsülendő viszont, hogy összességében irányítható marad az egész hóbelevanc. A motor, hajtómű, erőátvitel egységekkel nem voltak különösebb problémák, a javításokhoz használt darus példány viszont villamosságilag állandóan a leégés peremén egyensúlyozott, bár visszagondolva ebben a kókány javítás is ludas volt. Én felváltva egy műhely Urallal és DAC-kal jártam, ezekkel többször átszeltem keresztben kasul az országot, szerintem mindkettő megbízhatóbb és jobb gép volt az alighanem MAN alapú csepelnél, bár a DAC piszokul karbantartás igényes volt. Az alatt talán több időt töltöttem mint a vezetőfülkében.
Hibalista
- Fékek, fülkerögzítés,
Ide hordtam szervizbe
Két harcostársam és én.
Nekem van önbizalmam, a szervíz ezért 10. De őszinte is vagyok,azért mi is követtünk el hülyeségeket, úgyhogy a valóságban talán 6.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
