Janus arcú francia
Szöveges ítélet
A járgányt törötten hozták be hollandiából, nálunk javították meg, így került hozzám. Nem volt túl szépen megcsinálva, kicsit hullámosak a javított elemek, de a kocsi mindenestül szép és jól felszerelt volt. Színrefényezett lökhárítók, tükrök, színezett üveg, napfénytet?. Van rajta egy hátsó légterel? is a fenekén (úgy tudom, nem széria, a Tonic kivitelnél sem), nagyon sportossá téve optikailag a járgányt. Igazi farkasb?rbe bújt bárány. Ugyanis a motorja csak sima 1.4-es, és bár nyomatékos, és meglep?en jól megy a méretéhez képest (simán porba aláz 1.6-os opeleket, golfokat, tudom, ezekkel is van tapasztalatom), de azért nem egy aszfaltszaggató darab. És persze a legendás franciás kényelem price included!
Az autó érdekességei (ezekb?l nincs sok, ebben a járgányban eléggé kommersz technika van, legalábbis a nagyobb szityókhoz képest): Er?s fékezéskor nem emeli, hanem süllyeszti a farát, ez a hátsó futóm? érdekes kialakítása miatt van. Er?s kanyarban furcsán, mégis kellemesen viselkedik, ez a passzív hátsókerék-kormányzás miatt van.
Tapasztalatok: az autó igazi Janus arcú darab! Mechanikailag, illetve hajtásláncát tekintve az együtt töltött öt év és 97000 km alatt kopó alkatrészeken, illetve ütemezett, gyárilag el?írt cseréken kívül semmilyen javítást nem igényelt. Igaz, ilyen javítás volt b?ven, és a szakszervíz nem is csinálta éppen olcsón. (Az egyik ilyen, 120000 km-es szervíz 270.000 ft volt...) De a rendszeres szervízelés megtérült: soha semmilyen komoly m?szaki hiba nem fordult el?.
Ellenben az elektromos extrák: hát azok MIND elhaláloztak. Az egyik ablakemel? nem emel, a központi zár nem zár, az elektromos tet?ablak nem ablakol. Javításuk csillagászati összeg lenne (pl. ablakemel? bontva nincs, utángyártva sz@r, és kb. 40.000, gyáriban 70.000, + munkadíj), úgyhogy maradnak így.
Korróziónak nyoma sincs, a javított helyeken sem, sehol egy pikkely. Korrózióvédelemb?l ötös.
Tehát a saját tapasztalat, csak erre az autóra: tartós mechanika, drága szervízelés (persze ez szakszervizre vonatkozik), tartós beltér, korrózió ismeretlen, elektromos extrák hulladékok.
Szerintem igazi strapa-darab, így 170.000 km környékén is újszer?nek néz ki, az elektromos extrákon kívül baja nincs, a motor még bontatlan, és egy csepp olajat sem eszik.
Röhejes áron lehet használtan jó állapotban is megkapni, pedig nem rossz autó, csak nem népszer?. Egy hasonló japán-német autóhoz képest 4-5 százezerrel is olcsóbb, és ennyivel nem rosszabb!
Én a kényelme és menettulajdonságai miatt nagyon szeretem, a hibáiba meg belenyugodtam.
Hibalista
- Gyári el?írás alapján, km szerint: Önindító-generátor felújítás, szilentek, egy esl? és egy hátsó fék, kerékcsapágyak.
- Soron kívül: leng?kar-csere, féktárcsa felszabályozás.
Ide hordtam szervizbe
Citroen szakszervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 97000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | AR 90 | Következő autója? | Alfa Romeo 75 3.0 V6 America |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
