Silány megmosolyogtató francia csigazabáló
Szöveges ítélet
Nem mondom, hogy szerettem, de annyira nagyon nem is utálltam, de az ember 4millió feletti autótól nem ilyet vár. Ötletesek a francia megoldások, de a kidolgozása mindennek silány, és fantáziátlan, kicsit kiforratlannak hat a kocsi. Házilag történő kerékcserekor a pótkerékből kell kivenni az emelőt, a gyári csavarkulcs az első csavarnál elhajlott (francia szerszámacél!!?? - ha a kocsi főbb darabjai is ebből vannak.....nem folytatnám). Ez a kis elmelővel történő manőver otthon még nem annyira kényelmetlen, ugyanakkor ha ezt élesben , kényszerhelyzetben a latyakos fővárosban , öltönyben kell előadni egy hazajövet alkalmával, hát nem lennék az érintett helyében. A hátsó dobok nyikorognak, 60000km után, 63000km után az első tárcsák is nyekeregnek lejtőn való fékezéskor. 61000 km-nél volt műszakin és szervizben, komplett fékbetétcsere , de a hátsó nyikorgás és az első ciccegés továbbra sem szünt meg. (de azért szitröen pásztorék 60 rugóval levettek!!!) Igen szomjas városba, klimával 9,5-12-t is képes meginni ( ez fakad abból is hogy nyomni kell neki , hogy történjen valami)
Hibalista
- Konkrétan az autóban 4 év használat után sem romlott el semmi, úgy , hogy cserére szoruljon, bár a kidolgozása már az első beleülés alkalmával is szánalmasan gagyinak tünt. 61000km nél vettem észre hogy a hátsó dobról mállanak le a lemezdarabok, de még nem lyukadt át, kerékcserénél lettem figyelmes hogy a féktárcsák egy merő hullámosak elöl (a szervizben müszaki után 50%osnak minősitették - szerintem ez max 20% lehet). Elekromos ablakok fel-le huzásakor mintha homokszemek lennének valahol, úgy recseg ropog, első ülés beállithatatlan, fejtámla elöl mint ha nemis lenne, ostorcsapás ellen semmit sem véd.Sorjás műanyagok mindenhol, belső kilincsek....hát, a világ legocsmányabb alkatrészei, és olyan érzése van az embernek ha kinyitja, hogy ezek egysze a kezében maradnak. Kormányoszlop alsó burkolata lóg, már a megvétel óta , de csak most tünt fel, hogy azt nem sikerült a gyárban a helyére pattintani, pedig megvan a fül...megjegyzem én is feszegettem de nekem se megy, igy a slusszkulcs jelzőlámpáját pont eltekarja. Slusszkulcs hozzáér a térdemhez. Váltő szar!!!! Az 1es arra jó hogy épp megmozditsam, már dobni is kell a kettest, de ezalatt annyira veszit a lendületből felfele, hogy gázfröccsel kell dobni neki a másodikat. 3as jó, a negyedik is ér valamit, 5-ben hatalmas motorzaj, hordulatszámmérő híjján igy csak saccolni lehet mennyit foroghat...szerintem 4-5-6000 körül 100-120 nál, tehát egy 6. elkéne bele. Hátramenetet időnként nem veszi be, pedig benne van, ez különösen emelkedőn való tolatásnál jó, ha nics sok hely , biztos belecsúszom az előttem levőbe. Kézifék fog, bár lejtőn való behúzáskor az autó a lengökar mozgása miatt 20-30 centit előre- hátra gurul, mig be nem ül a felfüggesztés, engem egyszer igy vágott térden kiszálláskor. Motor erőtlen, semki tartalék nincs benne , előzésekre emelkedőkön alakalmatlan, még visszaváltással is. Előnye a nagy csomagtér, meg a sok extra, bár bosszantó, hogy semmi sem jó minőségű benne. Oldalsó tükrökből nem lehet jól kilátni, mivel a kocsi felé kerekitve vannak. Zörög benne minden, hátsó felfüggesztés csattog, nem nyel el semmit, a budapesti kátyukon csak nyeklik nyaklik az autó. Nem fordul jól, két sávos úton legylább 2ből lehet csak megfordulni, kormány teljes kitekerésekor, furcsa beazonosíthatatlan hangot lehet hallani. Folyamatosan párásodó ablakok, A-oszlopnál balara kanyarodáskor semmit sem lehet látni, hegyi szerpentineken, ez még balaesetveszélyesnek is nevezhető, ha hozzávesszülk még az oldalsó első ablak állandó párásodását. A klima egyszerűen képtelen lefújni a párát, és nagy a klimazaj. Gyári hangtehnika csapnivaló, gyujtás levételekor kikapcsoló rádió??!!!
- Kuplungpedálon a gumi 40000kmm nél elkopott, azóta a fémet taposom- vizes cipőben élmény , mert az erős rugó miatt már majdnem sarokig lecsúszik a pedál!
Ide hordtam szervizbe
Citroen Pásztor
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
